Oeps!
- treespotter
- Prinses Irene
- Posts: 6044
- Joined: 24 Apr 2006, 23:47
- Location: Houten (NL)
- Contact:
Oeps!
Vandaag had ik weer eens zo'n dag waarbij een 'ongelukje' nooit alleen komt.
In een achtertuin in Houten stond boven een jacuzzi en stijf tegen de erfgrens met erachter het plexiglazendak schuurtje een mooie jonge eik van ongeveer 14 meter hoog. Mooi vertakt. Al het dikhout blijft in de tuin achter en ook de snippers mogen daar blijven.
Ik stal de snipperaar op de oprit waar de snipperhoop mag komen, haal één deeltje van de ladder van het dak en loop met alle spulletjes naar de boom.
Het was jammer dat de straffe wind volledig richting jacuzzi en schuur van de buren was, maar alles was in handelbare stukjes naar beneden te gooien op een open plekje in de tuin. Het boompje was mooi vertakt dus ik heb geen sporen gebruikt om de kroon te verwijderen en met de laatste spanning in de 1e accu nog even wat stompen verwijderd.
Met de lege zaag loop ik weer naar de bus langs de versnipperaar om een nieuwe accu te halen en op dat moment hoor ik iets sissen. Ja hoor.... De band van de versnipperaar die ik de laatste weken telkens om de paar dagen op aan het pompen was heeft op de oprit van de klant er de brui aan gegeven.
Ik loop naar de klant om te melden dat ik 'even' naar de Kwikfit ga om een nieuwe band te scoren voordat ik ga snipperen. Krik uit de bus, onder de snip, bandje eraf, band achter in de bus en weg naar Kwikfit.
Bij Kwikfit aangekomen kreeg ik te horen dat de band besteld moet worden en dat de levering in ieder geval twee dagen zal gaan duren. Kwik-NOT-fit?
Geen nood. In Bunnik zit Van Zijl bandenservice en heb hun nummer in mijn telefoon. Snel gebeld en met een blij gevoel race ik naar Bunnik. Vlak voor de snelweg nog één stoplicht. Ik ben de laatste in de rij en geef richting oprit lekker gas. Ineens hoor ik achter mij een flinke klap, kijk in de spiegel en wat zie ik daar 150 meter achter mij op de weg liggen????
De andere twee delen van mijn ladder....... Gelukkig zit er op dat moment niemand achter mij en volgas race ik terug naar de ladder. De nieuwe rits auto's ziet gelukkig dat ik hard achteruit rij en ziet ook de ladder liggen. Ladder weer op de bus gelegd en dit keer WEL vastgemaakt. De losse onderdelen van mijn derde remlicht ingeladen en er snel weer vandoor...
De rest van de dag is gelukkig wel weer helemaal gegaan zoals ik wilde. Ik heb vanochtend het boompje kunnen afmaken en ook alle klusjes van de middag zijn af.
In een achtertuin in Houten stond boven een jacuzzi en stijf tegen de erfgrens met erachter het plexiglazendak schuurtje een mooie jonge eik van ongeveer 14 meter hoog. Mooi vertakt. Al het dikhout blijft in de tuin achter en ook de snippers mogen daar blijven.
Ik stal de snipperaar op de oprit waar de snipperhoop mag komen, haal één deeltje van de ladder van het dak en loop met alle spulletjes naar de boom.
Het was jammer dat de straffe wind volledig richting jacuzzi en schuur van de buren was, maar alles was in handelbare stukjes naar beneden te gooien op een open plekje in de tuin. Het boompje was mooi vertakt dus ik heb geen sporen gebruikt om de kroon te verwijderen en met de laatste spanning in de 1e accu nog even wat stompen verwijderd.
Met de lege zaag loop ik weer naar de bus langs de versnipperaar om een nieuwe accu te halen en op dat moment hoor ik iets sissen. Ja hoor.... De band van de versnipperaar die ik de laatste weken telkens om de paar dagen op aan het pompen was heeft op de oprit van de klant er de brui aan gegeven.
Ik loop naar de klant om te melden dat ik 'even' naar de Kwikfit ga om een nieuwe band te scoren voordat ik ga snipperen. Krik uit de bus, onder de snip, bandje eraf, band achter in de bus en weg naar Kwikfit.
Bij Kwikfit aangekomen kreeg ik te horen dat de band besteld moet worden en dat de levering in ieder geval twee dagen zal gaan duren. Kwik-NOT-fit?
Geen nood. In Bunnik zit Van Zijl bandenservice en heb hun nummer in mijn telefoon. Snel gebeld en met een blij gevoel race ik naar Bunnik. Vlak voor de snelweg nog één stoplicht. Ik ben de laatste in de rij en geef richting oprit lekker gas. Ineens hoor ik achter mij een flinke klap, kijk in de spiegel en wat zie ik daar 150 meter achter mij op de weg liggen????
De andere twee delen van mijn ladder....... Gelukkig zit er op dat moment niemand achter mij en volgas race ik terug naar de ladder. De nieuwe rits auto's ziet gelukkig dat ik hard achteruit rij en ziet ook de ladder liggen. Ladder weer op de bus gelegd en dit keer WEL vastgemaakt. De losse onderdelen van mijn derde remlicht ingeladen en er snel weer vandoor...
De rest van de dag is gelukkig wel weer helemaal gegaan zoals ik wilde. Ik heb vanochtend het boompje kunnen afmaken en ook alle klusjes van de middag zijn af.
Re: Oeps!
phoe das een gelukje bij een bijna ongelukje. blij dat hij niet bij iemand door de vooruit is gekomen. maar is het nog gelukt met je band in bunik
http://www.pendulaboomzorg.nl
Wat als er toch een schepper is?!
Wat als er toch een schepper is?!
- treespotter
- Prinses Irene
- Posts: 6044
- Joined: 24 Apr 2006, 23:47
- Location: Houten (NL)
- Contact:
Re: Oeps!
Ja hoor. De nieuwe band ligt erom en de heb het deukje uit de achterklep kunnen wrijven en het gelijmde remlicht weer op zijn plaats zitten.
Re: Oeps!
Geen oeps, maar Oen!?
Je zegt altijd zelf je moet ze er altijd allemaal afhalen
Maar iig goed dat er niets ernstigs gebeurd is!
Je zegt altijd zelf je moet ze er altijd allemaal afhalen
Maar iig goed dat er niets ernstigs gebeurd is!
Re: Oeps!
Haha sorry. maar zo heb ik ooit eens een ladder over een kruising zien vliegen van een of andere aannemer. Die remde stevig bij een stoplicht en toen schoof zijn driedelige ladder van het dak.
Was heel komisch om te zien.
idd goed dat er verder niets is gebeurd.
Was heel komisch om te zien.
idd goed dat er verder niets is gebeurd.
- ludovanmil
- Diehard Treehugger
- Posts: 1645
- Joined: 28 May 2010, 20:04
- Location: Den Dungen
- Contact:
Re: Oeps!
Ondanks de ellende een leuk verhaal....
goh echt iets wat mij ook zou kunnen overkomen met die ladder....heb wel enige talenten maar ben licht chaotisch en vergeet nog wel eens wat (een sjorband bijvoorbeeld).
Ben ook wel eens een schot op de kar verloren.
Wat loopt het allemaal vaak goed af nietwaar !? Trouwens je ging toch een nieuwe bus kopen Wolter ? Dus dat lampje kan je wel missen.
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
- Posts: 2391
- Joined: 17 Dec 2009, 20:41
- Location: leuven (BE)
- Contact:
Re: Oeps!
ik was eigenlijk aan het hopen dat hij ging vertellen dat er een lekkere blonde griet in die jacuzi ging zitten . maar gut het ging over een ladder .
je hebt zo van die dagen he wolter dat het allemaal tegen slaat maar al bij al ben je er wel netjes vanaf geraakt zeg .
je hebt zo van die dagen he wolter dat het allemaal tegen slaat maar al bij al ben je er wel netjes vanaf geraakt zeg .
laat een oen niet zomaar doen !
- treespotter
- Prinses Irene
- Posts: 6044
- Joined: 24 Apr 2006, 23:47
- Location: Houten (NL)
- Contact:
Re: Oeps!
Windvlagen kracht 9 en striemende regen. Zo lekker zie ik er niet uit hoor Bruno dat er dan een mooie meid onder mijn boom in zo'n bad gaat zitten.boomverzorgingbruno wrote:dat er een lekkere blonde griet in die jacuzi ging zitten .
Het uitzicht was wel enorm lachwekkend. Bij de achterburen (waar pal de wind en regen op stond) waren aannemers het dak aan het openzagen om een heel grote dakkapel te plaatsen... Die mensen hebben voor altijd stippelmeubels en kunnen voor een nieuw tapijt gaan shoppen.
Dan is een nieuwe band en een gebroken remlicht zo gek nog niet.
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
- Posts: 2391
- Joined: 17 Dec 2009, 20:41
- Location: leuven (BE)
- Contact:
Re: Oeps!
klinkt als een klasiekertje Wolter...............kheb 't ook ooit gehad
ik klim liever ... dan werken
- wes houtboer
- " De Flik "
- Posts: 414
- Joined: 06 Feb 2011, 15:18
Re: Oeps!
Afvallende lading: 240 euro, artikel 5 (gevaar op de weg veroorzaken) rond de 450 euro,
en geen agent gezien!!!
Dus 690 euro verdient, jammer van het kapotte achterlicht. Maar al met al een winstgevende dag
en geen agent gezien!!!
Dus 690 euro verdient, jammer van het kapotte achterlicht. Maar al met al een winstgevende dag
salutantibus et vade scandens
- treespotter
- Prinses Irene
- Posts: 6044
- Joined: 24 Apr 2006, 23:47
- Location: Houten (NL)
- Contact:
Re: Oeps!
Gelukkig was het van mij geen afvallende lading Wes. In mijn geval was het uitermate professioneel gereedschap dat zijn eigen weg verkoos.
Het zijn heftige ervaringen. Iedereen die met mij gewerkt heeft die weet hoe neurotisch ik ben wanneer het gaat om het 'even de ladder op het dak leggen'...
Toch zijn dat dingen die ons, hoe goed wij ook allemaal uitkijken, toch een keer gebeuren.
Ik heb bijna nooit dat ik geschrokken wakker wordt 's nachts, maar heel af en toe schrik ik wakker van een aanhanger die zijn eigen weg gaat op de snelweg of een ladder die over een drukke snelweg vliegt. Scary...
Het zijn heftige ervaringen. Iedereen die met mij gewerkt heeft die weet hoe neurotisch ik ben wanneer het gaat om het 'even de ladder op het dak leggen'...
Toch zijn dat dingen die ons, hoe goed wij ook allemaal uitkijken, toch een keer gebeuren.
Ik heb bijna nooit dat ik geschrokken wakker wordt 's nachts, maar heel af en toe schrik ik wakker van een aanhanger die zijn eigen weg gaat op de snelweg of een ladder die over een drukke snelweg vliegt. Scary...
Re: Oeps!
en minimaal 5 dagen thuis op de bank zitten zonder rijbewijs, onbetaalbaarwes houtboer wrote:Afvallende lading: 240 euro, artikel 5 (gevaar op de weg veroorzaken) rond de 450 euro,
en geen agent gezien!!!
Dus 690 euro verdient, jammer van het kapotte achterlicht. Maar al met al een winstgevende dag
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
Re: Oeps!
... en voor de rest: Mastercard.densmee wrote:en minimaal 5 dagen thuis op de bank zitten zonder rijbewijs, onbetaalbaar
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
- treespotter
- Prinses Irene
- Posts: 6044
- Joined: 24 Apr 2006, 23:47
- Location: Houten (NL)
- Contact:
Re: Oeps!
Ok Sandra, dus wanneer daar op die plaats in plaats van die ladder een spelend klein kind had gezeten dan had jij waarschijnlijk een dodelijk ongeval veroorzaakt.
Gek eigenlijk. Er ligt materiaal op de weg en de persoon die dit verloren is is de veroorzaker, maar wanneer daar een persoon ligt dan is het de bestuurder van het voertuig die daar overheen rijdt de boosdoener.
Gek eigenlijk. Er ligt materiaal op de weg en de persoon die dit verloren is is de veroorzaker, maar wanneer daar een persoon ligt dan is het de bestuurder van het voertuig die daar overheen rijdt de boosdoener.
Re: Oeps!
Geeft niets, Sandra.
Wolter krijgt nog steeds nachtmerries van spullen die van zijn aanhanger afdonderen, dat hij op dit onderwerp een beetje verward reageert. Geef deze overspannen man iets meer tijd om bij te komen van zijn ladder-avontuur en je zal zien dat hij (net als ik) blij is dat je weer op treehugs bent...
Hee, leuk dat je weer meedoet!
Wolter krijgt nog steeds nachtmerries van spullen die van zijn aanhanger afdonderen, dat hij op dit onderwerp een beetje verward reageert. Geef deze overspannen man iets meer tijd om bij te komen van zijn ladder-avontuur en je zal zien dat hij (net als ik) blij is dat je weer op treehugs bent...
Hee, leuk dat je weer meedoet!
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
- treespotter
- Prinses Irene
- Posts: 6044
- Joined: 24 Apr 2006, 23:47
- Location: Houten (NL)
- Contact:
Re: Oeps!
Hé nee, Sandra, zo bedoel ik het niet. Voor mij was dit een mooie inkopper om de vergelijking aan te gaan.Silversan wrote:Denk dat ik hier maar verder niet op in ga en misschien ook maar helemaal niet had gereageerd in eerste instantie
Het is toch raar dat je in de ene (ladder op de weg) situatie het slachtoffer bent en in de andere (persoon op de weg) situatie in het verdachtenbankje zit.
Maar de volgende keer moet je wel wat meer afstand bewaren zodat je de weg voor je kan overzien en op tijd kan remmen wanneer er iets ligt. Je weet het maar nooit of ik niet net voor jou gereden heb.