Toch maar eens voorstellen

Nieuws! Heb je iets nieuws? Dit is de plek.
Post Reply
User avatar
Treebo
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 115
Joined: 27 Jul 2010, 22:57
Location: Swalmen
Contact:

Toch maar eens voorstellen

Post by Treebo »

Beste treehuggers,

Ik lees hier al sinds mijn aanmelding vrijwel dagelijks mee, maar heb nog nooit iets nuttigs te melden gehad zal ik maar zeggen :wink:

Ik ben Bo Geurts, bijna 27, woonachtig in midden-limburg en heb sinds ongeveer 1.5 jaar een eige bedrijfje in de boomverzorging, de weg tot hier zal voor mij wel iets anders zijn als bij de meeste hier.

Was eigenlijk aant leren voor "grafisch ontwerpen" toen ik er toch achter kwam dat binnen zitten toch niks voor mij was (nooit geweest).
Ik ben toen via een goede maat van mij met mijn 18e in de transport sector terecht gekomen. Ondertussen had ik op eigen kosten mijn rijbewijzen en alle benodigde papieren in zeer kort tijdsbestek gehaald.
Na 1 week was ik al opweg naar italie met de vragtwaggel. Na 5 jaar dag en nacht aant rijden geweest te zijn en vaak meer als 100 uur / 6000km in de week gemaakt te hebben, ben ik via diezelfde goede maat bij BVB euroveen terecht gekomen, omdat het er relatie-technisch niet beter van werd om altijd weg te zijn. Hier gaat het er wat rustiger aan toe.
We rijden alle soorten van substraten, van bomenzand tot champignonaarde. Ik rijd hier voornamelijk voor de champignon sector.

Ondertussen had ik mij een stihlzaagje gekocht voor de hobbie (oude liefde). Er belde steeds meer mensen om een beetje te komen "klussen", en van het een kwam natuurlijk het ander. Ik ben me toen gaan verdiepen in hoe je bomen moet beheren inplaats van ze alleen maar te vellen. En weer heb ik maar alle studie etc. in eige handen genomen en me lid gemaakt van KPB en het Lb bezocht.
Het grootste probleem is natuurlijk tijd omdat ik toch nog altijd 60/65 uur per week op de auto zit, en sinds kort ook nog de Stihl timbersport crew versterk :shock: .

Dus er moet dit jaar ergens wat gaan veranderen wat een dag heeft te weinig uren voor mij op het moment :roll: .

Genoeg over mezelf !! (als je eenmaal aant schrijven bent 8) )

De echte reden dat ik wat wilde schrijven is uit frustratie. Dit was voor mij de eerste keer dat ik zoiets mee maakte;

Ik kreeg een hele tijd geleden een vraag om een offerte te komen maken hier ergens in de buurt, ik kwam op een boeren erf waar opa en oma mij welkom heette. Hier stonden 2 prachtige linde bomen. De mensen hadden last van het vallend blad en het vallend dood hout. Een boom (de rechter zie foto) was in een slechtere toestand dan de andere en moest onderzocht worden, ik zag al een zeer kleine boomspiegel (bestrating, gras en een schuur) De andere moest alleen gesnoeid worden, dat zou mijns inziens voldoende zijn. er was nooit iets aan de bomen gedaan sinds ze er stonden. De boerderij was meer als 100 jaar oud en toen stonden de bomen er al.
's avonds kreeg ik telefoon van de zoon van deze mensen en zei dat ik de bomen moest "knotten" zoals hij het noemde. Ik heb precies uitgelegd waarom ik hier niet aan meedeed en wat de gevolgen hiervan zouden zijn. Hierna heb ik nooit meer iets van deze mensen vernomen.

Nu kwam ik hier vandaag toevallig met de vrachtwagen langs en kon van grote afstand tot mijn grote schrik 2, 25 meter hoge palen zien staan. Je ziet dit natuurlijk vaak genoeg gebeuren, maar dit waren zo'n prachtige bomen van een toch al redelijk hoge leeftijd ( al dan niet potentiele monumentale bomen ). Dit raakte me op dat moment zo erg dat ik er witheet van werd!! Aangezien de hoogte van de bomen lijkt me dat dit toch niet door teun de hovenier met een oude ladder is gedaan??!!!

Dit wilde ik toch even met jullie delen uit frustratie :x
Nu heb ik wel weer genoeg gejengeld voor mij eerste keer :D

mvg,

B Geurts

Image

Uploaded with ImageShack.us
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Toch maar eens voorstellen

Post by -WOUTER- »

Welkom hier en hoop dat je veel goed werk zult leveren.

grtn wouter
- climb fast, move slow -
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Toch maar eens voorstellen

Post by Pietje »

Hoi Bo,
welkom op het forum!
Je bomenhart zit in elk geval op de goede plaats..! Tja, je hebt je best gedaan, maar kan geen verantwoording nemen voor wat anderen doen. Helaas zijn er nog steeds mensen die voor centjes rare dingen doen...
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Toch maar eens voorstellen

Post by treespotter »

Welkom Bo,

Één schrale troost. Het zijn linden, ze staan er nog en zullen na het weer uitlopen de komende 100 jaar enorm 'spannend' uitgroeien. :wink:
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Toch maar eens voorstellen

Post by boomverzorgingbruno »

welkom
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
ERA
Treehugger
Treehugger
Posts: 265
Joined: 19 Mar 2010, 19:16
Location: Beringe

Re: Toch maar eens voorstellen

Post by ERA »

Welkom Bo
Leuk weer een boomverzorger in de buurt.
planken zagen ERA vragen!
User avatar
Tom
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 01 Mar 2009, 19:17
Location: Wijk aan zee
Contact:

Re: Toch maar eens voorstellen

Post by Tom »

Welkom man,

Een heel verhaal om te lezen :wink: , de Stihl timbersport crew, klinkt als leuke speeltijden.

Nu de weg der frustratie achterlaten en het pad der overtuigingen trouw blijven, en gelukkige tijden zullen volgen. ( klinkt als pastoor boom zeg)

2 weesgegroetjes en een onze vader
Amen
Take care, there's not much spare!
Post Reply