bpm's

Alles over veiligheid en bescherming
Post Reply
Eric
Nieuw
Nieuw
Posts: 20
Joined: 05 Aug 2010, 09:45

bpm's

Post by Eric »

Het gebruik van de juiste pbm's is natuurlijk heel gewoon. Dit was ook de mening van een rechter die een sociale werkplaats uit roermond veroordeelde tot een boete van € 23.400,00 vermeld de Limburger van gisteren.
Twee van hun werknemers hadden op 8 maart 2010 even snel een wilgje gesloopt. Toevallig was een inspecteur van de arbodienst in de beurt en constateerde dat de mannen geen helm, zaagbroek of zaagschoenen gebruikten. Een van de mannen zat al in de boom met de motorzaag zonder valbeveiliging. De ladder die ze gebruikten zakte ook nog weg in de grond.
Ik denk dat ik die klus best wel voor de helft van de boete had uitgevoerd. Inclusief opruimen en uitfrezen van het boompje.
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Re: bpm's

Post by densmee »

Eric wrote:Het gebruik van de juiste pbm's is natuurlijk heel gewoon. Dit was ook de mening van een rechter die een sociale werkplaats uit roermond veroordeelde tot een boete van € 23.400,00 vermeld de Limburger van gisteren.
Twee van hun werknemers hadden op 8 maart 2010 even snel een wilgje gesloopt. Toevallig was een inspecteur van de arbodienst in de beurt en constateerde dat de mannen geen helm, zaagbroek of zaagschoenen gebruikten. Een van de mannen zat al in de boom met de motorzaag zonder valbeveiliging. De ladder die ze gebruikten zakte ook nog weg in de grond.
Ik denk dat ik die klus best wel voor de helft van de boete had uitgevoerd. Inclusief opruimen en uitfrezen van het boompje.
met een beugelzaag en een hakbijl, zodat je geen PBM's nodig hebt :mrgreen:
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: bpm's

Post by treespotter »

densmee wrote:met een beugelzaag en een hakbijl, zodat je geen PBM's nodig hebt :mrgreen:
Sorry Densmee, een veiligheidsbril, veiligheidsschoenen en eventueel handschoenen zijn ook PBM's
Je moet aan wat nodig is. Als jij met een te scherp mesje/hakbijltje werkt dan is zelfs een maliënkolder handschoen of sok gewenst.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: bpm's

Post by ludovanmil »

:lol:
oei, oei, da's veel geld. Het enige 'voordeel' ( of nadeel, het is maar hoe je het bekijkt) is dat die medewerkers dat niet gaan voelen in hun eigen portomonaie ! de werkgever zal gaan betalen.
User avatar
Peterke
Treehugger
Treehugger
Posts: 264
Joined: 03 Aug 2010, 08:44
Location: Tremelo

Re: bpm's

Post by Peterke »

Laat me raden... dat was zeker in Nederland?
In België moeten ze die inspecteurs eerst nog uitvinden, maar nodig zijn ze zeker!
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: bpm's

Post by treespotter »

Daar lopen hier ook geen inspecteurs voor in het land. Die mannen komen alleen op tips af of werken aan een groot branchonderzoek. Gaat er iets fout dan hang je.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: bpm's

Post by Pietje »

Die zullen in Nederweert ook wel gaan kijken... :?
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Post Reply