Recreatief boomklimmen

Nieuws! Heb je iets nieuws? Dit is de plek.
User avatar
Chajka
Nieuw
Nieuw
Posts: 6
Joined: 14 Apr 2011, 20:05

Recreatief boomklimmen

Post by Chajka »

Dag lieve mensen
Ik ben een nieuwe lid van de forum. Even voorstellen: mijn naam is Konstantin, afkomstig van Wit-Rusland, in Nederland 13 jaar, werk als web-developer in Amsterdam.

Sinds 2 jaar is boomklimmen mijn lievelings hobby :) Ik ben zonder opleiding begonnen, met vragen stellen in sportwinkel aan klimexpert "wat zou je nodig hebben om een boom te kunnen klimmen?" Toen had ik geen goede antwoord op mijn vraag en ik ging boeken lezen, filmpjes bekijken. En uiteingelijk begon ik benodige gereedschaap kopen, en sommige dingen zelf maken (zoals gewicht zakje, schorsbeschermer, etc).

Nu, 2 jaar en ongeveer 30 bomen later, ben ik een enthusiast met wat ervaring. Mijn vriendin doet het ook graag met mij, wij zijn bijna altijd samen bomen aan het klimmen. Zelfs naar Italie eens gegaan met touwtassen en gereedshap :)

Tot 2010 woonde ik in Eindhoven, en kon daar mijn weg in parken goed vinden. Er waren een aantal super leuke hoge oude bomen. Sinds ben ik naar Amsterdam verhuist kan ik moelijk leuke bomen vinden. Eentje is ons lieveings geworden:
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.32 ... 6,,2,-3.67

Zijn er meer mensen in omgeving Amsterdam die ook bomen voor eigen plezier klimmen?
Wij kunnen ons ervaring delen, en misschien samen gaan klimmen, picnicken, etc

Trouwens, komende Zaterdag zijn wij van plan om naar LB wedstrijden 2011 met de auto te gaan...

Groeten
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Recreatief boomklimmen

Post by -WOUTER- »

Leuk om te lezen, dit is wel een forum waar iedereen boomklimmen leuk vind, alleen krijgen wij er meestal wel voor betaald aangezien we dan onderhoudswerken in de kroon moeten uitvoeren.

Op de LB zul je je hart kunnen ophalen met zoveel vakidioten bij elkaar.
Zie je daar wellicht :wink:

grtn wouter
- climb fast, move slow -
User avatar
NannoB
Treehugger
Treehugger
Posts: 483
Joined: 28 Dec 2009, 10:40
Location: Bennekom
Contact:

Re: Recreatief boomklimmen

Post by NannoB »

leuk om te horen dat je je partner mee de boom in krijgt!
welkom op het forum en tot zaterdag!
User avatar
Cas
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 68
Joined: 15 Oct 2010, 21:55
Location: Arnhem
Contact:

Re: Recreatief boomklimmen

Post by Cas »

Dat is nou eens tof. Ik heb er 1 thuiszitten met hoogtevrees en die investeren in een klimset maar niks vindt. Ruilen? ;)

Welkom op het forum!!
User avatar
Harrie
Treehugger
Treehugger
Posts: 518
Joined: 29 Mar 2007, 21:48
Location: Aalst-Waalre

Re: Recreatief boomklimmen

Post by Harrie »

Welkom Konstantin,

Ik werk in en rond Eindhoven als ik jouw verhaal zo lees. denk ik dat wij elkaar wel eens tegen zijn gekomen in een park.

Ik was een esdoorn aan het snoeien en jij ging met je vrouwtje een grote populier in.

Zie je op de lb.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Recreatief boomklimmen

Post by ludovanmil »

welkom beste Konstatin,
aansluitend op jouw verhaal en de reactie van Wouter, ooit gedacht om van het boomklimmen je werk te maken? Choose a job jou like and you never have to work a day in your life.
Veel plezier met het klimmen.

groeten
Ludo van Mil
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Recreatief boomklimmen

Post by treespotter »

Hè Ludo hou nou toch op. Laat die jongen lekker recreatief klimmen.
Nu heeft hij een leuke baan waarmee hij een lekker centje kan verdienen en een leuke hobby.
Wanneer hij jou 'goede' :roll: raad moet opvolgen dan is hij voor een schijntje aan het WERKEN en moet hij op zoek naar een nieuwe hobby.
enricovanwees
Treehugger
Treehugger
Posts: 331
Joined: 07 Oct 2010, 22:50
Location: Lelystad
Contact:

Re: Recreatief boomklimmen

Post by enricovanwees »

Kom langs bij de resque en vraag naar Bouke (jongeman, ca 1,90, eind 20 met bril kort blond haar). Hij woont in Amsterdam en doet het voor werk en hobby. En zoek mij op bij de trowline (jongeman begin 40, kort donker haar ca 1,80). Ik ben vrijwel iedere zondag in amsterdam, ik doe het voor werk en hobby.
Wees groen en boom verzorging, be green and treecare.
User avatar
Tom
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 01 Mar 2009, 19:17
Location: Wijk aan zee
Contact:

Re: Recreatief boomklimmen

Post by Tom »

enricovanwees wrote:Kom langs bij de resque en vraag naar Bouke (jongeman, ca 1,90, eind 20 met bril kort blond haar). Hij woont in Amsterdam en doet het voor werk en hobby. En zoek mij op bij de trowline (jongeman begin 40, kort donker haar ca 1,80). Ik ben vrijwel iedere zondag in amsterdam, ik doe het voor werk en hobby.
En ik ben Tom, werk veel in Amsterdam en woon (voorlopig nog) in Haarlem (lekker dichtbij dus. Ben altijd in voor een zaterdagje gezellig klimmen in een mooi zonnig parkje, en dito boom :D

Tot zaterdag (allen)
Take care, there's not much spare!
enricovanwees
Treehugger
Treehugger
Posts: 331
Joined: 07 Oct 2010, 22:50
Location: Lelystad
Contact:

Re: Recreatief boomklimmen

Post by enricovanwees »

uh, :lol: gaan we een nieuw ( amsterdams ) lb-tje beginnen? :wink:
Wees groen en boom verzorging, be green and treecare.
User avatar
Chajka
Nieuw
Nieuw
Posts: 6
Joined: 14 Apr 2011, 20:05

Re: Recreatief boomklimmen

Post by Chajka »

allemaal bedankt voor warme welkoms! :)
Cas wrote:Dat is nou eens tof. Ik heb er 1 thuiszitten met hoogtevrees en die investeren in een klimset maar niks vindt.
Komen jullie ook zaterdag? In mijn ervaring hoogtevrees is weg na een paar veilig klimpogingen. Ik was ook een beetje bang mijn 1ste keer

Harrie wrote:Ik werk in en rond Eindhoven als ik jouw verhaal zo lees. denk ik dat wij elkaar wel eens tegen zijn gekomen in een park.Ik was een esdoorn aan het snoeien en jij ging met je vrouwtje een grote populier in.
Dat zal best wel kunnen! Wij zagen een paar keer boomverzorgers in de beurt. Zelfs met sommige paar keer gepraat om advies te krijgen over throwline techniek.

ludovanmil wrote:ooit gedacht om van het boomklimmen je werk te maken?
Ehm ik denk mijn huidige baan betaalt iets beter... maar ja, ik geniet van het klimmen zeker veel meer dan van het achter de computer zitten. alles heeft voor en nadelen. voorlopig laat ik klimmen mijn hobby blijven :) zoals Wolter ook advieseert
enricovanwees wrote:Kom langs bij de resque en vraag naar Bouke (jongeman, ca 1,90, eind 20 met bril kort blond haar). Hij woont in Amsterdam en doet het voor werk en hobby. En zoek mij op bij de trowline (jongeman begin 40, kort donker haar ca 1,80). Ik ben vrijwel iedere zondag in amsterdam, ik doe het voor werk en hobby.
Hee, leuk! Ik ben 2m lang, slank, met donker haar. Ik kom langs met mijn vriendin en nog een vriendin. Dus als je zo een groepje ziet langs lopen, dat zijn wij :)
enricovanwees wrote:uh, :lol: gaan we een nieuw ( amsterdams ) lb-tje beginnen? :wink:
Zeker! Maar waar? Vondelpark?
Trouwens ik heb Vondelpark manager toestemming gevraagd om daar te kunnen klimmen. Zonder geluk... Het antwoord was:
Ik heb naar aanleiding van uw verzoek bij de wijkmanager van het Vondelpark voor u geïnformeerd of er in het Vondelpark in de bomen mag worden geklommen. Om geen verkeerd voorbeeld te stellen is het niet geoorloofd om zomaar in bomen te klimmen.
Hoe stom is dat? :?
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Recreatief boomklimmen

Post by ludovanmil »

Zie je nu wel Wolter !! Hij heeft er best oren naar om er zijn baan van te maken :D alleen de centen (ja,ja, waar heb ik dit meer gehoord) speelt nog een rolletje mee. :D nou ja, kwestie van tijd denk ik zelf en we hebben er weer een collega bij. :wink:
Weet je wel hoe goed ik betaald werd in mijn vorige carriere ???
User avatar
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 759
Joined: 26 Jan 2009, 19:51
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Recreatief boomklimmen

Post by dennis »

Chajka wrote:Zeker! Maar waar? Vondelpark?
Trouwens ik heb Vondelpark manager toestemming gevraagd om daar te kunnen klimmen. Zonder geluk... Het antwoord was:


Citaat:
Ik heb naar aanleiding van uw verzoek bij de wijkmanager van het Vondelpark voor u geïnformeerd of er in het Vondelpark in de bomen mag worden geklommen. Om geen verkeerd voorbeeld te stellen is het niet geoorloofd om zomaar in bomen te klimmen.

Hoe stom is dat?
Maar.......volgens de wet ook niet verboden.......dus....... :mrgreen:
ik klim liever ... dan werken
User avatar
Chajka
Nieuw
Nieuw
Posts: 6
Joined: 14 Apr 2011, 20:05

Re: Recreatief boomklimmen

Post by Chajka »

dennis wrote:Maar.......volgens de wet ook niet verboden.......dus....... :mrgreen:
tenzij het is een prive land... of een natuurgebied. ik weet het niet zeker in geval van Vondelpark

zullen wij daar gewoon gaan klimmen en kijken wat gebeurt? :D
er staan een paar hoge mooie bomen!

mijn vriendin houdt niet van conflicten met de overheid. dus ze gaat het waarschijnlijk niet willen op dit manier uit te proberen. wij hadden al een paar keer een situatie dat stadswachters of landgoedbeveiliging ons gevraagd hebben naar beneden te komen, want volgens hun idee het was niet toegestaan. wel dus. toen heb ik in Eindhoven gemeente een toestemming gevraagd per email en kon die papier aan "slimme" wachters laten zien.

maar dat is toch geen manier om met zaak om te gaan. ik zit in de bom, en dan komt politie of wie dan ook, en ik moet naar beneden om uit te leggen dat volgens de wet dat mag. niet leuk

ik zou een algemene papiertje willen hebben, en die beneden op de stam kunnen plakken die zegt "dat mag". dan kan ik van boven politie agenten naar die papiertje sturen :)
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Recreatief boomklimmen

Post by Pietje »

Ik ken iemand die jaren lang met kinderfeestjes de kinderen in de bomen van het vondelpark heeft laten klimmen.
Dus zo'n vaart zal het niet lopen. Tenzij er ongelukken gebeuren natuurlijk...
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Re: Recreatief boomklimmen

Post by Steven »

-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
Chajka
Nieuw
Nieuw
Posts: 6
Joined: 14 Apr 2011, 20:05

Re: Recreatief boomklimmen

Post by Chajka »

Steven wrote:Neem is contact op met Mark Jacobs!
http://www.projectadventure.nl/
http://jekandeboomin.nl/DeBoomIn/Welkom.html
Ja dank je, ik heb al met Maike op zaterdag gesproken :) Zij heeft mij hun visitekaartje gegeven.

Trouwens, was a super leuke dag! Iedereen was vriendelijk en verwelkoming, wij hebben met een paar mensen gekletst. Bedankt voor jullie tips en uitleg! Helaas kon ik nog niet alle namen onthouden :) maar ik ben van plan om hier te blijven hangen, dus komt goed. Volgende keer zien wij elkaar in Amersfoort!

En de park was gewoon schitterend! Ik ga daar zeker nog terug om die mooie bomen te klimmen. Jammer het is zover van Amsterdam. Maar dan kom ik volgende keer waarschijnlijk voor meer dan 1 dag.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Recreatief boomklimmen

Post by ludovanmil »

Steven wrote:Neem is contact op met Mark Jacobs!
http://www.projectadventure.nl/
http://jekandeboomin.nl/DeBoomIn/Welkom.html
Ja, briljant idee ! Die 'schurk' / Mark heeft inmiddels ook een kettingzaag ( gewonnen) bij de LB wegstrijd. kan ie tegelijkertijd de bomen wat bijtoppen :mrgreen:
markadventureparc
Nieuw
Nieuw
Posts: 12
Joined: 16 Jun 2009, 09:27

Re: Recreatief boomklimmen

Post by markadventureparc »

HAllo recreanten. Boomklimmen in Amsterdam? overal bomen! Bij de Hortus, grote plataan, Amsterdamse bos hoog waaihout, amstelpark, adventurepark, sloterpark.... Vondelpark vanwege de grond toestand is het enige park (in NL?) waar gewoon officieel niet geklommen mag worden. Sterker nog, je mag er geen touw aan een boom bevestigen. De man die daar vroeger klimpartijtjes deed, is er toen op last van de keuringsdienst van waren uitgejaagd, omdat al zijn manilla touwen geen keurmerk hadden. Hij was supertof bezig met dikke houten katrollen en alles van 'touw' maar ja...... beetje dubieus dus. Met http://www.jekandeboomin.nl hebben wij nu toestemming om daar recreatieve boomklimactiviteiten te gaan verzorgen in 1 'dedicated' boom. Verder: westerpark, centralpark (jawel!) en nog genoeg andere plekken voor een gezellige klimpartij.

Met Bouke (jongeman eind 20) heb ik op de LB al afgesproken dat we snel in de touwen gaan hangen.
Hoe zullen we dit aan elkaar gaan laten weten voor wie er nog meer zin hebben?

Groeten, Mark
0654321443
:P
User avatar
Chajka
Nieuw
Nieuw
Posts: 6
Joined: 14 Apr 2011, 20:05

Re: Recreatief boomklimmen

Post by Chajka »

Mark, ik heb je een SMSje verstuurd :)
johannesm
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 72
Joined: 10 Jun 2009, 19:11
Location: diest

Re: Recreatief boomklimmen

Post by johannesm »

Zijn er misschien mensen uit belgie die af en toe recreatief willen klimmmen ?
Mathia
Nieuw
Nieuw
Posts: 21
Joined: 30 Nov 2010, 22:22
Location: (B) Brugge

Re: Recreatief boomklimmen

Post by Mathia »

johannesm wrote:Zijn er misschien mensen uit belgie die af en toe recreatief willen klimmmen ?
:) daarop wachtte ik nog zo'n beetje... Elke week zit ik wel eens in de boom. Ik volg dit forum hier al een hele tijd, lees bijna alles.
Door dit topicje hier heb ik 'je kan de boom in' leren kennen, hen een mail gestuurd, en
zo heb ik ook weer wat contacten bij...
Ik klim bijna altijd alleen, nu, daar heb ik geen probleem mee, maar het is toch wel anders dan wanneer je met meer in de boom zit hé. Als je eens wil gaan klimmen; geen probleem, daar maak ik altijd wel tijd voor :D

Welnu, aangezien niemand hier weet wie ik ben; ik heet Luka, ik woon in Brugge.
Ik moet nu ...euh... 21 jaarringen tellen. Jaja, nog een scheutje. Ik studeer voor lager onderwijzer, maar ik voel me veel meer aangetrokken tot bomen en klimmen. Ik denk dat ik veel liever iets met recreatief klimmen en kinderen opzet. Ja, dat is het zo wel een beetje...
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Recreatief boomklimmen

Post by treespotter »

Leuk om jou verhaal te horen Luka.
Voor jou als leraar zie ik een gouden toekomst om regelmatig met jou pupillen het veld en de bomen in te gaan.
Vooral op jonge leeftijd zijn die bengels nog achter 'hun' computer weg te lokken. Dan zien ze pas dat melk niet uit de fabriek komt, dat meubeltjes niet allemaal van plastic zijn en dat er meer beestjes in een boom leven dan alleen maar een vogeltje.
maike
Nieuw
Nieuw
Posts: 25
Joined: 28 Apr 2011, 14:11
Location: Amsterdam
Contact:

Re: Recreatief boomklimmen

Post by maike »

Hi Boomklimmers!

ff een reactie van mij...
Voor -legaal- boomklimmen in het Vondelpark 'moet' je tegenwoordig bij mij zijn!
The Treeclimbing Company > http://www.jekandeboom.nl
Wij hebben in lang en goed overleg en na jaren opdrachten (waaronder boomklimmen) uitgevoerd te hebben voor het stadsdeel (ism oa de wijkmanager) een vergunning weten te regelen.
Om in het Vondelpark te mógen boomklimmen heb je een pasje nodig, dit is via ons te 'behalen', wij hebben daarvoor enkele 'spelregels' meegekregen en die willen we graag met jullie delen.
Mocht je toch, zonder dit pasje, gaan boomklimmen in de parken van Amsterdam en met nm het Vondelpark loop je risico op een bekeuring en wat heeel jammer zou zijn lopen wij ook risico dat de vergunning ingetrokken wordt! en dat het weer echt helemaal voorbij is, voor iedereen!
(die jongen met z'n boomklim-feestjes en sisal-touwen is er helaas en zonder pardon uitgeknikkerd!)
De wijkmanager is wat dat betreft geen gemakkelijke en heeft hierin zijn standpunt zeer duidelijk gemaakt. > "gaat het niet zoals ik wil dan is het dikke . uit "

En voor wie zin heeft... stuur me een een PM

15 mei vanaf een uurtje of 3
Boomkllimmen op 'het Adventure Parc'

http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&h ... 720e60d468

we horen graag als je komt!

zwierend & zwaaiend,
Maike
Mark > markadventureparc
Zwierend & Zwaaiend,

Maike
User avatar
Bouke
Treehugger
Treehugger
Posts: 278
Joined: 13 Mar 2010, 15:07
Location: Amsterdam

Re: Recreatief boomklimmen

Post by Bouke »

ah. dat komt even mooi uit. was net van plan om met een paar collega's op die datum te gaan klimmen in die witte abelen langs het fietspad achter het adventure park.
maar op het park zelf klimmen is natuurlijk veel leuker.
Post Reply