Eikenprocessierupsennestverwijdering

Alles over veiligheid en bescherming
Post Reply
Tien
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 60
Joined: 20 Aug 2007, 15:12
Location: Oostvoorne

Eikenprocessierupsennestverwijdering

Post by Tien »

is dit een nagel aan een boomverzorgers doodskist???
of eitje.....
Tien
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 60
Joined: 20 Aug 2007, 15:12
Location: Oostvoorne

Post by Tien »

geen reactie is geen bericht is goed bericht is gewoon doen???????
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Post by Steven »

zover ik weet heb je er speciale ademings kappen voor.
handschoenen en pakken enzo ook
en het lijkt me dat je al je gear helemaal schoon kan gaan maken zodat er geen brandharen meer opzitten!

ik zou er ver vanaf blijven maar mischien is het met de juiste spullen wel goed te doen.
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
Freerk
Treehugger
Treehugger
Posts: 353
Joined: 11 Mar 2007, 13:47
Location: Zwolle

Post by Freerk »

Volgens mij lopen die jongens van de asbestsanering in ongeveer dezelfde pakken. Lijkt me met dit weer (25 tot 30 graden) geen pretje, maar om een hele poos met die brandharen op je huid te lopen lijkt me nog minder leuk.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

Tien wrote:geen reactie is geen bericht is goed bericht is gewoon doen???????
Zo, ben jij even een beetje ongeduldig of wat Image

Vorig jaar heb ik de hele shabang voor zo'n verkleedfeest aangeschaft.
Het masker spoelen wij iedere keer goed schoon, maar de overall en de handschoenen gaan in de zak bij het bedrijfsafval.
Van die overall en rubber laarzen ga je inderdaad zweten als een otter tijdens het klimmen, maar in de helm zorgt de constante luchtstroom van de filterinstallatie voor een (best wel) aangename werkomgeving.

Vergeet niet dat over een paar jaar in alle bomen nesten hangen. Het uiteindelijk aanschaffen van zo'n set (voor je eigen comfort en veiligheid) is dan geen overbodige luxe.
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Post by Steven »

treespotter wrote: Vergeet niet dat over een paar jaar in alle bomen nesten hangen. Het uiteindelijk aanschaffen van zo'n set (voor je eigen comfort en veiligheid) is dan geen overbodige luxe.
wolter,
kan je daar mischien wat meer over vertellen?

groetjes,
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
Tien
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 60
Joined: 20 Aug 2007, 15:12
Location: Oostvoorne

Post by Tien »

owwww ja zoongeduldig... ;-) heb de gemente gebeld aldaar, die hebben er een mannetje voor, ook de bomenbank kon goed adviseren.
feit blijft dat het ernaar uitziet dat dit wel in ons vakgebied hoort. (terecht) Ben heel benieuwd, verspreidingskaartjes op internet zijn niet al te up to date en in deze geeente zijn al 4 nesten geteld.
Tien
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 60
Joined: 20 Aug 2007, 15:12
Location: Oostvoorne

Verslag van de praktijk

Post by Tien »

hoe meer negatief advies hoe liever ik dat toch zelf wil ondervinden, brandharen of niet.
Speciale pakken vind ik persoonlijk BS. Masker met integrale helm, als je die bedoelt Wolter??????, is absoluut geen overbodige luxe.
Goed gezichtsbescherming waar ook nog mee te werken valt heb ik in deze wel gemist.
het zweten en dus de hitte viel tegen,evenals het klimmen in laarzen.
Maar wilde mijn enige en dure werkschoenen niet verzieken....
verder heeft een regenpak en tape wonderen gedaan, bril besloeg door de warmte, onbruikbaar dus.

Geen problemen ondervonden bij het wegbranden van die troep, maar op lange termijn onbegonnen werk.
Dus wat mij betreft, laat de bomen voortaan gewoon met rust tijdens de rupsperiode.
Zeker als ze op particuliere grond of in bosages staan.
En inderdaad, over een paar jaar is de processie-rups niet meer weg te denken uit NL.
Dus wen er maar vast aan ;-)
User avatar
Freerk
Treehugger
Treehugger
Posts: 353
Joined: 11 Mar 2007, 13:47
Location: Zwolle

Post by Freerk »

Ik herinnerde me ineens dat Tarzan hier ook al een smee heeft gezeten. Ik heb dit topic nog weer even opgezocht. dit is de link:

http://www.treehugs.nl/forum/viewtopic. ... light=#141

Kijk en huiver!!! :wink:
Tien
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 60
Joined: 20 Aug 2007, 15:12
Location: Oostvoorne

Post by Tien »

zal het forum op de hoogte houden van de komende dagen.!!! bedankt voor het plaatsen van dit oude stukje nieuws jongens, met name Frans MERCI!!!!
User avatar
Jef0rz
Nieuw
Nieuw
Posts: 45
Joined: 11 Dec 2007, 09:48
Location: Maastricht

Post by Jef0rz »

Heeft iemand of wilt iemand eens een foto plaatsten van zo een pak of masker?
Ben benieuwd :P
Alvast bedankt
noel
Nieuw
Nieuw
Posts: 11
Joined: 25 Dec 2007, 12:38

Post by noel »

Hier in Weert en Stramproy was afgelopen jaar een ontzettende processierupsplaag, bomen met een doorsnede van 40 cm totaal kaal gegeten, nesten zo groot als basketballen. Dit jaar hebben we hier biologische bestrijding toegepast waar ontzettend veel overlast was en dat spul werkt fantastisch. Meer dan 85% minder klachten binnen gekomen. Eventuelen kleine nesten die we nog tegenkomen worden weggebrand dmv een stokzaag waar een brander op gemonteerd is. Waar niet gespoten is, daar is er nog overlast. Hier mocht niet gespoten worden in dit gebied om dat er een beschermde vlinder in voorkwam.
Tien
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 60
Joined: 20 Aug 2007, 15:12
Location: Oostvoorne

Post by Tien »

En wat is biologische bestrijding in dit geval? (hoe heet het en waar haal je 'het' vandaan???)
Verders absoluut nergens last van. het scheelt dat ik niet 2 dagen bezig ben geweest maar 4 uurtjes.
Ik heb verder gelet op windsterkte, windrichting, waar zet ik mijn voeten neer, waar m'n ingepakte handen en als het kon geen lijn daar waar weggebrand is. Rustig werken en veel kijken heeft me ook veel gescheeld.
Blijft een spannend klusje....
Frans, je foto's deden mij denken aan mijn eigen drama met het weghalen van watergentiaan.
Of het was de gentiaan of het waren watervlooien, maar ik kon na 10 minuten na de klus al niets meer.
Ben opgezwollen als een pad en heb 3 dagen met onbeschrijfelijke jeuk rondgelopen!!
Alleen een wesp heeft me gister laten weten dat de natuur toch altijd weer wat sterker is, gggrrrrrr.
Kon niet meer lopen en leek wel 1 groot been te hebben....
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Post by Pietje »

Kriebels? Ik loop al twee dagen tot bloedens toe te jeuken, en het enige dat ik kan bedenken dat me jeuk opgeleverd heeft is een kruip-door-sluip-door tochtje naar de voet van 3 eiken die in meters Rhodondendron stonden...
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Tien
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 60
Joined: 20 Aug 2007, 15:12
Location: Oostvoorne

Post by Tien »

ow pietje errug....... jeuk is nooit leuk.....!
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Post by KIMME »

Lars (poelbosbouw) heeft een goed product op basis van aloe vera. Ik heb de twee varianten een paar weken geleden aangekocht en die werken echt goed voor me. Het ene is een spray die vrijwel onmiddellijk werkt maar de werkingsduur is eerder kort, daarnaast heb ik ook nog een gel waarmee je je insmeert en die werkt niet zo erg snel, maar wel veel langer. na het aanbrengen van de producten was ik er op twee dagen vanaf. Ik stond vol met rode plekken toen ik bij poel kwam en die spray brengt echt onmiddellijk verkoeling.

Nu is het wel zo dat ik gehoord heb dat je de gel maar twee keer mag aanbrengen tussen de wasbeurten door, omdat het je huid een beetje dicht maakt, dus na twee keer aanbrengen is een lekkere douche aan te raden.
Ik weet niet meer wat het juist kost maar ik meen dat ik voor de twee flessen iets van een 30 euro heb betaald. Geen geld als je je kapot krabt....
Ze hebben er ook een helm met een soort airco op. Die heb ik even getest maar nog niet aangekocht, aangezien men de relatie productieve bestrijding/boomverzorger hier in het zuiden nog niet helemaal begrepen heeft. De airco werkt op een batterij die echt wel vrij lang meegaat en de lucht die in de helm geblazen wordt is echt koel, dus ik denk dat je er best mee kan werken bij 35 graden warmte zonder dat je hersenen binnen de kortste keren gaar zijn...
Wie wil weten wat dat juist kost moet lars even bellen... Hij heeft ze denk ik in voorraad...
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

Wat is dat voor spray Kimme. Ik heb het gelukkig nog niet nodig gehad, maar de kans is groot 'dat je een keer met open ogen in de val loopt'

Voor wat betreft die aircohelm zoals jij hem zo mooi noemt, dat apparaat werkt prima bij warm weer. Volgens mij is die 'vuurvaste' blauwe overall een groter probleem.
Doordat er een constante luchtstroom in de helm is werk deze ook bij warm weer best wel comfortabel enne dat is iets dat je niet kan zeggen van die nagenoeg winddichtte overall en lekkere latex onderhandschoenen.

O ja, wat mij betreft zouden die handschoenen een ander model mogen hebben. In mijn ogen zijn de manchetten te wijd en te kort. Maar ja, ik heb er nog pak hem beet 800.
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Post by KIMME »

jah het is een spray op basis van aloe vera heh... vraag eens aan lars wat er net van aan is. Ik weet alleen dat het echt werkt en dus helemaal geen overbodige luxe is. Ik heb er trouwens al eens een paar klanten mee ingespoten die ook in contact waren gekomen met de nesten en bij hen werkte het ook.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

Volgens mij wordt het tijd een van de moderators in te roepen om dit topic te verwijderen.

Silversan, jij gaat hier toch geen reclame maken voor Herbalife!!! Al had dit bedrijf een zalfje tegen O benen...
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Post by KIMME »

Wolter, het is heel nuttige informatie voor iedereen hier en Silversan heeft er zelf helemaal absoluut ontegensprekelijk niks aan...
En het is wel degelijk het product dat ik bedoelde in mijn posts al was ik iets vager in het geven van info...En het is wel degelijk een heel goed middel tegen iets wat ons allen aangaat...
IMO net hetzelfde als zeggen dat een stihl ms 200 de beste motorzaag is voor boomverzorgers.
Dan ben je ook reclame aan het maken voor stihl, ook al is dit algemeen bekend, maar daarom niet bekend bij nieuwkomers in het vak.
Het delen van opgedane ervaringen en informatie is toch waar het hier om gaat, niet?
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
User avatar
Alexander
Moderator
Moderator
Posts: 464
Joined: 26 Apr 2006, 18:27
Location: Haarlem
Contact:

Post by Alexander »

Ik vind dit nuttige informatie,, en ik zie dit dan ook niet als doel bewuste reclame.
Momenteel nog geen rede om het topic te sluiten.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

treespotter wrote:Volgens mij wordt het tijd een van de moderators in te roepen om dit topic te verwijderen.

Silversan, jij gaat hier toch geen reclame maken voor Herbalife!!! Al had dit bedrijf een zalfje tegen O benen...
Volgens mij moet ik nog even iets duidelijk maken jongens.
Toen ik gisteren deze post maakte was hij voordat ik op de ok knop drukte veel en veel langer. Voordat ik op de ok knop druk vraag ik mij af en toe wel eens af of iedereen wel op mijn opmerkingen zit te wachten.

Ok, hier gaat ie dan weer.
De eerste regel (beginnende met 'Volgens') was BIJ WIJZE VAN SPREKEN. Het is dus ook niet de bedoeling dat de eerste de beste moderator zich er mee gaat bemoeien alleen maar omdat ik erom vraag.
De derde regel (hé hij slaat er een over) gaat niet over het product. Die zalf zal absoluut werkzaam zijn. Nee, het gaat over de tweede regel en in die regel niet over Silversan en het maken van reclame, nee zelfs niet over het maken van reclame op zich. Het gaat mij over Herbalife en hun bedrijfsfilosofie/-strategie/-voering.

Voordat ik op de ok knop drukte gisteren heb ik een uitvoerig relaas verwijderd uit mijn bovenstaande post over bovengenoemd bedrijf. Ik zal het voor jullie inkorten en er verder mijn bek over houden.

Herbalife heeft onze vriendenkring een stuk kleiner gemaakt. Goddank waren wij hier niet persoonlijk in betrokken.
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Post by KIMME »

Ik denk dat nu heel treehugs wil weten wat er dan in hemelsnaam fout is gegaan?
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
Post Reply