Even voorstellen.

Nieuws! Heb je iets nieuws? Dit is de plek.
Post Reply
William
Nieuw
Nieuw
Posts: 11
Joined: 16 Dec 2013, 23:38

Even voorstellen.

Post by William »

Beste,

Gebruikelijk is dat nieuwe leden zich even voorstellen, bij deze.

Mijn naam is William en woon in Vaasen (in de buurt van Apeldoorn).
Ik ben al jaren werkzaam in de automatisering. Maar boomverzorging heeft meer dan gebruikelijke interesse. Ik ben me dan ook aan het oriënteren om de opleiding tot boomverzorger te volgen. Omdat ik nu een baan heb en deze niet maar zo op kan zeggen ben ik op zoek naar een opleiding die ik kan combineren en ben terecht gekomen bij de Groene Welle in Zwolle.

Zijn er treehuggers die een soortgelijk traject hebben gevolgd en hierover ervaringen kunnen delen of hoe de opleiding bij de Groene Welle is bevallen?

En ik zou graag eens een dag mee helpen bij een boomverzorger hier in de buurt. Vooral om ervaringen te delen. Een beetje grond werk voor een beginnende verzorger moet wel te doen zijn toch.

Groet,
William.
User avatar
Gardenier
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 77
Joined: 18 Nov 2012, 11:49
Location: Beuningen, gld
Contact:

Re: Even voorstellen.

Post by Gardenier »

Hoi William,

Ik heb ook de boomverzorgingsopleiding bij de Groene Welle in Zwolle gevolgd, en met veel plezier. Vond het een erg leuk en leerzaam jaar, zowel het praktijkgedeelte (dat uit veel verschillende onderdelen bestaat) en het theoriegedeelte.
Je krijgt een aantal tools aangereikt, en jij moet ermee verder. Wanneer je er je best voor doet is het geheel goed te doen. Het leuke is dat ik nu ook anders met bomen omga als voorheen als hovenier. Een voorbeeldje is dat een grote tuin van een klant van mij is aangelegd door een gerenommeerd
hoveniersbedrijf met diverse bomen, die daar helemaal niet juist toegepast zijn... Nu moet ik daar juiste soorten toepassen en het juiste onderhoud geven.
Je hebt iig aan mij te danken dat het onderdeel plantenkennis zwaarder wordt getoetst want het is wel belangrijk dat je ook in de winter bomen kunt herkennen met de juiste naam.
Succes met je opleiding en doe je cursusgenoot Bas, en meester Henk de groeten.

Groet, Jorg Gardenier
William
Nieuw
Nieuw
Posts: 11
Joined: 16 Dec 2013, 23:38

Re: Even voorstellen.

Post by William »

Dank je Jorg,

Ik heb me ingeschreven en hoop van de week te horen of ik ook in maart mag beginnen. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in.
Ik zou nog graag eens een paar dagen mee willen lopen en helpen met een boomverzorger in de buurt. Maar die kans komt vast nog wel.


Als ik Bas of meester Henk tegen kom zal ik ze de groeten doen.

Groet,
William.
William
Nieuw
Nieuw
Posts: 11
Joined: 16 Dec 2013, 23:38

Re: Even voorstellen.

Post by William »

Jaja, het gaat nu echt beginnen. 14 maart is de eerste cursusdag en heb ook al de boekenlijst gekregen.
Natuurlijk direct de boeken besteld en ze zijn van de week binnen gekomen. Super interessant en direct aan het lezen geslagen.

Alleen het boek 'Ziekten en aantastingen' was niet meer te bestellen bij IPC. Er wordt gewerkt aan een nieuwe uitgave... Maar we hebben hem niet direct nodig dus kan nog even een paar weekjes afwachten en kijken of hij toch nog beschikbaar komt.

En ik geloof dat ik direct de eerste dag les heb van meester Henk.
Post Reply