opeiding boom verzorger

Nieuws! Heb je iets nieuws? Dit is de plek.
Post Reply
stijnvannunen
Nieuw
Nieuw
Posts: 5
Joined: 07 Jan 2014, 22:23
Location: nijlen

opeiding boom verzorger

Post by stijnvannunen »

hallo ik zal graag in bijberoep boom verzorger worden nu ben ik op zoek naar een goed opleiding tot boomverzorger weet iemand een goede opleiding alle info is welkom
ps. ik ben woonachtig in nijlen provincie antwerpen

mvg stijn van nunen
Last edited by stijnvannunen on 27 Jan 2014, 21:17, edited 3 times in total.
User avatar
WiPe
Treehugger
Treehugger
Posts: 424
Joined: 13 Dec 2007, 20:28
Location: Oost-Vlaanderen

Re: opeiding boom verzogrer

Post by WiPe »

Stijn, wel zo handig als je laat weten in welke regio je woont zodat we je niet naar de andere kant van het land sturen.
Boompje groot, plantertje dood?
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
User avatar
roelce
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 14 Apr 2009, 15:53
Location: heusden-zolder (B)

Re: opeiding boom verzorger

Post by roelce »

kijk eens bij pclt ? of condor safety ? deze voorzien opleiding en condor kan je ook terug vinden aan de rechter kant van dit forum tussen de sponsers
STIHL timbersports hope to get like jason
awsniper24
Nieuw
Nieuw
Posts: 32
Joined: 03 Mar 2013, 20:08

Re: opeiding boom verzorger

Post by awsniper24 »

Dag Stijn,

Kijk is bij k&s. Heb daar al 2 kleinere opleidingen gevolgd en ben er zeer tevreden Over. Hebben ook een zeer gevarieerde winkel.


http://www.ksbosbouw.be/

Met vriendelijke groet,

Peter

p.s. Heb nog geen aandelen bij k&s, maar kan misschien nog komen :lol:
Tomme
Nieuw
Nieuw
Posts: 15
Joined: 06 May 2013, 11:01
Location: Antwerpen

Re: opeiding boom verzorger

Post by Tomme »

Hey Stijn

Ik heb in een vorige vraag van iemand al eens het volgende geschreven.
Misschien ben je er wel iets mee?

Onderstaande is een eigen interpretatie, mijn waarheid dus (kan zijn dat er andere meningen zijn en maar goed ook :D )

In Belgie heb je nu 4 mogelijkheden dacht ik, Syntra, Inverde, PCLT en BSB.
Ik heb zelf de opleiding bij syntra Gent gevolgd en ben er over heel de lijn gezien tevreden van.
Verder heb ik ook nog aparte modules gevolgd bij PCLT en BSB waar ik ook tevreden van ben.

Alles hangt er een beetje vanaf wat je ermee gaat doen maar kwaliteit is toch ook belangrijk.
De laatste 3 hebben een kostprijstussen de € 5000 en 7000 (dacht ik) voor 2 jaar en syntra € 1000.

Je ziet dat er een enorm prijsverschil is maar daar is ook een verklaring voor.
Syntra is naar mijn mening niet slecht wanneer:
- je zelf veel dicipline hebt om alles in te studeren
- je zwart wit cursussen niet erg vind
- er fijne gedreven lesgevers zijn (zoals in mijn geval)
- je het niet erg vindt als het organisatorisch al eens misloopt
- je weet dat je nog veel vakliteratuur zelf moet aanschaffen (€ 500 is zo opgesoepeerd)
- zoals ik een alleenstaande vader bent die het niet breed heeft en toch een carriere swith voor ogen heeft.

Bij Syntra Gent werkten ze onder andere met Wim Peeters, Yves De Roder, Wim Mertens, Lucas Ameye, Boudewijn Libbrecht, Nico D'hamers, Guy Ketels, Dieter Dierick, Egbert Blancquart, en waarschijnlijk ben ik er nog enkele vergeten.

Deze mensen zijn ongelooflijk gedreven vol van bomen en hebben de cursus in Gent naar een hoog niveau gebracht.
Ik ben er van overtuigd dat zonder deze mensen de opleiding niet dezelfde waarde had gehad.
Terwijl de kwaliteit van de andere 3 op constant niveau zit (wat voor die prijs uiteraard een must is).

Ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik ben 3 jaar geleden zonder info in het diepe gesprongen en heb geluk gehad met de lesgevers.

Greetz

Tom
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: opeiding boom verzorger

Post by ludovanmil »

Like. :)
Mooi verhaal van je Tom.
Ken je niet.....en ook geen van de dor jou genoemde opleidingen, maar het spreekt me aan omdat het hart van het verhaal is : gedreven leraren en zelfdiscipline.
Wat ik er nog aan toe wil voegen is zelf veel oefenen in de praktijk. Daar zag ik jongens bij mij op de opleiding ( Helicon Eindhoven, ook prima...) mee de mist in gaan. Dus als je niet werkt in de boomverzorging, ga dan klimmen / oefenen met een maatje. zoek een stage- en/of meeloop- plek bij een boomverzorger. Het is kennis en skills hè !?
succes.
Post Reply