Timelaps Snoeien populier
Re: Timelaps Snoeien populier
dan hadden we geen klimmers gezien 
Roel wrote:dan hadden we geen klimmers gezien
- treespotter
- Prinses Irene

Dat is geen stomme vraag Stefan...Stefan wrote:Prachtig. Deze bewaar ik. Misschien een domme vraag maar is er een reden waarom er niet in het groeiseizoen gesnoeid is ?
Maar realiseer je wel dat dit een forum is waar fulltime boomverzorgers hun zegje zeggen.
Een hobbyboomverzorger zou misschien nog eens een keertje kunnen zeggen dat hij wel terugkomt wanneer het echt de ideale tijd is. Wij zijn al gebonden aan het snoeien van een aantal soorten in het groeiseizoen omdat dit echt beter is om het dan te doen. Alle andere soorten zullen wij toch echt ook op misschien iets minder ideale momenten moeten snoeien omdat wij nou eenmaal 52 weken per jaar boomverzorger zijn.
Thanks Wolter, ik dacht al dat dat de reden was, en natuurlijk alle begrip daarvoor.
Last edited by Stefan on 25 Apr 2010, 18:39, edited 1 time in total.
- treespotter
- Prinses Irene

Voor mij zijn de regels duidelijk. Na het verkleuren van het blad zijn voor mij onder andere berk, haagbeuk, esdoorn en noot de bomen die ik doorschuif naar het voorjaar tot na het uitlopen van het blad. Tenzij het gaat om één of een paar bomen in een te snoeien laanbeplanting. Grote kans dat zij er dan ook aan moeten geloven.