Zomaar een zondagmiddag aan het begin van de lente....

Alles over veiligheid en bescherming
Post Reply
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Grasshopper wrote:4 mm staaldraad met taluriet uiteinde door je brug heen steken?
als je een staalkabeltejs met een touwkern neemt blijft t ook nog is lekker flexibel
???? Taluriet? Wasda.
Ik denk dat dat staalkabeltje niets betekend voor de sterkte, maar het zal er in ieder geval voor zorgen dat je er niet met de handzaag doorheen kan 'slaan'. Alleen twee mantelstrengen en de kern van een acht jaar oude New England HighVee klimlijn zijn altijd nog goed voor een breuksterkte van 1100 kg. Dus een lijn met een dun kabeltje kan het verschil zijn tussen een harde landing en even schrikken, nieuw materiaal pakken en verder klimmen.
Steven
Moderator
Moderator

Post by Steven »

een taluritklem is een alu(tis een bepaalde legering maar weet niet precies welke) kous je die om de staalkabel heenschuift en daarna dicht perst zodat je een lus of een stop kan maken op een staalkabel.
kan niet zo snel een plaatje vinden.
doordat je het alu om de staalkabel perst gaat het tussen de strengen zitten en heb je dus een gekeurde verbinding
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Ik snap hem en weet wat je bedoeld.
cosicrac
Nieuw
Nieuw

Post by cosicrac »

De nieuwe sugoi, wat een zaag.

Ik wist dat het snel zou gaan maar zo snel, sodeju.
ivo
Treehugger
Treehugger

Post by ivo »

En de leken onder ons maar denken dat een kettingzaag zo gevaarlijk is... (dat ik het filmpje zag, had ik zelf ook een een oeps-moment, moet ik bekennen.) :shock:
Post Reply