T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
tom vb
Nieuw
Nieuw
Posts: 33
Joined: 25 Mar 2011, 21:48
Location: Oud-Heverlee

Re: T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE

Post by tom vb »

op de bosbouwbeurs in Palliseul heb ik de 540 ook al eens kunnen testen, ziet er veel belovend uit.
dolfijn
Nieuw
Nieuw
Posts: 18
Joined: 27 Sep 2010, 21:28

Re: T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE

Post by dolfijn »

kon dit jaar niet naar libramont, k'was mijn houtskelet aan t zetten :D . toeme 'khad die ook wel is willen aanvoelen.'k zal nog wa wachten.
Patrick
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 52
Joined: 26 Jul 2007, 21:29
Location: Doorn

Re: T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE

Post by Patrick »

Vandaag te horen gekregen dat de lang verwachte t540xp in januari 2012 voor 100% zekerheid leverbaar is!! Vandaag ook met de definitieve productie versie gezaagt en hij zaagt super:D:D
User avatar
Roel
Treehugger
Treehugger
Posts: 485
Joined: 21 May 2006, 20:01
Location: De Moer

Re: T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE

Post by Roel »

eindelijk is het dan zo ver! Ben erg benieuwd hoe dit veel besproken zaagje gaat bevallen.

Tot nu toe is de 201T erg tegengevallen tenopzichte van zijn voorganger...
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE

Post by treespotter »

Kijk Patrick, Dat zijn de berichten die wij willen horen. Dan kan het nog hooguit twee maanden duren. :D

Ik ben net als Roel ook niet echt onder de indruk van de 201. Die komt vanuit koude start erg moeilijk op gang. En wanneer je dan hoort dat die zaag wel eerst goed warm moet zijn voordat ermee gezaagd kan worden dan is de fabrikant waarschijnlijk vergeten dat het om een snoeizaag gaat en die hangt tegenwoordig echt niet altijd aan de gordel te pruttelen. Veel handzaagwerk en af en toe de motorzaag betekent altijd vanuit een koude motor starten. Zeker weten dat de zaag per gezaagde vezel veel duurder is qua brandstof dan de oude 200. Eerst een halve minuut je best doen dat de zaag op topsnelheid blijft draaien voordat je een takje van 10 centimeter doorhoekt is in mijn optiek niet echt een verbetering.
boomgnoom
Treehugger
Treehugger
Posts: 622
Joined: 07 May 2011, 00:32
Location: velp

Re: T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE

Post by boomgnoom »

Patrick wrote:Vandaag te horen gekregen dat de lang verwachte t540xp in januari 2012 voor 100% zekerheid leverbaar is!! Vandaag ook met de definitieve productie versie gezaagt en hij zaagt super:D:D
waar is je oordeel op gebaseerd?
een v8 met nitro zaagt ook super is alleen niet te tillen .
vertel eens wat uitgebreid
The Bosgnome :mrgreen:
victim of gnomebashing
boomgnoom
Treehugger
Treehugger
Posts: 622
Joined: 07 May 2011, 00:32
Location: velp

Re: T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE

Post by boomgnoom »

treespotter wrote:Ik heb 'deze' zaag niet gevonden op de Zenoah website. Dan lijkt het erop dat dit toch echt eindelijk de enige echte nieuwe Husqvarna is.
Jammer dat de zaag nog niet te vinden is op de Nederlandse site, dus voor de liefhebber is hier
http://www.husqvarna.com/it/landscape-a ... ifications
Aii you stupide man ,
why didde you stink we speake Italiano?
we areh notte the maffia e

Thie nano withe tha punto hat :lol: :lol:
victim of gnomebashing
boomgnoom
Treehugger
Treehugger
Posts: 622
Joined: 07 May 2011, 00:32
Location: velp

Re: T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE

Post by boomgnoom »

Roel wrote:eindelijk is het dan zo ver! Ben erg benieuwd hoe dit veel besproken zaagje gaat bevallen.

Tot nu toe is de 201T erg tegengevallen tenopzichte van zijn voorganger...
hallo roel waarom is de 201 T je tegengevallen ?
het bos kabouterke
victim of gnomebashing
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE

Post by -WOUTER- »

Wolter, wordt nu je verlanglijstje voor de Sint uitgebreidt met een Husqvarna naast je Vortex lijntje :lol: :lol: :lol:
- climb fast, move slow -
Patrick
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 52
Joined: 26 Jul 2007, 21:29
Location: Doorn

Re: T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE

Post by Patrick »

Jou beschrijving klopt idd helemaal wolter. Heb het zelf ook ondervonden bij de ms201t dat probleem. Bij husqvarna zijn ze dus de hele tijd nog druk geweest om dat probleem in hun nieuwe t540xp eruit te krijgen en hij in alle landen perfect moest werken. Bijkomend probleem was ook nog eens de leverancier van de carburateurs die in het gebied van de fukushima kernramp stond. Boomgnoom het is geen oordeel maar een feit dat hij in januari leverbaar zal zijn vandaag met 100% bevestigd door husqvarna nederland. Boomgnoom wat wil je nog meer weten ? Ook zal in loop van eind 2012 begin 2013 de professionele husqvarna tophandle t536li xp leverbaar zijn.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE

Post by treespotter »

Patrick wrote:Ook zal in loop van eind 2012 begin 2013 de professionele husqvarna tophandle t536li xp leverbaar zijn.
Aaaah nee. Dat duurt dan weer zo lang. En dat terwijl de proto al zo mooi in elkaar zat.
Patrick
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 52
Joined: 26 Jul 2007, 21:29
Location: Doorn

Re: T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE

Post by Patrick »

Ja jammer he!! Maar wolter dan heb je voor volgend jaar ook weer wat voor op je verlanglijstje voor de sint ;). Ik zal je verder niet lekker maken over de accu zaag :P
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE

Post by treespotter »

Ik heb al heel even met de 536li mogen spelen hoor Patrick.
User avatar
Roel
Treehugger
Treehugger
Posts: 485
Joined: 21 May 2006, 20:01
Location: De Moer

Re: T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE

Post by Roel »

Waarom die 201 zo tegenvalt? Nou, wat Wolter aangeeft is het belangrijkste punt. Daarnaast vind ik als de zaag warm is nog niet zo fijn zaagt als zijn voorganger, maar hij is nu wel voor de 2de keer afgesteld dus hij zou beter moeten zagen.Alleen nog geen boom gehad om te testen.

Pakken we gewoon de handzaag tot aan januari :lol:
boomgnoom
Treehugger
Treehugger
Posts: 622
Joined: 07 May 2011, 00:32
Location: velp

Re: T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE

Post by boomgnoom »

Patrick wrote:Jou beschrijving klopt idd helemaal wolter. Heb het zelf ook ondervonden bij de ms201t dat probleem. Bij husqvarna zijn ze dus de hele tijd nog druk geweest om dat probleem in hun nieuwe t540xp eruit te krijgen en hij in alle landen perfect moest werken. Bijkomend probleem was ook nog eens de leverancier van de carburateurs die in het gebied van de fukushima kernramp stond. Boomgnoom het is geen oordeel maar een feit dat hij in januari leverbaar zal zijn vandaag met 100% bevestigd door husqvarna nederland. Boomgnoom wat wil je nog meer weten ? Ook zal in loop van eind 2012 begin 2013 de professionele husqvarna tophandle t536li xp leverbaar zijn.
dat begreep ik ook naderhand maar bedankt,ik ga hem aan de zaagtanden voelen
The gnome :mrgreen:
victim of gnomebashing
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE

Post by Tamil »

Wat ik aan die geweldige :roll: 201 vind tegen vallen, is dat er een nieuw soort anti vibratie systeem op zit, wat de vibratie alleen maar erger maakt :? . Volgens mij, is het net zo'n veer als die in de 192 zit, deze zaagt heerlijk en je hebt geen last van vibratie. Maar door extra gewicht (meer vermogen), krijg je met dit veersysteem je vibratie bij de 201 twee keer zo hard voor je kiezen :? :?:
Misschien kwamen de a.v rubbers uit Japan :lol: :wink:
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE

Post by -WOUTER- »

Tamil wrote:Wat ik aan die geweldige :roll: 201 vind tegen vallen,
:lol: :lol: :lol: dat is duidelijk.
- climb fast, move slow -
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Re: T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE

Post by Steven »

Tamil wrote:Wat ik aan die geweldige :roll: 201 vind tegen vallen, is dat er een nieuw soort anti vibratie systeem op zit, wat de vibratie alleen maar erger maakt :? . Volgens mij, is het net zo'n veer als die in de 192 zit, deze zaagt heerlijk en je hebt geen last van vibratie. Maar door extra gewicht (meer vermogen), krijg je met dit veersysteem je vibratie bij de 201 twee keer zo hard voor je kiezen :? :?:
Misschien kwamen de a.v rubbers uit Japan :lol: :wink:
volgens mij ligt er ook een andere ketting op?
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Re: T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE

Post by densmee »

gisteren dealer dag geweest en nu is het zeker eerste levering vindt begin januari plaats
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE

Post by treespotter »

Steven wrote:volgens mij ligt er ook een andere ketting op?
Nee. De zaag waar Tamil het over heeft dat is mijn zaag, maar daar zit ondertussen alweer een andere zaaggarnituur op. Met de originele ketting was de trilling erger en vond ik de zaag ronduit gevaarlijk. De scherpe punten van de haakse ketting bleven namelijk net iets te vaak ergens in het hout 'plakken'.
User avatar
Roel
Treehugger
Treehugger
Posts: 485
Joined: 21 May 2006, 20:01
Location: De Moer

Re: T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE

Post by Roel »

Ik heb net een mailtje doorgestuurd gekregen dat we helaas nog langer moeten wachten. Blijkbaar is het gewenste kwaliteits- en betrouwbaarheidsniveau nog niet goed genoeg om de zaag op de markt te brengen. Naar verwachten komt de zaag augustus 2012 op de markt. Kunnen ze hem samen met de electrische tophandle introduceren!
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE

Post by boomverzorgingbruno »

zou me zwaar verwonderen want de productie is op gang en op 2 januari ligt hij in de winkel
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE

Post by treespotter »

boomverzorgingbruno wrote:zou me zwaar verwonderen want de productie is op gang en op 2 januari ligt hij in de winkel
Het zou mij niets verbazen Bruno.
Ik heb ondertussen zoiets van "Eerst zien, dan geloven". Post jij hier op 2 januari een foto van een verkoopklare nieuwe 540 in het schap bij jullie dealer?
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE

Post by boomverzorgingbruno »

treespotter wrote: Het zou mij niets verbazen Bruno.
Ik heb ondertussen zoiets van "Eerst zien, dan geloven". Post jij hier op 2 januari een foto van een verkoopklare nieuwe 540 in het schap bij jullie dealer?

als ik die foto heb dan is het van eentje in mijn bus en niet in het schap van men dealer.

op agribex heeft de collega van arian nog de uitleg gedaan en idd er waren problemen met de carbu ivm brandstof maar die waren van de baan en de productie zou op toeren zijn dus lijkt me echt raar dat er ineens weer een stop zou zijn .
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE

Post by treespotter »

Dat is niet hetzelfde Bruno. Laten wij het er op houden dat ik vorige maand ook een foto had kunnen maken van die zaag in mijn bus. Wat ik bedoel dat is dat ik die zagen voor verkoop aan de consumenten klaar wil zien liggen in de schappen van de dealers!
En dan is het voor mij toch echt eerst zien en dan geloven.
Post Reply