Matereiaal boomverzorging

Op zoek naar een nieuwe stokzaag of nog 1800 liter bio-olie liggen?

Moderator: geert7

Post Reply
Dennis1976
Nieuw
Nieuw
Posts: 4
Joined: 12 Feb 2011, 19:02
Location: zutendaal

Matereiaal boomverzorging

Post by Dennis1976 »

Geachte treehugers,

Ik ben nl nieuw op deze pagina.
Ik doe al jaren aan bomen vellen, maar door omstandigheden ben ik genoodzaakt om alleen te gaan werken.
Ik wil nl ook meer aan boomverzorging gaan doen.
Heb mij daarom ook ingeschreven voor diverse cursussen. Maar heb ook materiaal nodig. Er zijn stukken die ik nodig heb om te klimmen die ik nieuw ga kopen , maar er zijn ook onderdelen die als 2de hands zeker nog goed zijn.
Dus mijn vraag is, zijn er mensen die materiaal weg doen, of er als 2de hands verkopen.

alvast bedankt.

Groetjes
User avatar
Bouke
Treehugger
Treehugger
Posts: 278
Joined: 13 Mar 2010, 15:07
Location: Amsterdam

Re: Matereiaal boomverzorging

Post by Bouke »

Dennis1976 wrote:er zijn ook onderdelen die als 2de hands zeker nog goed zijn.
Is het wel zo'n goed idee om 2e hands spullen te willen kopen?
Het is wel materiaal waar je zeker van moet zijn dat het goed is en als het 2e hands is dan kunt u er niet zeker van zijn dat het nog "goed" is.

Mijn mening is dan ook. Al kost het een paar centen meer, koop alles nieuw.
Dan kunt u er zeker van zijn dat alles goed werkt en veilig te gebruiken is.
enricovanwees
Treehugger
Treehugger
Posts: 331
Joined: 07 Oct 2010, 22:50
Location: Lelystad
Contact:

Re: Matereiaal boomverzorging

Post by enricovanwees »

Mocht je om prijstechnische redenen 2e hands willen of moeten kopen, probeer dat dan bij een erkende dealer. Mijn zagen zijn zo ook bij mij gekomen. Je hebt dan nog garantie. Ook hebben ze soms klimspullen van opleidingen in de aanbieding, zijn dan meestal ook gekeurd.
Wees groen en boom verzorging, be green and treecare.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Matereiaal boomverzorging

Post by Pietje »

Hoi Dennis,

Goed dat je op dit forum terecht bent gekomen, welkom!

Goede spullen worden niet weg gedaan.. Dus als er iets aangeboden wordt is de kans groot dat dit ofwel overbodig is, ofwel ondeugdelijk...
En verder zijn de investeringen voor een boomverzorgers basis set (zagen, touwen, noem maar op) in verhouding met de omzet zo laag dat ik hier niet te veel aandacht aan zou besteden.
Koop wat je nodig hebt, nieuw want betrouwbaarheid is misschien wel het belangrijkste.

Klim veilig, en have fun!

Peter
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Matereiaal boomverzorging

Post by ludovanmil »

Hoi Dennis,
Welkom.
Ik deel voor een groot deel het advies van mijn collega's. Wat ik sowieso nieuw zou kopen is een klimtouw, God weet wat er met een 2e hands touw is gebeurd. daar hangt in de meest letterlijke zin 'je leven' (lees je lichaam) aan :wink:
Gordel zou ik wel 2e hands aandurven na een keuring...mits hij ook comfortabel zit.
Top handle zaag zou ik ook nieuw kopen, starten moet ie gewoon altijd doen ! en ook professioneel werken betekent mijn inziens ook met betrouwbare spullen werken. Als je bij een klant staat en je zaag start niet..... :( . En bij mijn dealer krijg ik gratis een leenzaag mee, als ik een zaag in onderhoud heb. Geloof niet dat dit op marktplaats gaat lukken.....
Veel plezier in dit mooie vak :)

Ludo van Mil
User avatar
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 759
Joined: 26 Jan 2009, 19:51
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Matereiaal boomverzorging

Post by dennis »

Dennis1976 wrote:Ik doe al jaren aan bomen vellen, maar door omstandigheden ben ik genoodzaakt om alleen te gaan werken.
Wat is er met je maatje gebeurd :? Hing ie in 2de hands materiaal :mrgreen:

Sorry flauw grapje

Zo'n 7 a8 jaar geleden deed ik een cursus op de helicon, zij deden jaarlijks een selectief aantal basis lesmaterialen ( tas, gordel, lijn en wa stropjes ofzo ) voor een aannemelijke prijs de deur uit. Mischien is dit nog steeds zo (Wolter???) Niet te veel gebruiksuren, gekeurd en leuk mee te beginnen.
Verder zou ik me idd niet te veel aan gebruikt materiaal bezig houden en zal ook de cursussen duidelijk maken waarom, en hoe je met je materiaal om dient te gaan.
ik klim liever ... dan werken
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Matereiaal boomverzorging

Post by treespotter »

Dat klopt, dat is nog steeds zo.
Dit zijn de klimmaterialen waarmee de deelnemers allemaal zelf hebben geklommen. Hierdoor hebben zij de diverse materialen kunnen uitproberen en een eigen ideale set uit kunnen zoeken. Van die materialen weten wij wat ermee gebeurd is en vooral ook wat er zeker niet mee gebeurd is. De materialen die daar verkocht worden zijn gebruikt en de kosten voor de materialen zijn gerelateerd aan de 'vlieguren' die ermee gemaakt zijn. Er worden geen nieuwe klimmaterialen aangeboden (behalve de prussic-lijntjes natuurlijk). Voor nieuwe materialen moet je zelf naar Safetygreen, Poel, Condor of K&S.
Post Reply