Matereiaal boomverzorging

Op zoek naar een nieuwe stokzaag of nog 1800 liter bio-olie liggen?

Moderator: geert7

Post Reply
Dennis1976
Nieuw
Nieuw
Posts: 4
Joined: 12 Feb 2011, 19:02
Location: zutendaal

Matereiaal boomverzorging

Post by Dennis1976 »

Geachte treehugers,

Ik ben nl nieuw op deze pagina.
Ik doe al jaren aan bomen vellen, maar door omstandigheden ben ik genoodzaakt om alleen te gaan werken.
Ik wil nl ook meer aan boomverzorging gaan doen.
Heb mij daarom ook ingeschreven voor diverse cursussen. Maar heb ook materiaal nodig. Er zijn stukken die ik nodig heb om te klimmen die ik nieuw ga kopen , maar er zijn ook onderdelen die als 2de hands zeker nog goed zijn.
Dus mijn vraag is, zijn er mensen die materiaal weg doen, of er als 2de hands verkopen.

alvast bedankt.

Groetjes
User avatar
Bouke
Treehugger
Treehugger
Posts: 278
Joined: 13 Mar 2010, 15:07
Location: Amsterdam

Re: Matereiaal boomverzorging

Post by Bouke »

Dennis1976 wrote:er zijn ook onderdelen die als 2de hands zeker nog goed zijn.
Is het wel zo'n goed idee om 2e hands spullen te willen kopen?
Het is wel materiaal waar je zeker van moet zijn dat het goed is en als het 2e hands is dan kunt u er niet zeker van zijn dat het nog "goed" is.

Mijn mening is dan ook. Al kost het een paar centen meer, koop alles nieuw.
Dan kunt u er zeker van zijn dat alles goed werkt en veilig te gebruiken is.
enricovanwees
Treehugger
Treehugger
Posts: 331
Joined: 07 Oct 2010, 22:50
Location: Lelystad
Contact:

Re: Matereiaal boomverzorging

Post by enricovanwees »

Mocht je om prijstechnische redenen 2e hands willen of moeten kopen, probeer dat dan bij een erkende dealer. Mijn zagen zijn zo ook bij mij gekomen. Je hebt dan nog garantie. Ook hebben ze soms klimspullen van opleidingen in de aanbieding, zijn dan meestal ook gekeurd.
Wees groen en boom verzorging, be green and treecare.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact: