Klasse 2 zaagschoen

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Klasse 2 zaagschoen

Post by boomverzorgingbruno »

of via deze link maar weet niet of je dit kan zien als je niet ingelogd bent.
https://www.trescue.com/ArbClimber/ArbC ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.trescue.com/ArbClimber/ArbCl ... mber02.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
Maki
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 54
Joined: 19 Jul 2014, 18:27

Re: Klasse 2 zaagschoen

Post by Maki »

Zonder inlog is ht inderdaad niet te zien.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Klasse 2 zaagschoen

Post by ludovanmil »

treespotter wrote:Hallo! Mannen, waar hebben jullie het in godsnaam over.
Zaagschoenen moeten ernstig letsel voorkomen bij een onachtzaam moment.
Die dingen, zelfs klasse 3 zaaglaarzen niet, houden de voeten heel wanneer je volgas met een Dolmar 6100 blijft doordouwen als een achterlijke.
Ben je bang voor de zaag, en denk je dat de zaagschoenen onvoldoende bescherming bieden? Dan zou ik gaan voor een kantoorbaan.
:lol:
ja.....snap je reactie Wolter.
User avatar
Maki
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 54
Joined: 19 Jul 2014, 18:27

Re: Klasse 2 zaagschoen

Post by Maki »

Ik snap de reactie maar daar gaat ht net niet over. Zie hogere posts.
Het gaat eerder over wat ze leveren voor het vele geld dat ze kosten.
Of betaal jij graag veel voor iets waarvan niemand weet wat je ervan mag verwachten? Want als dat zo is heb ik nog wel een hoop heel dure onduidelijke zaken te koop zoals: de zaagbeschermende jeans (elke 6e vezel is kevlar dus moet wel helpen), de zaagbeschermende talisman (hij creëert een krachtveld waar geen enkele kettingzaag doorkan), er is ook nog een vernevelaar die je op klanten kan spuiten zodat ze instemmen met elke prijsopgave en ga zo maar door.
Ik zweer dat dit allemaal getest is en werkt. Ht zijn niet de goedkoopste dingen maar ze werken écht héél goed.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Klasse 2 zaagschoen

Post by ludovanmil »

Maki wrote:Ik snap de reactie maar daar gaat ht net niet over. Zie hogere posts.
Het gaat eerder over wat ze leveren voor het vele geld dat ze kosten.
Of betaal jij graag veel voor iets waarvan niemand weet wat je ervan mag verwachten? Want als dat zo is heb ik nog wel een hoop heel dure onduidelijke zaken te koop zoals: de zaagbeschermende jeans (elke 6e vezel is kevlar dus moet wel helpen), de zaagbeschermende talisman (hij creëert een krachtveld waar geen enkele kettingzaag doorkan), er is ook nog een vernevelaar die je op klanten kan spuiten zodat ze instemmen met elke prijsopgave en ga zo maar door.
Ik zweer dat dit allemaal getest is en werkt. Ht zijn niet de goedkoopste dingen maar ze werken écht héél goed.
pffff..... :roll:
ff een zijspoor, maar zeker wel een raakvlak.
ik rijd motor al 25 jaar, maar denk je nu echt dat bij een ernstig ongeluk mijn, overigens uitstekende helm en alle andere beschermingsmiddelen , ten alle tijden mijn leven red ?
Waar het om gaat, gezien de reacties, is je te sterke focus op 1- 2 of 3 mijns inziens.
Alle materialen / beschermingsmiddelen ten spijt, het is de menselijke factor; lees je verstand, rust, vakbekwaamheid die je leven red, de rest is allemaal bijzaak.
By the way, een beetje vertrouwen in de fabrikant en leverancier helpt ook mee ! Ik heb veel vertrouwen in Safety Green and that's it, voor mij.
Maar goed als het je interesse heeft, ga ervoor en verdiep je in de materie. even goede vrienden.
User avatar
Maki
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 54
Joined: 19 Jul 2014, 18:27

Re: Klasse 2 zaagschoen

Post by Maki »

Ik begrijp wel wat je zegt ludovanmil. En kan me ook uit eigen ervaring goed vinden in je motor vergelijking.
De beste bescherming is nog altijd niet in je voet zagen. En al de rest is damage control.
Normaal heb ik wel vertrouwen in fabrikanten hoor. Ik weet nt waarom ik hier nu zo moeilijk over doe.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Klasse 2 zaagschoen

Post by ludovanmil »

Maki wrote:Ik begrijp wel wat je zegt ludovanmil. En kan me ook uit eigen ervaring goed vinden in je motor vergelijking.
De beste bescherming is nog altijd niet in je voet zagen. En al de rest is damage control.
Normaal heb ik wel vertrouwen in fabrikanten hoor. Ik weet nt waarom ik hier nu zo moeilijk over doe.
:)
enjoy live while having fun
rickkerkhoff
Nieuw
Nieuw
Posts: 9
Joined: 23 Oct 2013, 21:24
Location: Heijen
Contact:

Re: Klasse 2 zaagschoen

Post by rickkerkhoff »

of je nu klasse 1 of 2 of 3 neemt . maakt weinig tot geen verschil :P als iets op je voet valt valt het altijd achter de veiligheidsneus :P en voor de rest kwestie van opletten tijdens het zagen ;)

het gaat alleen om hoe stevig de schoen om je voet zit tijdens klim werk. en wat je zelf fijner vind zitten.
hoe beter het comfor van de schoen is hoe duurder de schoen vaak ook is !
Het is ook net waar je zelf genoegen meeneemt, een schoentje van kox van 150 ,- of een meindle of haix van 200-250 ,- .Denk erbij na je loopt er wel 5a6 dagen in de week 8 uur per dag op, dan mag in mijn ogen een goede schoen ook geld kosten.

ik klom eerst ook met de simpele meindle waldlaufer .Daarna overgestapt op de airstream's van meindle en wat een wereld van verschil dit is de schoen die ik iedereen aanbeveel goed loop comfor en ook fijn met klimmen .
het is altijd maar fftjes werk.
User avatar
Maki
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 54
Joined: 19 Jul 2014, 18:27

Re: Klasse 2 zaagschoen

Post by Maki »

Ht gaat toch net over de beveiliging achter de veiligheidsneus? Die neus is sowieso veilig maar daarom draag je een zaagbeschermende schoen en nt gewoon een werkschoen.
User avatar
Maki
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 54
Joined: 19 Jul 2014, 18:27

Re: Klasse 2 zaagschoen

Post by Maki »

Ht zijn de meindl Airstream's geworden. Ze zitten echt goed. En ht belangrijkste blijft nt in mijn voet zagen zeker:-)
Post Reply