Boomverzorger ontslagen door geven mening

Nieuws! Heb je iets nieuws? Dit is de plek.
Post Reply
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Re: Boomverzorger ontslagen door geven mening

Post by Pietje »

Vanmorgen bij de burgemeester geweest...

Ter voorbereiding heb ik een bestuursrecht-jurist naar de zaak laten kijken, hij vond ongeveer het volgende: Juridisch gezien mag een college een privaatrechtelijk contract (bijv. een raamcontract) met een ondernemer bijna zonder opgaaf van redenen opzeggen, dit staat gewoon in de inkoopvoorwaarden van de gemeente. En er is bij wet geregeld dat een werknemer loyaal moet zijn tegenover de werkgever. Dus juridisch was het een legale actie.
De vraag is of mijn acties getuigen van "niet-loyaal-zijn", en of ze ernstig genoeg waren om een contract op deze wijze te beeindigen. Want dat doe je niet zomaar, je probeert de zaken liefst met gesprekken te sturen. Wellicht was het beter van het college om het contract gewoon af te maken. Maar goed, zo is het niet gelopen.

De boodschap vanmorgen was dat het gesprek van 2 weken geleden ("ontslag-gesprek") door een misverstand heeft plaatsgevonden en dat de boodschap niet correct was. Daarvoor excuses. Het contract dat toen stond, staat nog steeds, dus ik mag mijn werk in elk geval afmaken.

:D
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by dennis »

Gefeliciteerd Peter,

Ik was al aan het soliciteren daar :lol: :lol: :lol:
Good for you
ik klim liever ... dan werken
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

stelletje slaapkoppen daarzo bij elkaar in Mierlo.....jij natuurlijk niet he.
wat een enorm duidelijk voorbeeld van struisvogel politiek en nietszeggende altijd overal onderuitkomende brabbelpraatjes.....

Al die ambtenaren zijn net Cameleons - als zij rood worden en wij beweren paars passen ze zich bij enige wroeging vanzelf ook paars aan en dit zo'n 100 kleuren op 1 dag zonder te blikken of te blozen worden afhankelijk van de waarheidsgetrouwheid van de verhalen en uitspraken de kleuren net zo makkelijk aangepast.

maar in ieder geval tof dat je je contract af mag maken
- climb fast, move slow -
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Gefeliciteerd Pieterman.
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

De krant heeft het nieuws ook vernomen, en vond het weer de moeite van het vermelden waard:

http://www.ed.nl/regio/geldropmierlo/59 ... fmaken.ece

:D
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Post Reply