Treehugger in het ziekenhuis

Nieuws! Heb je iets nieuws? Dit is de plek.
Administrator

Treehugger in het ziekenhuis

Post by Administrator »

Allen,

Tamil Verhagen, jullie wel bekend, is gisterenmiddag in Amsterdam, tijdens werkzaamheden aan een boom, zo'n 7 meter naar beneden gevallen. De exacte oorzaak is mij nog niet helemaal bekend, wellicht dat Alex dit kan toelichten.

Op dit moment is bekend dat hij zijn rug op 2 plaatsen heeft gebroken. (2 wervels).
Verder onderzoek in het VU ziekenhuis moet uitwijzen of hij hiervoor geopereerd moet worden en wanneer hij er weer bovenop komt.

Wanneer ik meer nieuws heb, zal ik dit vanzelfsprekend posten.

gr.
Ramon.
User avatar
berry
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 72
Joined: 07 Jul 2006, 17:15
Location: wijchen

Post by berry »

In ieder geval alle sterkte toegewenst!!!!!!!!
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Post by Steven »

Heel veel sterkte toegewenst!

hopelijk kom je er snel weer boven op!
Last edited by Steven on 14 Jan 2009, 20:22, edited 1 time in total.
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

Hou je taai Tamil. En laat het ongeval voor alle andere boomverzorgers weer eens de zoveelste waarschuwing zijn dat we niet dezelfde risico's lopen als een kantoormedewerker. Of om ongeveer de woorden van Tamil zelf te gebruiken; Ga vooral zelf niet testen of je arbeidsongeschiktheidsverzekering wel wil gaan uitkeren.
Wout
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 103
Joined: 21 Jun 2007, 21:47
Location: BE

Post by Wout »

sterkte!
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Treehugger in het ziekenhuis

Post by Pietje »

Ramon wrote: wanneer hij er weer bovenop komt.
Dat klinkt al beter dan "als hij er bovenop komt". We zullen voor hem duimen!
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
honda_power
Treehugger
Treehugger
Posts: 293
Joined: 16 Nov 2008, 16:34
Location: warmenhuizen

Post by honda_power »

sterkte
frits

Er is maar 1 theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt
Administrator

Post by Administrator »

vanmiddag bij hem op bezoek geweest. Het gaat naar omstandigheden redelijk met hem. Onderzoeken wijzen helaas nog niets meer uit dan al bekend is.
Namens Tamil dank voor alle reacties.
jeroenvan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 72
Joined: 23 Feb 2007, 17:15
Location: Enschede

Post by jeroenvan »

Veel sterkte kerel.

Dat je er snel weer bovenop bent :wink:
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

Ik heb Tamil even gesproken en alles werk nog. Hij moet 'stijf' blijven liggen totdat er besloten wordt of er geopereerd zal gaan worden om de wervels vast te zetten of dat er een korset aangemeten zal worden. Volgens mij zou hij aan 'zijn broertje' vragen of het mogelijk was om op het net te kunnen komen dus het zou best kunnen zijn dat de volgende update van Tamil zelf zal komen.

Ik wil nog even melden dat jullie allemaal moeten oppassen. Tamil was namelijk niet de enige. Één dag later is er een zelfde ongeval geweest in Zwitserland waarbij de gevallen boomverzorger gelukkig op eigen kracht weer weg kon lopen.
Phille
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 27 Mar 2008, 00:17
Location: herselt

Post by Phille »

Dit is weer eens een kippevelmoment. Een evaren klimmer die zoiets meemaakt . Shit man.
Ik hoop dat iedereen die dit leest er een waarschuwing in ziet en dit voorval bewijst weer maar eens dat we altijd moeten op onze hoede zijn, gevaar schuilt altijd in een klein hoekje.
In elk geval veel sterkte toegewenst Tamil we sturen allemaal een beetje van onze Treehuggers-spirit in jouw richting in de hoop dat deze positieve energie een lichtpuntje mag zijn.
We hopen je gauw weer aan het werk te zien.
Grz Phille






Er schuilt meer in het hart van een boom dan de bijl kan blootleggen.
User avatar
Thijs
Moderator
Moderator
Posts: 751
Joined: 24 Apr 2006, 23:07
Location: Hoogeveen
Contact:

Post by Thijs »

a j*zus!! dat gun je zo'n gozer toch niet! tamil heel veel sterkte! Linda en Thijs

is er misschien een adres om ff een kaartje heen te kunnen sturen ofzo?
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
Jan-Sietze
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 70
Joined: 18 Oct 2008, 19:07
Location: Wirdum

Post by Jan-Sietze »

Beterschap!
Ik hoop dat het herstel maar voorspoedig mag gaan.
User avatar
gbrand
Nieuw
Nieuw
Posts: 5
Joined: 18 Nov 2008, 17:10
Location: Fluitenberg
Contact:

Post by gbrand »

Kut met peren !!!
Ik ken boomverzorgers die na heftig rugletsel weer gewoon mee doen, ............dus.
Heel veel sterkte daar.

Gerard Brand
andijo
Nieuw
Nieuw
Posts: 8
Joined: 25 May 2008, 19:08
Location: vijlen

Post by andijo »

HEEL VEEL STERKTE, BETERSCHAP GEWENST UIT HET ZUIDEN,
jef
Treehugger
Treehugger
Posts: 480
Joined: 10 Nov 2008, 22:55
Location: Kasterlee Belgie

Post by jef »

Ik hoop dat je snel weer te been en te boom mag zijn...
gr Jef.
Administrator

Post by Administrator »

Tamil heeft naar nu blijkt inderdaad twee wervels gebroken. In eentje zit een scheurtje, de ander is in een aantal stukjes gebroken.
Uit scans blijkt gelukkig dat er geen spieren, weefsel of banden gescheurd zijn.
Dit betekent dat hij in een soort van gipscorset moet om de breuken en scheuren te laten herstellen.

Hij zal proberen een dezer dagen een verslagje te maken en deze zal ik dan online zetten.

Zijn adres:
VU Medisch Centrum
tav Tamil Verhagen (C6-34)
De Boelelaan 1117
1081 HV AMSTERDAM

Voor de liefhebbers ook een fotootje van Tamil in het ziekenhuis: :)
bart
Nieuw
Nieuw
Posts: 17
Joined: 30 Sep 2008, 21:28
Location: waarland

Post by bart »

tamil heel veel sterkte toegewenst!
cosicrac
Nieuw
Nieuw
Posts: 23
Joined: 23 Nov 2008, 12:17
Location: Rotterdam

Post by cosicrac »

sterkte gozer.

Kees.
Zjoske
Miss Vuurpijl
Miss Vuurpijl
Posts: 76
Joined: 12 Feb 2007, 17:42
Location: Overal en nergens

Post by Zjoske »

Omdat vanuit Cambodia een kaartje langer kan duren dan het herstel.
Bij deze:

Tamil, ik wens je veel sterkte en beterschap. Dat corset zal je vast goed staan. Ik hoop dat je er snel weer bovenop komt.

Zjoske
User avatar
Alexander
Moderator
Moderator
Posts: 464
Joined: 26 Apr 2006, 18:27
Location: Haarlem
Contact:

Post by Alexander »

Bij de reacties op de hoofdpagina staat een kleine update..
JHB
Nieuw
Nieuw
Posts: 11
Joined: 03 Jan 2009, 23:49

sterkte

Post by JHB »

Beste tamil,

Ik ken je niet persoonlijk maar vond het als mede boomverzorger erg te lezen dat je uit boom bent gevallen.

Dit is me een jaar geleden 19 oktober 2007 ook gebeurd, ik had een wervel en enkel gebroken en heb ook een corset gekregen voor een periode van zes weken.

Daarna begint het revalideren en er bovenopkomen, met mij gaat het nu weer goed en klim gewoon weer.

Sterkte ermee.

groet Joep Hinzen
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


www.joephinzenboomverzorging.nl
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Post by Tamil »

Ik wil even iedereen bedanken die een reactie heeft geplaatst,

Nou kan ik hier natuurlijk heel lang over gaan lullen maar dat is eigelijk hierboven al voor me gedaan!

Het is zo dat ik maandag naar huis mag met Korcet, corcet(geen id hoe je dat schrijft)

en 12 weken jullie op treehugs mag gaan lastig vallen.
zitten mag 20 min per keer en af en toe valt er iets uit mn linker hand omdat er nog wat zenuen in mn arm bekneld zijn, en bij mijn rechter heup is dat ook het geval.

Best appart dat je zo snel weer met 1 geprakte werfel en 2 met de uitsteeksels er af weer kan lopen! Uiteraart wel met pijnstillers, maar toch!

ohja ff voor het idee het voeld als of ze met een 020 een vette streep over je rug zetten van boven naar beneden,

Dus klim voorzichtig en gebruik een acender met vorst.

Nogmaals bedankt voor de berichten.

tamil
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Halve steek

Post by Tamil »

Zo, na een aantal dagen bijkomen en thuis internet weer up to date krijgen hier dan maar even de uitleg voor de mensen die hier in geintereseerd zijn!

Het was de hele week al erg koud overdag in het Amsterdamsebos waar we eiken en beuken tot 30meter aan het nalopen waren na de dunning die er had plaats gevonden.

Het doodhoud,schade van de dunning en plakkers (tot waarmogelijk) verwijderen uit de bomen, omdat er een boomkronenroute in zal worden gemaakt.
Op donderdag was er geen vorst overdag en was het nog best te doen met een iets wat natte klim/footlocklijn omdat het de dag ervoor een beetje had geregend! We gebruikte de hele week al een acender om boven te komen omdat met dikke handschoenen en een footlockstrop die ik eigenlijk altijd gebruik gewoon niet te klimmen was. Ik had net een beuk gesnoeid en was mijn footlock lijn uit de boom aan het halen die ongeveer op 25 meter met een butterfly was gezekerd. Gebukt kijkend naar mijn lijntas was ik de lijn uit de boom aan het trekken, en tot mijn verbazing bleef de knoop op 7 meter hangen. Na er eens goed naar te hebben gekeken samen met Lourens, kwamen we tot de conclusie dat er opzich niets aan de lijn was veranderd, alleen dat hij nit meer uit de boom kon. Vast muurvast niet meer omhoog niet meer omlaag! Oke ik lock wel even omhoog om te kijken hoe het zit zij ik. Ik had toch warme handen van dat trekken aan die lijn dus maar weer gewoon als vertrouwd met een footlockstrop omhoog. Ik kom boven en zie dat het uiteinde van de footlocklijn een halve steek om het andere uiteinde heeft gemaakt met het naar beneden halen van de lijn. Ok nog een ankerpunt maken en die lijn los maken was het plan. Ik ga hangen aan mijn footlockstrop om een acht vast te maken om af te dalen. Helaas mijn footlock strop pakt niet echt lekker, ondertussen is het enorm koud en mistig geworden en begind deze ook aan te vriezen. Ik maak nog een lock om mijn strop aan te trekken, ik pruts wat aan mijn knoop om hem daarna een flinke ruk te geven zodat deze beter "bijt" mijn schoenen glijden weg en na nog 2 meter je klauwen verbranden aan een spekgladde lijn laat je vanzelf los en lig je op je rug!
Erwin
Nieuw
Nieuw
Posts: 7
Joined: 28 Jan 2009, 20:31
Location: Overijssel

Post by Erwin »

Hallo Tamil

Veel beterschap toegewenst.

Groeten Erwin
Post Reply