MTA (Mycological Tree Assessment): het boek, het systeem en de meester

Nieuws! Heb je iets nieuws? Dit is de plek.
Post Reply
User avatar
geert7
Treehugger
Treehugger
Posts: 548
Joined: 23 Sep 2014, 19:49
Location: Meppel
Contact:

MTA (Mycological Tree Assessment): het boek, het systeem en de meester

Post by geert7 »

Afgelopen maandag en dinsdag cursus gehad:
- masterclass MTA (Mycological Tree Assessment)
- daarbij het gloednieuwe boek: Mycological Tree Assessment
- inleiding in het systeem MTA

Grootmaestro op het gebied van bomen en vooral zwammen Gerrit Jan Keizer was de cursusleider.

MTA is een aanvulling op de bekende VTA. Bij MTA kijk je naar de combinatie boom & zwammen. Een verassende hoeveelheid boomgerelateerde problemen kan je verklaren. Zelfs nieuwe problemen eerder signaleren of bekende problemen beter inschatten. Sommige infecties zijn soms (boomsoortafhankelijk!) een stuk minder gevaarlijk dan ik dacht.

Maar het is niet makkelijk. De cursus niet en het systeem niet. Het boek is echter wel heel toegankelijk.

Boek en cursus zijn aanrader. Doe wel de 2daagse masterclass, de cursus van 1 dag is denk ik te kort.

longread met achtergronden

Ik denk dat MTA echt een grote verandering kan betekenen in hoe we niet alleen met boomveiligheidscontroles omgaan, maar ook op andere gebieden als aanplanten en sortimentskeuze - alles eigenlijk.

Maar... lange weg te gaan, het is niet makkelijk ik moet nog heel veel leren. Zal hier zeker vaker over posten. Alle reacties welkom, imho een buitengewoon interessant onderwerp.

Ga met het systeem en het boek aan de bak. Als ik iets concreets heb meer hierover.
boom7 - advies - verwijderen - snoeien - stormhout - wij zijn de aap
User avatar
geert7
Treehugger
Treehugger
Posts: 548
Joined: 23 Sep 2014, 19:49
Location: Meppel
Contact:

Re: MTA (Mycological Tree Assessment): het boek, het systeem en de meester

Post by geert7 »

inverde heeft het boek al in de verkoop:
http://www.inverde-shop.be/mycological-tree-assessment
55 euro, incl belgische BTW voor dode-bomen-met-inkt
5.95 verzendkosten
boom7 - advies - verwijderen - snoeien - stormhout - wij zijn de aap
Post Reply