Kap met deze Kap!
Gezien de situatie kon ik niet anders dan dit mailtje sturen... Het was sterker dan mezelf.
Beste medewerkers van Pius Floris,
Naar aanleiding van wat er gebeurde met de iepen die jullie onlangs hebben geveld in Amsterdam, zend ik jullie deze e-mail.
Belgische, Nederlandse, Australische en Amerikaanse boomverzorgers (ja echte boomverzorgers en geen "zaag raak voor een knaak" -mensen) hebben jullie acties ivm diverse activiteiten aangaande verschillende waardevolle bomen en stadsbomen op de voet gevolgd.
http://www.treeworld.info/f9/anne-frank ... -1580.html
De unanieme reacties van verschillende mensen van over de hele wereld zeggen genoeg. Het is vrij duidelijk dat jullie, als boomverknoeiings-firma, lucratief omspringen met bomen waarvoor eigenlijk ongelofelijk veel respect moet worden getoond.
Misschien loont het de moeite voor jullie om eens op zoek te gaan naar wat het begrip "boomverzorging" nu eigenlijk betekent en in hoeverre dit verband houd met het begrip "boomverknoeiing". Misschien kan je het motto van het bedrijf veranderen in "Pius Floris... Wij verknoeien uw boom in luttele seconden!!!"
Tot slot hoop ik van harte dat jullie, op de kap van deze waardevolle bomen, genoeg winst hebben gemaakt om te kunnen investeren in grote boommoord-machines, in plaats van jullie kennis en marktpositie aan te wenden voor het behoud ervan.
Ik beroep me dan ook op het begrip "sarcasme" als ik zeg dat jullie best goed bezig zijn en blijf de moed erin houden, zou ik zo zeggen.
Mvg,
Kim Jacobs
Boomverzorging Jacobs
Bredastraat 6
3290 Diest
+32476/235011
Beste medewerkers van Pius Floris,
Naar aanleiding van wat er gebeurde met de iepen die jullie onlangs hebben geveld in Amsterdam, zend ik jullie deze e-mail.
Belgische, Nederlandse, Australische en Amerikaanse boomverzorgers (ja echte boomverzorgers en geen "zaag raak voor een knaak" -mensen) hebben jullie acties ivm diverse activiteiten aangaande verschillende waardevolle bomen en stadsbomen op de voet gevolgd.
http://www.treeworld.info/f9/anne-frank ... -1580.html
De unanieme reacties van verschillende mensen van over de hele wereld zeggen genoeg. Het is vrij duidelijk dat jullie, als boomverknoeiings-firma, lucratief omspringen met bomen waarvoor eigenlijk ongelofelijk veel respect moet worden getoond.
Misschien loont het de moeite voor jullie om eens op zoek te gaan naar wat het begrip "boomverzorging" nu eigenlijk betekent en in hoeverre dit verband houd met het begrip "boomverknoeiing". Misschien kan je het motto van het bedrijf veranderen in "Pius Floris... Wij verknoeien uw boom in luttele seconden!!!"
Tot slot hoop ik van harte dat jullie, op de kap van deze waardevolle bomen, genoeg winst hebben gemaakt om te kunnen investeren in grote boommoord-machines, in plaats van jullie kennis en marktpositie aan te wenden voor het behoud ervan.
Ik beroep me dan ook op het begrip "sarcasme" als ik zeg dat jullie best goed bezig zijn en blijf de moed erin houden, zou ik zo zeggen.
Mvg,
Kim Jacobs
Boomverzorging Jacobs
Bredastraat 6
3290 Diest
+32476/235011
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
Vind het een goeie mail Kimmy.
Zeker om het forum van treeworld er even bij te halen. Zo blijkt dat over de hele wereld de boom bekent is en
bijzonder wordt gevonden. Toch vind ik de Anne frank boom een verhaal apart.
Als je de iepen in amsterdam aan haalt vind ik dat je voorkomen gelijk hebt. Dit waren gezonde bomen en
ik vind dan ook dat je daar heel erg zuinig op moet zijn. Men is met ontwerpen begonnen op een mooi nieuw wit velletje
papier waar een paar van die dik verdienende architectjes niet eerst even een paar bomen op kunnen tekenen. (waarschijnlijk om dat dat rondingen zijn)
Ik blijf het dan ook raar vinden dat bij veel van deze gevallen telkens de naam Pius Floris genoemd wordt.
Het is dan ook jammer dat je nu de medewerkers aanspreekt. Die doen alleen wat ze moeten doen van de baas. En als je dan een gezinnetje aan het vreten moet houden ja soms kun je dan niet anders. Er zijn weinig bedrijven waar ze anders terrecht kunnen. Maar de directeur die daar met zijn dikke kont de jongens op pad stuurt en klauwen met geld verdient die kan daar wel wat aan doen. Die heeft de verkeerde visie namelijk de dollartekens. Hij heeft alleen niet in de gaten dat hij zijn eigen bedrijf aan het kapot maken is. Elke keer word zijn naam genoemd dat kan nooit goed gaan in mijn ogen.
Misschien moeten we is een keer van die gasten van Pius floris uitnodigen hier om te vragen wat hun visie is van boomverzorging. En dan die man met die dollar tekens ook.
Volgens mij krijg je heel verschillende antwoorden.
Zeker om het forum van treeworld er even bij te halen. Zo blijkt dat over de hele wereld de boom bekent is en
bijzonder wordt gevonden. Toch vind ik de Anne frank boom een verhaal apart.
Als je de iepen in amsterdam aan haalt vind ik dat je voorkomen gelijk hebt. Dit waren gezonde bomen en
ik vind dan ook dat je daar heel erg zuinig op moet zijn. Men is met ontwerpen begonnen op een mooi nieuw wit velletje
papier waar een paar van die dik verdienende architectjes niet eerst even een paar bomen op kunnen tekenen. (waarschijnlijk om dat dat rondingen zijn)
Ik blijf het dan ook raar vinden dat bij veel van deze gevallen telkens de naam Pius Floris genoemd wordt.
Het is dan ook jammer dat je nu de medewerkers aanspreekt. Die doen alleen wat ze moeten doen van de baas. En als je dan een gezinnetje aan het vreten moet houden ja soms kun je dan niet anders. Er zijn weinig bedrijven waar ze anders terrecht kunnen. Maar de directeur die daar met zijn dikke kont de jongens op pad stuurt en klauwen met geld verdient die kan daar wel wat aan doen. Die heeft de verkeerde visie namelijk de dollartekens. Hij heeft alleen niet in de gaten dat hij zijn eigen bedrijf aan het kapot maken is. Elke keer word zijn naam genoemd dat kan nooit goed gaan in mijn ogen.
Misschien moeten we is een keer van die gasten van Pius floris uitnodigen hier om te vragen wat hun visie is van boomverzorging. En dan die man met die dollar tekens ook.
Volgens mij krijg je heel verschillende antwoorden.
ik ben het gedeeltelijk met je eens maar,
Je geeft nu Pius Floris de schuld en noemt ze boom moordenaars, als een ander bedrijf dit had gedaan dan waren zij dat natuurlijk.
Ik vind niet dat je Pius Floris de schuld kunt geven een bedrijf moet geld verdienen (helaas op deze manier) en dat hebben ze hier simpel weg gedaan, gewoon hun werk doen dus neem het de gemeente kwalijk en niet de mannen die het uit moeten voeren.
ik heb het ook wel gehad dat mensen je vuil aankijken en niks van je moeten hebben omdat JIJ de boom omzaagt, terwijl jij niet beslist hebt dat hij er af moet maar de opdrachtgever dit doet.
Maar ik sta volledig achter je als het gaat om het behoud van de iepen, echt heel maar dan ook heel erg zonde dat dit is gebeurd.
gr Wouter
Je geeft nu Pius Floris de schuld en noemt ze boom moordenaars, als een ander bedrijf dit had gedaan dan waren zij dat natuurlijk.
Ik vind niet dat je Pius Floris de schuld kunt geven een bedrijf moet geld verdienen (helaas op deze manier) en dat hebben ze hier simpel weg gedaan, gewoon hun werk doen dus neem het de gemeente kwalijk en niet de mannen die het uit moeten voeren.
ik heb het ook wel gehad dat mensen je vuil aankijken en niks van je moeten hebben omdat JIJ de boom omzaagt, terwijl jij niet beslist hebt dat hij er af moet maar de opdrachtgever dit doet.
Maar ik sta volledig achter je als het gaat om het behoud van de iepen, echt heel maar dan ook heel erg zonde dat dit is gebeurd.
gr Wouter
Dat de bomen weggehaald worden is natuurlijk de schuld van de eigenaar van de bomen, het stadsdeel Zeeburg heeft die beslissing genomen. Maar elk bedrijf heeft gevoel voor eigenwaarde om een opdracht waar ze niet achter staan, te weigeren. Ik weiger ook opdrachten, bijvoorbeeld als het gaat om toppen van grote bomen of weghalen van bomen "omdat de bladeren overlast geven".boomaap wrote: Je geeft nu Pius Floris de schuld en noemt ze boom moordenaars, als een ander bedrijf dit had gedaan dan waren zij dat natuurlijk.
Wat Pius Floris verweten kan worden is dat ze opnieuw een opdracht hebben aangenomen die met grootschalige sloop te maken heeft in plaats met "boomverzorging". De Pius van nu is duidelijk niet meer de Pius van vroeger. Ze zijn echt bezig hun naam te grabbel te gooien. (Overigens stond er in ons plaatselijke zondagskrantje een advertentie van Pius die vroeg om meer boomverzorgers en treeworkers
Pius heeft het werk heeft gekregen, dus ze hebben als laagste ingeschreven, dus ze zitten kennelijk om werk verlegen, terwijl er in de branche verschrikkelijk veel werk is. Het lijkt er dus een beetje op dat Pius Amsterdam aan het afglijden is.
Peter
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Volgende tragedie komt eraan..
De volgende tragedie in Amsterdam dient zich alweer aan. De laatste is nog geen eens verwerkt:
Ze gaan misschien voor niets om'
Van een verslaggeefster
* Stadsdeel Zuidoost kan ruim zesduizend bomen bij het Bijlmerpark kappen.
De Raad van State wees een verzoek van Behoud Groen Zuidoost af om dat via
een voorlopige voorziening tegen te houden. De vereniging stort zich nu op
het redden van de laatste 1769 bomen. *
Achtduizend bomen moeten het veld ruimen voor de herinrichtingsplannen van
het stadsdeel, die onder meer voorzien in een sportpark met voetbalvelden en
een atletiekbaan.
Een aantal bewoners van het stadsdeel, verenigd in de stichting Behoud Groen
Zuidoost, is het daar niet mee eens en begon diverse bezwaarprocedures.
Het kappen van de bomen druist wat de stichting betreft in tegen de belangen
van de inwoners van Zuidoost. Astrid Lamein, lid van de stichting: ''De
bomen zuiveren de lucht en vormen een geluidswal langs de weg. Bewoners van
de flats aan de Oostkant gaan enorm achteruit in hun woongenot.''
Nu de Raad van State het verzoek van de stichting niet heeft gehonoreerd,
heeft Lamein haar hoop gevestigd op 13 maart, wanneer het beroep van de
stichting tegen het kappen van de resterende 1769 bomen wordt behandeld.
Lamein: ''Dan verwachten we meer kans te hebben, omdat nu een rapport over
de luchtkwaliteit meetelt.''
Als ook dit beroep wordt afgewezen, is het niet gedaan met het verzet. Het
bestemmingsplan dat het bouwen van woningen op de plek van de bomen
toestaat, moet eerst worden goedgekeurd door de provincie, zegt Lamein. Ze
denkt dat de provincie niet met die woningen akkoord zal gaan, omdat deze nu
langs de weg staan zonder groenbuffer. ''Het zou dus kunnen dat de bomen
voor niets worden gekapt.''
Voor de vereniging Behoud Groen Zuidoost is het een principekwestie. ''Hoe
is het mogelijk dat terwijl de hele wereld bezig is met het verminderen van
de uitstoot van CO2, bomen nog als obstakels worden gezien?''
Ze gaan misschien voor niets om'
Van een verslaggeefster
* Stadsdeel Zuidoost kan ruim zesduizend bomen bij het Bijlmerpark kappen.
De Raad van State wees een verzoek van Behoud Groen Zuidoost af om dat via
een voorlopige voorziening tegen te houden. De vereniging stort zich nu op
het redden van de laatste 1769 bomen. *
Achtduizend bomen moeten het veld ruimen voor de herinrichtingsplannen van
het stadsdeel, die onder meer voorzien in een sportpark met voetbalvelden en
een atletiekbaan.
Een aantal bewoners van het stadsdeel, verenigd in de stichting Behoud Groen
Zuidoost, is het daar niet mee eens en begon diverse bezwaarprocedures.
Het kappen van de bomen druist wat de stichting betreft in tegen de belangen
van de inwoners van Zuidoost. Astrid Lamein, lid van de stichting: ''De
bomen zuiveren de lucht en vormen een geluidswal langs de weg. Bewoners van
de flats aan de Oostkant gaan enorm achteruit in hun woongenot.''
Nu de Raad van State het verzoek van de stichting niet heeft gehonoreerd,
heeft Lamein haar hoop gevestigd op 13 maart, wanneer het beroep van de
stichting tegen het kappen van de resterende 1769 bomen wordt behandeld.
Lamein: ''Dan verwachten we meer kans te hebben, omdat nu een rapport over
de luchtkwaliteit meetelt.''
Als ook dit beroep wordt afgewezen, is het niet gedaan met het verzet. Het
bestemmingsplan dat het bouwen van woningen op de plek van de bomen
toestaat, moet eerst worden goedgekeurd door de provincie, zegt Lamein. Ze
denkt dat de provincie niet met die woningen akkoord zal gaan, omdat deze nu
langs de weg staan zonder groenbuffer. ''Het zou dus kunnen dat de bomen
voor niets worden gekapt.''
Voor de vereniging Behoud Groen Zuidoost is het een principekwestie. ''Hoe
is het mogelijk dat terwijl de hele wereld bezig is met het verminderen van
de uitstoot van CO2, bomen nog als obstakels worden gezien?''
Ik vindt dat het verwijderen van 34 gezonde iepen ook niet echt binnen het vak Boomverzorging valt, tuurlijk verwijderen we allemaal wel eens een boom maar dan hopelijk toch altijd met een goede doordachte reden of ziekte van een boom. Maar gezonde bomen gaan verwijderen voor een reconstructie van straat terwijl de bewoners van die straat er op tegen zijn, daar zou ik mijn naam als Boomverzorger toch niet bij willen zetten. Er zijn genoeg boomsloperijen die zo'n klus willen klaren.
Harrie
Harrie
Morgen
Morgen ga ik naar de Javatraat om foto's te maken, kijken voor de nieuwe aanplanting. Foto's zullen daarna hier gepubliceerd worden..
Groetjes
Groetjes
Hebben jullie toevallig vrijdag nog naar Eén vandaag ziten kijken? Hier was ook nog een stukje over de kap van de iepen in de Javastraat. Hieruit blijkt dus ook maar weer dat het vaker voorkomt in Nederland. Hetzelfde gebeurt op dit moment in koudum, in Friesland, en het al op nog wel meerdere plaatsen gebeuren.
Ik heb hier de link naar de uitzending van afgelopen vrijdag:
http://player.omroep.nl/?aflID=6440934& ... end=0:21:0
Het duurt een paar seconden voor het filmpje opstart, dus even geduld. (Of heb ik nou gewoon een trage internetverbinding)
Ik heb hier de link naar de uitzending van afgelopen vrijdag:
http://player.omroep.nl/?aflID=6440934& ... end=0:21:0
Het duurt een paar seconden voor het filmpje opstart, dus even geduld. (Of heb ik nou gewoon een trage internetverbinding)
dat zijn allemaal tekenigen gemaakt met de computer. Ik ben er op school nu ook mee bezig en het is toch echt makkelijker om van die ''mooie'' rechtelijnen te tekenen
Maarja dan nog een man/vrouw die in het groen werkt (groenvoorziening, hovenier, boomverzorger of wat dan ook) moet toch gewoon van bomen houden..... of in ieder geval proberen om ze in het plan te houden.... Gezien de gebeurtenissen de laatste tijd is dit niet zo
Maarja dan nog een man/vrouw die in het groen werkt (groenvoorziening, hovenier, boomverzorger of wat dan ook) moet toch gewoon van bomen houden..... of in ieder geval proberen om ze in het plan te houden.... Gezien de gebeurtenissen de laatste tijd is dit niet zo
http://denhaagorg.wordpress.com/2008/02 ... -woensdag/
huppakee alsof het niks is!
in denhaag is het ook weer raak!
huppakee alsof het niks is!
in denhaag is het ook weer raak!
-Get rid of the rope. It's only distracting you-