En ja hoor... De Belgen slaan weer volledig door!

Alles over veiligheid en bescherming
Post Reply
User avatar
timo
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 956
Joined: 11 May 2010, 13:19
Location: Tiel
Contact:

Re: En ja hoor... De Belgen slaan weer volledig door!

Post by timo »

ja dit is wel heel erg :?
http://www.pendulaboomzorg.nl
Wat als er toch een schepper is?!
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: En ja hoor... De Belgen slaan weer volledig door!

Post by boomverzorgingbruno »

met permissie het zijn limburgers en die leunen meer aan bij nederland dan bij belgie :wink:
het is een schande wolter ik schaam mezelf om belg te zijn. Maar als je moest weten hoeveel aanvragen we krijgen om die gevaarlijke boom weg te hale,n in de tuin. Het is echt erg aan het worden want we hebben toch wel zeer veel stormen tegenwoordig meneer. :cry:
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: En ja hoor... De Belgen slaan weer volledig door!

Post by treespotter »

boomverzorgingbruno wrote:Het is echt erg aan het worden want we hebben toch wel zeer veel stormen tegenwoordig meneer. :cry:
O, maar daar is natuurlijk niets aan gelogen Bruno. De stormen die wij tegenwoordig hebben en in de toekomst gaan krijgen die staan niet in verhouding met de novemberstormen zoals wij die 'vroeger' hadden. Dat is natuurlijk wel degelijk iets om rekening mee te houden.

En dan die vervanging! Linden! Heel goed!
Echt een heerlijke boom om onder te zitten tijdens een festival. Dan hoef je in ieder geval geen suiker voor in de koffie mee te nemen. :lol:
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: En ja hoor... De Belgen slaan weer volledig door!

Post by boomverzorgingbruno »

:lol: :lol: :lol: heb net een stukje gezien van het vellen zelf .
zonder helm , zonder gehoorbescherming , wortelaanzet die onder zijn voeten weg scheurt terwijl men staat te filmen, met een timberjack onderaan de stam duwen terwijl de zager er nog zit te zagen . volgens mij is het vellen nog gevaarlijker dan er onder zitten.
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: En ja hoor... De Belgen slaan weer volledig door!

Post by boomverzorgingbruno »

laat een oen niet zomaar doen !
ibuki
Nieuw
Nieuw
Posts: 10
Joined: 23 Mar 2010, 08:39

Re: En ja hoor... De Belgen slaan weer volledig door!

Post by ibuki »

Nog effie en we hebben niets meer ...
en dan die geleerde uitleg altijd van 'de deskundige' ter plaatse...man..man..
Nelis
Treehugger
Treehugger
Posts: 259
Joined: 31 Aug 2007, 12:48
Location: Dongen

Re: En ja hoor... De Belgen slaan weer volledig door!

Post by Nelis »

das nog us bomen rooien :mrgreen: :mrgreen: staat die Belgische brandweermeneer nog te vertellen dat veiligheid voorop staat,.. en de bomen worden vervangen door bomen die als groot worden elk jaar door de gemeente Hasselt worden geknot op 15 meter hoogte!!! :lol: :lol:
ErikSint
Treehugger
Treehugger
Posts: 320
Joined: 14 Sep 2010, 17:07
Location: Bergeijk

Re: En ja hoor... De Belgen slaan weer volledig door!

Post by ErikSint »

de reden waarom is mij ook vaag, maar mijn emoties spelen niet op als ik die populieren zie. dan doe mij inderdaad maar mooie lindes.
daar kun je boom op zeggen
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Re: En ja hoor... De Belgen slaan weer volledig door!

Post by densmee »

treespotter wrote:
boomverzorgingbruno wrote:Het is echt erg aan het worden want we hebben toch wel zeer veel stormen tegenwoordig meneer. :cry:
O, maar daar is natuurlijk niets aan gelogen Bruno. De stormen die wij tegenwoordig hebben en in de toekomst gaan krijgen die staan niet in verhouding met de novemberstormen zoals wij die 'vroeger' hadden. Dat is natuurlijk wel degelijk iets om rekening mee te houden.

En dan die vervanging! Linden! Heel goed!
Echt een heerlijke boom om onder te zitten tijdens een festival. Dan hoef je in ieder geval geen suiker voor in de koffie mee te nemen. :lol:
en toch valt dat wel mee denk ik, te beginnen bij de stormen van 1972, 1973, 1990 en 2008.

waarbij in 1972 en 73 een groot deel van het nederlandse bos areaal is omgewaaid
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: En ja hoor... De Belgen slaan weer volledig door!

Post by treespotter »

Daar verkijk jij je Densmee.
De stormen van 'toen' waren heel harde winden die een heel land in hun greep hadden. Die stormen waren vooral heftig door hun omvang waardoor hele bosarealen plat gingen.
Tegenwoordig zijn de stormen veel extremer. Heel lokaal ontstaan orkaankracht windsnelheden die plaatselijk ontzettend verwoestend zijn. Op het pad dat zij volgen is het een oorlogsgebied. Sta je vijf kilometer naast het pad van die storm dan waait het schuim niet van jouw biertje. Van dat soort stormen komen er in de toekomst steeds meer. Daar is helaas niets tegen opgewassen.
Wanneer bomen op jonge leeftijd een zware storm overleven dan is de kans groot dat zij op latere leeftijd de 'boel' goed overleven, maar de orkaankrachten die nu in die plaatselijke stormen zitten die zijn gewoon niet te overleven.
Nou ben ik heel slecht in kansberekeningen, maar volgens mij is de kans relatief klein dat dat poppodiumveldje nog een keer zo wordt platgeslagen.
User avatar
wes houtboer
" De Flik "
" De Flik "
Posts: 414
Joined: 06 Feb 2011, 15:18

Re: En ja hoor... De Belgen slaan weer volledig door!

Post by wes houtboer »

boomverzorgingbruno wrote:met permissie het zijn limburgers en die leunen meer aan bij nederland dan bij belgie :wink:
het is een schande wolter ik schaam mezelf om belg te zijn. Maar als je moest weten hoeveel aanvragen we krijgen om die gevaarlijke boom weg te hale,n in de tuin. Het is echt erg aan het worden want we hebben toch wel zeer veel stormen tegenwoordig meneer. :cry:
Oooooooh Bruno, zit dat zo met de Limburgers!!! Het Limburgse bier smaakte je anders prima!!!!! :lol: :lol:
salutantibus et vade scandens
User avatar
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 759
Joined: 26 Jan 2009, 19:51
Location: Eindhoven
Contact:

Re: En ja hoor... De Belgen slaan weer volledig door!

Post by dennis »

Vergeet niet dat wij 'boommannen" met kennis van zaken het te vaak maar vanuit een hoek bekijken. De motivatie van dit besluit tussen vele betrokkenen kan ik ergens wel begrijpen. Het gevaarlijke hieraan is inderdaad dat vele mensen onnodig bang worden gemaakt. Je zal maar een populier zelf in je achtertuin hebben staan jongens :wink:
ik klim liever ... dan werken
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: En ja hoor... De Belgen slaan weer volledig door!

Post by boomverzorgingbruno »

wes houtboer wrote:
boomverzorgingbruno wrote:met permissie het zijn limburgers en die leunen meer aan bij nederland dan bij belgie :wink:
het is een schande wolter ik schaam mezelf om belg te zijn. Maar als je moest weten hoeveel aanvragen we krijgen om die gevaarlijke boom weg te hale,n in de tuin. Het is echt erg aan het worden want we hebben toch wel zeer veel stormen tegenwoordig meneer. :cry:
Oooooooh Bruno, zit dat zo met de Limburgers!!! Het Limburgse bier smaakte je anders prima!!!!! :lol: :lol:
dat is waar maar het belgische bier uit leuven smaakt toch net iets beter hoor ;)
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: En ja hoor... De Belgen slaan weer volledig door!

Post by Pietje »

treespotter wrote:Nou ben ik heel slecht in kansberekeningen, maar volgens mij is de kans relatief klein dat dat poppodiumveldje nog een keer zo wordt platgeslagen.
8)
Die kans is natuurlijk niet veranderd, al zal je gevoelsmatig zeggen dan "het wel heel toevallig is als het festival TWEE keer wordt getroffen".
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
ErikSint
Treehugger
Treehugger
Posts: 320
Joined: 14 Sep 2010, 17:07
Location: Bergeijk

Re: En ja hoor... De Belgen slaan weer volledig door!

Post by ErikSint »

het zijn toch vaak valwinden die de meeste schade aanrichten onder het bomenbestand?
daar kun je boom op zeggen
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Re: En ja hoor... De Belgen slaan weer volledig door!

Post by KIMME »

In feite zijn het MENSEN die het meeste schade aanrichten aan een bomenbestand...

Als bekwame mensen de VTA hadden gedaan op de weide van pukkelpop dan was veel ellende misschien voorkomen geweest...

Als bekwame mensen het plan van aanpak nu hadden kunnen adviseren dan zal er in de toekomst nog veel ellende voorkomen worden...

Wanneer zal men het hier snappen dat dat bomenwerk meer is dan een kettingzaag kunnen starten en het verschil kennen tussen een eik en een den.....
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
User avatar
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 759
Joined: 26 Jan 2009, 19:51
Location: Eindhoven
Contact:

Re: En ja hoor... De Belgen slaan weer volledig door!

Post by dennis »

Nou Kimme ik weet zeker dat jij de beelden van vorig jaar ook nog op je netvlies hebt staan, knappe VTA inspecteur ben je als jij dit soort bomen voor deze weersomstandigheden had kunnen goedkeuren/afkeuren. Gaat niet hé

verder is het makkelijker een (iemands) besluit af te keuren, dan er zelf met een te komen.
ik klim liever ... dan werken
User avatar
JasperLeerling
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 226
Joined: 13 Sep 2011, 12:57
Location: Balloo
Contact:

Re: En ja hoor... De Belgen slaan weer volledig door!

Post by JasperLeerling »

boomverzorgingbruno wrote:http://nieuws.vtm.be/binnenland/2012070 ... oPlay=true

bekijk het en huiver
Wat zijn dat voor lui?! :lol:
De wortels vliegen hem om de oren :lol:
http://www.faayboomverzorging.nl/#Welkom
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Re: En ja hoor... De Belgen slaan weer volledig door!

Post by KIMME »

dennis wrote:Nou Kimme ik weet zeker dat jij de beelden van vorig jaar ook nog op je netvlies hebt staan, knappe VTA inspecteur ben je als jij dit soort bomen voor deze weersomstandigheden had kunnen goedkeuren/afkeuren. Gaat niet hé

verder is het makkelijker een (iemands) besluit af te keuren, dan er zelf met een te komen.
Voor de weersomstandigheden die er toen waren op die plaats kan ik er inderdaad niet mijn hand voor in het vuur steken. Maar ik heb wel de foto's gezien die niet op het nieuws waren van hoe en exact in welke staat deze takken en bomen waren die omgegaan zijn. Voor 50 procent van de gevallen moet je een blinddoek aan om daar "als boomverzorger" geen graten in te zien.
Maar goed, ergens heb je natuurlijk wel gelijk.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
Post Reply