Replika petzl gear

Alles over veiligheid en bescherming
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Re: Replika petzl gear

Post by Steven »

-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: Replika petzl gear

Post by Tamil »

Kom op zeg, het is al bijna 1 april!

Prutzzl is gewoon uit op een pub stunt, nu net nadat Kong er ff minder goed bij staat!

Vertel mij nu dan maar waar ik z'n China pully kan bestellen!

Die Chinezen zijn echt niet gek, en als ze het toch goed zouden doen deden ze het gelijk met nieuw spul van prutzzl
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Re: Replika petzl gear

Post by Steven »

Als dit een pub stunt zou zijn van petzl zijn ze wel erg dom bezig...

en kong is vanaf moment 1 al een dodgy merk, niet sinds het ongeluk maar sinds dag 1!
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
wes houtboer
" De Flik "
" De Flik "
Posts: 414
Joined: 06 Feb 2011, 15:18

Re: Replika petzl gear

Post by wes houtboer »

treespotter wrote:Dank je Steven.
Maar dit probleem is niet zomaar uit te bannen. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat wanneer iemand die deze junk verkoopt en het zelf weet dat dit junk is dat hij dan aan jou zal vertellen dat het junk is wat hij verkoopt. kappich?
Dit gaat toch wel heel ernstige vormen aannemen en hier zijn levens in gevaar. Ik mag toch hopen dat hier serieus politiewerk van wordt gemaakt wat verder gaat dan alleen de Europese grens.
Ik vermoed dat tot mijn grote spijt, de politie hier niets mee gaat doen.
Het wordt hooguit de douane die er mee aan de slag gaat, merkvervalsing.
Het spul wordt immers geimporteerd en op dat moment kan de douane aan de slag.
Merkvervalsing is weliswaar strafbaar gesteld in het wetboek van strafrecht echter de bewijslast is erg lastig.
Ik mag bv: 10 namaak t-shirts van Nike importeren, als ik ze als echt ga verkopen ben ik strafbaar. Zo werkt het bij die Petzl replica's ook.
Maar inderdaad, hier zijn levens mee gemoeit en met die T-shirts niet.

Zolang deze replica's op de straat verkocht worden, hoop ik dat iedereen inziet dat je iets waar je leven vanaf hangt, niet zomaar op straat koopt.

Het is een erg lastige materie voor wat betreft de bewijslast. Maar ik ben het HELEMAAL met je eens, hopelijk is er een instantie die er iets mee doet!!!!!
salutantibus et vade scandens
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Replika petzl gear

Post by treespotter »

Het probleem is dat er altijd jongens zijn die een chronisch geldgebrek hebben en nooit precies gehoord hebben waarover 'het' gaat.
Die mannen hebben ergens iets gehoord en gaan dan zelf shoppen en uitproberen. Is niks mis mee, doe ik ook regelmatig, maar wanneer je helemaal niet weet waarmee je bezig bent en waar je de producten koopt dan kan er wel eens iets mis gaan.
Over het algemeen haal ik mijn klimmaterialen bij Poel, Safetygreen en de Bever bij ons in de buurt en mag er dan toch van uitgaan dat de materialen die wij daar kopen deugen.
Post Reply