Even voorstellen.. en hoe te starten?

Nieuws! Heb je iets nieuws? Dit is de plek.
Nol
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 53
Joined: 23 Oct 2014, 13:46

Re: Even voorstellen.. en hoe te starten?

Post by Nol »

Meestal als je met één hand zaagt, dan kun je er meestal net bij, dus je positie veranderen in de boom dat je wel makkelijk zit en de zaag met twee handen vast kan houden, altijd na blijven denken kan het zo wel allemaal at ik aan het doen ben. ( althans volgens mij en kijk uit met vuurwerk, kun je ook vingers mee kwijt raken )
Nol
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 53
Joined: 23 Oct 2014, 13:46

Re: Even voorstellen.. en hoe te starten?

Post by Nol »

.
Nol
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 53
Joined: 23 Oct 2014, 13:46

Re: Even voorstellen.. en hoe te starten?

Post by Nol »

.
User avatar
WiPe
Treehugger
Treehugger
Posts: 424
Joined: 13 Dec 2007, 20:28
Location: Oost-Vlaanderen

Re: Even voorstellen.. en hoe te starten?

Post by WiPe »

Nol wrote:Meestal als je met één hand zaagt, dan kun je er meestal net bij, dus je positie veranderen in de boom dat je wel makkelijk zit en de zaag met twee handen vast kan houden, altijd na blijven denken kan het zo wel allemaal at ik aan het doen ben. ( althans volgens mij en kijk uit met vuurwerk, kun je ook vingers mee kwijt raken )
Wat je nog vaker ziet is dat de klimmer wel degelijk goed gepositioneerd is, maar een hand gebruikt om de tak te pakken. Dat gaat goed tot je een flinke kick-back krijgt richting je neus.
Ik heb het ooit een keer zien gebeuren dat bij een ETW examen het zagen met een hand geaccepteerd werd omdat in geval van kick-back de zaag de klimmer absoluut niet kon raken. Never say never, maar in doorsnee omstandigheden is het zagen met minder dan twee handen geen goed idee.
Last edited by WiPe on 30 Dec 2014, 09:12, edited 1 time in total.
Boompje groot, plantertje dood?
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Even voorstellen.. en hoe te starten?

Post by treespotter »

Ik ben erg benieuwd wie daar ter plekke de examinator was die dit goedkeurde.
User avatar
WiPe
Treehugger
Treehugger
Posts: 424
Joined: 13 Dec 2007, 20:28
Location: Oost-Vlaanderen

Re: Even voorstellen.. en hoe te starten?

Post by WiPe »

Was in België, al bijna tien jaar gelden. En die examinator heeft kort moeten uitleggen waarom hij dat accepteerde. Aangezien hij dat kon, was er geen probleem.
Boompje groot, plantertje dood?
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
Post Reply