Algemene verkoopsvoorwaarden

Alles over veiligheid en bescherming
Post Reply
arbol
Nieuw
Nieuw
Posts: 49
Joined: 11 Aug 2009, 12:00

Algemene verkoopsvoorwaarden

Post by arbol »

Kan er mij iemand helpen met "algemene verkoopsvoorwaarden" die toegepast worden door boomverzorgers. Bestaat hier een standaard tekst voor waarin punten zoals betalingtermijn, klachten, leveringen, schade, ... worden toegelicht ?
User avatar
Greenman
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 102
Joined: 22 Apr 2010, 23:29
Location: Gent (Belgie)

Re: Algemene verkoopsvoorwaarden

Post by Greenman »

Bij mijn verzekeringsmaatschappij vroegen ze daar ook naar.
Ik heb niets ingevuld omdat ik nog maar pas begonnen ben.
Ook even navraag gedaan bij enkele boomverzorgers die ik ken , en er kwam ook niet echt een pasklaar antwoord op.
Hier wel misschien :mrgreen:
Goeie vraag.
Groeten,

Bart
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Algemene verkoopsvoorwaarden

Post by treespotter »

Probeer het hier eens mee.
Je moet nog wel even zoek en vervang doen.
Zoek en vervang "De Takkenzager" in jou eigen bedrijfsnaam en zoek en vervang hierna "D.T." in de initialen van jou eigen bedrijf.
Verander de woonplaats "Takkenzaagstad" in je eigen woonplaats en het Kamer van Koophandelnummer in jou eigen nummer.
Ik heb geen idee hoe de Kamer van Koophandel in België heet dus dat moet je zelf even verzinnen.
In de laatste alinea staat nog iets over het Nederlandse recht en een rechtbank in Utrecht. Dit zijn waarschijnlijk ook zaken die aangepast moeten worden.

Verder zien jullie maar wat je ermee doet qua aanpassingen. Deze mogen natuurlijk niet in strijd zijn met het algemeen geldende consumentenrecht.
Om ervoor te zorgen dat je de klant kan houden aan jou algemene voorwaarden MOET je deze bij de offertes aanleveren. Wanneer je de offertes in een mailtje verstuurt zorg er dan voor dat je van dit tekstbestand ook een PDF bestand hebt om als bijlage mee te sturen.

Het mag, maar is niet noodzakelijk om jou voorwaarden te deponeren bij de Kamer van Koophandel.
Attachments
ALGEMENE VOORWAARDEN twee pagina's Treehugs.doc
Algemene Voorwaarden
(44.5 KiB) Downloaded 77 times
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Re: Algemene verkoopsvoorwaarden

Post by densmee »

laat er ook even een jurist naar kijken, want als de A.V. niet goed dichtgetimmerd zijn kun je voor vervelende verrassingen komen te staan.
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
User avatar
Peterke
Treehugger
Treehugger
Posts: 264
Joined: 03 Aug 2010, 08:44
Location: Tremelo

Re: Algemene verkoopsvoorwaarden

Post by Peterke »

Ik weet alleen dat je de belangrijkste voorwaarden op je prijsoffertes vooraan moet zetten en niet op de keerzijde... al vaker besliste een rechter dat een particuliere klant niet geacht wordt om de voorwaarden op de achterzijde te lezen!!! Ik heb deze info gekregen van mensen uit de bouwsector, en het is me bevestigd door een juriste.

Ook een leuk klein detail in ons beroep... zet zeker in je algemene voorwaarden dat "indien wij de werkzaamheden niet kunnen voltooien of onnodige vertraging oplopen door een externe oorzaak die de opdrachtgever had kunnen voorzien en voorkomen, hij toch de voorziene vergoeding moet betalen.(geen toegang tot terrein, geen vergunning, ...)"
Maar ik veronderstel dat jullie ook alleen maar bomen vellen en candelaberen waarvan jullie de vergunning hebben gezien :?

Grtz,

Peter
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Algemene verkoopsvoorwaarden

Post by treespotter »

Peterke wrote:Maar ik veronderstel dat jullie ook alleen maar bomen vellen en candelaberen waarvan jullie de vergunning hebben gezien :?

Grtz,

Peter
Dat klopt inderdaad ja. Tenzij het om bomen gaat die in die gemeente niet vergunningsplichtig zijn.
Dit staat toch aan de basis van eerlijk en oprecht met je vak bezig zijn Peterke. Noem mij eens één legitieme reden waarom jij denkt dat je daarop een uitzondering denkt te moeten maken.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Algemene verkoopsvoorwaarden

Post by boomverzorgingbruno »

@ peterke de meeste mensen die hier aanwezig zijn zullen nooit een boom candelaberen :mrgreen: dus daar hebben wij geen vergunning voor nodig .
voor al de rest is het niet meer dan normaal dat de klant de juiste vergunningen heeft .
laat een oen niet zomaar doen !
arbol
Nieuw
Nieuw
Posts: 49
Joined: 11 Aug 2009, 12:00

Re: Algemene verkoopsvoorwaarden

Post by arbol »

Allen bedankt, zeker voor de voorbeeld tekst. Ik heb oondertussen ook wat voorwaarden bekeken van andere sectoren en probeer nu met de verschillende gegevens een aangepaste tekst te maken.

Ik wil deze binnekort wel op het forum brengen. Dan hoor ik graag jullei mening, kunnen anderen hem ook gebruiken (voor zij die nog geen hebben) of één en ander overnemen in hun voorwaarden.

Misschien geen slecht idee dat BBB eens uitkomt met een uniforme standaard tekst.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Algemene verkoopsvoorwaarden

Post by -WOUTER- »

Ik heb ze netjes opgesteld bij de start van m'n bedrijf. Zie PDF'je

doe er je voordeel mee ene als je ze zo gaat gebruiken en wilt kopieren kost je dat een kratje bier :wink:
- climb fast, move slow -
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Algemene verkoopsvoorwaarden

Post by treespotter »

Jij bent een lekkere jij. Het is een PDFje...
Dan mag ik voor de mijne wel een kratje bier en een blokje kaas vragen :lol:
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Algemene verkoopsvoorwaarden

Post by -WOUTER- »

Als je er geen PDF van maakt weet je zeker dat ie ingepikt wordt door jan en alleman die er niets van doen mee heeft. Effe een PM en ik stuur hem je wel in .doc door hoor Wolter. Dat kratje bier nuttigen we dan samen wel een keertje bij de een of andere klimwedstrijd hier of daar en dan neem ik de biertjes ook nog zelf mee :wink:

grtn wouter
- climb fast, move slow -
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Algemene verkoopsvoorwaarden

Post by treespotter »

Die van mij staat al in de derde post hier Wouter. Handig als tekstdocument om zo naar eigen believen aan te passen. Gratis en voor niets (nou ja, op dat blokje kaas na dan). :lol:
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Algemene verkoopsvoorwaarden

Post by -WOUTER- »

Dat had ik al gezien Wolter :wink:
- climb fast, move slow -
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Algemene verkoopsvoorwaarden

Post by Pietje »

Ehh, iemand geinteresseerd in een tooltje om van PDF een Word-document te maken?

Blokje kaas en je krijgt een link! :lol: :lol:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Algemene verkoopsvoorwaarden

Post by -WOUTER- »

ga je muizen vangen ????
- climb fast, move slow -
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Re: Algemene verkoopsvoorwaarden

Post by Steven »

hij heeft niet veel kaas nodig;-)

tis maar een licht gewicht mannetje 8)
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
arbol
Nieuw
Nieuw
Posts: 49
Joined: 11 Aug 2009, 12:00

Re: Algemene verkoopsvoorwaarden

Post by arbol »

Je krijgt jullie krat bier op het BK...wel onmiddellijk te consumeren voor de werplijn proef.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Algemene verkoopsvoorwaarden

Post by Pietje »

... en dan kan ik kaas uitdelen :lol:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Algemene verkoopsvoorwaarden

Post by treespotter »

Graag gedaan jongens, vast ook namens Wouter en de rest. Zo kunnen wij elkaar allemaal een beetje verder helpen.
Post Reply