Makita kettingzagen?
- treespotter
- Prinses Irene

Re: Makita kettingzagen?
In 26 jaar twee zagen laten vallen en één gegooid. En daar zat deze niet bij 
eentje eruit gegooid? Willen we weten hoe dat zo is gekomen?
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
gooi jij nooit je 020 aan aan je grondman?
die moet op de grond ook wel is wat zagen
die moet op de grond ook wel is wat zagen
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger

nix van grondman kan in de grondzagen , een mooie machette van fiskars heeft ie .

laat een oen niet zomaar doen !
- treespotter
- Prinses Irene

Dat was een opeenstapeling van ergernissen en dit waren de ingrediënten.KIMME wrote:eentje eruit gegooid? Willen we weten hoe dat zo is gekomen?
Men neme:
* Één (toen al redelijk uitgewoonde) Stihl 020AV.
* Smeermiddel Unil voor mengsmering.
* Loodhoudende superbenzine.
* Een bougie waar regelmatig pareltjes in zaten.
* Ongelofelijk koud zeikweer windkracht 8.
* Hangen op een beroerde plek bovenin ijle bosbomen op en landgoed in het noorden van Groningen.
* Voor de zoveelste keer weer een paar minuten aan een zaag hangen te sjorren om hem aan de praat te krijgen.
* En een boomverzorgertje dat iets onbezonnener was dan nu (is dat mogelijk dan? JA, dat is mogelijk).
Neem van mij aan dat die ouwe 020AVtjes niet de fijne MS200jes zijn zoals we ze nu kennen.
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger

en ik die dacht dat wolter zo een beheerst man is

laat een oen niet zomaar doen !
- treespotter
- Prinses Irene

Ach Bruno, je weet wat ze zeggen van het naar beneden gooien van een zaag. Als je er één gegooid hebt...
volgen er meertreespotter wrote:Ach Bruno, je weet wat ze zeggen van het naar beneden gooien van een zaag. Als je er één gegooid hebt...
STIHL timbersports hope to get like jason
- treespotter
- Prinses Irene

Oeps, dat kan ook, maar ik bedoelde eigenlijk "heb je ze allemaal gegooid". Met andere woorden. Dan levert die volgende worp geen nieuwe kick op.
misschien een domme vraag, maar was ie nog bruikbaar of herstelbaar?
Heb eigenlijk nog nooit een kettingzaag gezien die uit een boom is gevallen, wel eentje die onderweg was maar daar heb ik de afloop niet van gezien.
Heb wel ooit eentje gezien die door een hakselaar was gegaan...
Heb eigenlijk nog nooit een kettingzaag gezien die uit een boom is gevallen, wel eentje die onderweg was maar daar heb ik de afloop niet van gezien.
Heb wel ooit eentje gezien die door een hakselaar was gegaan...
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
- callum-aan
- Treehugger

Toch niet op je hoofd gevallen?KIMME wrote:m
Me transmitte sursum Caledoni!!
- treespotter
- Prinses Irene

Dat moet een flinke puzzel zijn geweest om die weer in elkaar te zetten.KIMME wrote:Heb wel ooit eentje gezien die door een hakselaar was gegaan...
De eerste zaag was de werpzaag en daar heb ik geen moeite meer voor gedaan. De tweede zaag heeft de val in de bosgrond prima overleeft en de derde is jaren geleden op het binnenterrein van het politiebureau in Haarlem in een wolk van benzine en olie op de klinkers uiteengespat. Die laatste is gerepareerd.
de derde zaag had net gemist zekertreespotter wrote:Dat moet een flinke puzzel zijn geweest om die weer in elkaar te zetten.KIMME wrote:Heb wel ooit eentje gezien die door een hakselaar was gegaan...
De eerste zaag was de werpzaag en daar heb ik geen moeite meer voor gedaan. De tweede zaag heeft de val in de bosgrond prima overleeft en de derde is jaren geleden op het binnenterrein van het politiebureau in Haarlem in een wolk van benzine en olie op de klinkers uiteengespat. Die laatste is gerepareerd.
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“