Plataan: als ik doe alsof ik een 10kV leiding ben blijven ze misschien van me af...

Nieuws! Heb je iets nieuws? Dit is de plek.
Post Reply
User avatar
geert7
Treehugger
Treehugger
Posts: 548
Joined: 23 Sep 2014, 19:49
Location: Meppel
Contact:

Plataan: als ik doe alsof ik een 10kV leiding ben blijven ze misschien van me af...

Post by geert7 »

Vorige week in Meppel was personeel van de Koninklijke BAM Groep aan het graven bij een plataan.

Uiteraard was ik daar bij met de camera... Oplettende lezertjes weten dan dat er groot bomenleed volgt. Not this time.
Koninklijke BAM Groep graaft rondom boom
Koninklijke BAM Groep graaft rondom boom
obj_0733.jpg (176.6 KiB) Viewed 11954 times
Voordat ik de kans had een foto te maken kreeg ik een opmerking ... "Weer zo'n boomknuffelaar" Dat kon ik uiteraard enkel bevestigend antwoorden, waarna ze me uit begonnen te leggen dat bij elke wortel die beschadigd wordt de levensduur van de boom met tien jaar verkort wordt. En dat gister ze een wortel weggehaald hadden na overleg met de bomenman van Meppel - vandaar "weer zo'n boomknuffelaar".

Ik hoop dat in de toekomst alle gravers hiero zo voorzichtig zijn met bomen. Voorzichtig met bomen en bij knelpunten bomenman consulteren ... complimenten aan BAM.

Op de foto: boom volgt leidingen omdat daar de aarde het minst verdicht is na graafwerkzaamheden. (~ Peter Wohlleben, Het verborgen leven van bomen, hier ff niet verborgen)

Leidingen gingen overigens naar voormalig LTS gebouw, flinke hoeveelheid prik nodig voor klassikaal laspracticum en draaien en frezen enz.
boom7 - advies - verwijderen - snoeien - stormhout - wij zijn de aap
Post Reply