Niets van aantrekken: wees blij dat je er af en toe een paar mag "bijwerken"
Cursus boomverzorging
Re: Cursus boomverzorging
Veel gemeenten hebben niet goed overzicht waar de bomen staan die in de begeleidingssnoei zijn. Bovendien is een schrikbarend aandeel van deze bomen achterstand of zwaar achterstand...
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
- treespotter
- Prinses Irene

In de gemeente waar wij het over hadden is de begeleidingssnoei prima op orde. Daar worden de bomen alleen in het jaar van aanplant niet gesnoeid en daarna worden de bomen om het jaar gesnoeid. Je hoeft hier niet bang te zijn voor zogenaamde 'te dikke takken in de tijdelijke kroon' of grote snoeiwonden aan jonge bomen. Als je 'regelmatig' terug mag komen om iets te doen dan is de hoeveelheid snoeihout minimaal.Pietje wrote:Veel gemeenten hebben niet goed overzicht waar de bomen staan die in de begeleidingssnoei zijn. Bovendien is een schrikbarend aandeel van deze bomen achterstand of zwaar achterstand...
De laatste vier jaar heb ik de begeleidingssnoei daar niet meer gedaan en dat doet toch wel een beetje pijn. Je ziet nu weer dat er twijgen zijn blijven zitten richting bijvoorbeeld een hoge gevel of lantaarnpaal die aan het uitgroeien zijn tot (in mijn ogen) een kritieke dikte.
Gelukkig zijn er gemeenten die het goed doen (en de goede mensen vragen
)
In de gemeentes waar ik kom, zie ik geregeld ingegroeide boompalen, nou dan weet je hoe gestructureerd er gewerkt wordt... ("Ich habe es nicht gewusst "
)
In de gemeentes waar ik kom, zie ik geregeld ingegroeide boompalen, nou dan weet je hoe gestructureerd er gewerkt wordt... ("Ich habe es nicht gewusst "
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
en bij ons in het belgenlandje rijden de sociale projecten voor het moment weer massaal rond om zoveel mogelijk flush cuts te maken! 
bij ons passeren ze gewoon met 4 cirkelzagen op een stokje, zeer proper!

- treespotter
- Prinses Irene

En die flush cuts zijn dan ook waarschijnlijk nog gemaakt met zo'n stokmotorzaag.
Ik denk dat wij in dat soort gevallen de verkeerde personen aan de schandpaal nagelen. Volgens mij kun je de zager (jonge gozer met een mooie herriemaker in zijn handen) zijn acties niet altijd kwalijk nemen. Het is echter godgeklaagd dat de professionele boombeheerder welke wordt geacht ter zake kundig te zijn dit soort acties 'niet ziet'.
Ik denk dat wij in dat soort gevallen de verkeerde personen aan de schandpaal nagelen. Volgens mij kun je de zager (jonge gozer met een mooie herriemaker in zijn handen) zijn acties niet altijd kwalijk nemen. Het is echter godgeklaagd dat de professionele boombeheerder welke wordt geacht ter zake kundig te zijn dit soort acties 'niet ziet'.
ik neem niemand iets kwalijk, ik hoop alleen dat ooit de beheerders en eigenaars (de staat in dit geval) ooit inzien hoe het zou moeten gebeuren, en daar naar handelen.
I have a dream ....
I have a dream ....