Glyphosate.

Alles over veiligheid en bescherming
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Glyphosate.

Post by treespotter »

En toch zijn er nog steeds mensen hier in de business die onze omgeving zonder blikken of blozen durven te verzieken. En zeggen dan "Ik moet wel, er is geen geld voor ander opties"... Er komt een moment (en dat moment is allang aangebroken) dat alle geld niet genoeg is om de wereld nog te verlossen van deze vervuiler.

http://www.i-sis.org.uk/Why_Glyphosate_ ... Banned.php

http://link.springer.com/article/10.100 ... 012-0804-8
User avatar
Gardenier
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 77
Joined: 18 Nov 2012, 11:49
Location: Beuningen, gld
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by Gardenier »

Tja, het heeft allemaal met geld te maken...
Nu gaat het over glyfosaat, en dan de professional uitvoering met alle hulpstoffen.
Wat mij ook een doorn in het oog is dat een hoop mensen maar denken dat ze kunnen snoeien, maar meer schade maken dan nodig is. Kijk ook eens in bossen waar de natuur lekker haar gang mag gaan, echter wanneer zieke takken op een goede manier afgezet worden zou daar ook een hoop mee gered kunnen worden.

Tja, het had iets met geld te maken....

Just m2 cents
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by ludovanmil »

er is een heel groot cliché , maar voor mij niet minder waar: een schone wereld begint bij jezelf. Niet of zeer zelden gebruiken. Ik rook ook wel eens een sigaar. Je kan de meeste bomen snoeien / slopen met accu- enof electrische sigaren.enz. enz....maar doen we dat meestal / altijd ? NEE :wink:
Recent nog eens een middel / gif tegen gras in beplanting gebruikt ( geen glyfosaat, maar evengoed troep). Om een 12-tal sedumdaken grasvrij te krijgen,( hè Pietje !) mijns inziens geen schoonheidsprijs, maar zie ook geen andere effectieve en betaalbare optie. Maar meestal / bijna altijd verwijder ik onkruid op de knieen en met de hand.
.....voor het openbare groen zijn er ook talrijke en andere opties dan glyfosaat en gelukkig gebeurt dat ook.
er moet echter nog eerst 1 of meer dooie vallen (door vergiftigt drinkawter bijv.) dan worden mensen pas echt wakker. Ben overigens een rasoptimist :)
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by treespotter »

ludovanmil wrote:...er moet echter nog eerst 1 of meer dooie vallen (door vergiftigt drinkawter bijv.) dan worden mensen pas echt wakker. Ben overigens een rasoptimist :)
Tja Ludo, dat is waarschijnlijk het grootste probleem. Het is een sluipmoordenaar die in de aanloop naar de kill een enorme veelvoud aan schade veroorzaakt.
Toch is mijn grootste zorg dat ondertussen iedereen weet wat de gevolgen zijn en dat er nog steeds toelatingen voor worden afgegeven. En zolang het in de schappen ligt zal het gebruikt blijven worden.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by Pietje »

treespotter wrote:Toch is mijn grootste zorg dat ondertussen iedereen weet wat de gevolgen zijn en dat er nog steeds toelatingen voor worden afgegeven.
Geheel maatschappij-eigen. Kijk maar eens naar de film "The World According Monsanto". Brr.
We weten dat de gevolgen voor van alles (olie, landbouw, zoet water, fijnstof, etc etc etc ) niet goed aflopen, en toch gebeurt er van boven niets. (http://www.brusselnieuws.be/cultuur/bru ... n-paradijs).
Tegen de tijd dat de globalisering "klaar" is, is er 1 bedrijf overgebleven, en dat bepaalt alles; de produkten èn de prijzen. Duidelijk dat we daar niet naar toe moeten...

Kortom; jij betaalt, dus jij bepaalt.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
enricovanwees
Treehugger
Treehugger
Posts: 331
Joined: 07 Oct 2010, 22:50
Location: Lelystad
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by enricovanwees »

uh ludo typfoutje, slopen of snoeien met accu of electrische :lol: sigaren??? :lol:
Wees groen en boom verzorging, be green and treecare.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by ludovanmil »

:lol:
zie het nu ook, ja dat is weer een sigaar uit eigen doos.
User avatar
Bouke
Treehugger
Treehugger
Posts: 278
Joined: 13 Mar 2010, 15:07
Location: Amsterdam

Re: Glyphosate.

Post by Bouke »

Round up gebruiken om boom stobbes in te smeren?
ja dat doen wij ook wel eens. Maar meestal werkt honingzwam op de stobbe "transplanteren" ook erg goed :wink:
Of de stobbe er even uit rooien met een tirfor.

Mijn baas wil dat ik altijd roundup gebruik maar vaker dan eens per maand heb ik het niet nodig.

Hoe voorkomen jullie dat een boom weer opnieuw gaat groeien en de klant gaat klagen?
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by ludovanmil »

kom op BOUKE !!! foei, ons werk is mensen ook wat opvoeden.....Ik zou gewoon vragen of ze graag vergiftigd grondwater willen? en wat denk je van het wegregenen en doodgaan van beplanting rondom de stobbe. Gewoon uitleggen hoe slecht het is.
Overigens een of 2 jaar alles afknippen en dan is het ook klaar met die stobbe van je.
En ooit in je opgekomen dat je gewoon NEE kan zeggen ???? :mrgreen:
Ik heb veel klanten, maar dat doe ik dus nooit en zal ik nooit doen.
als mensen echt niet willen luisteren kunnen ze zelf naar de winkel.
User avatar
Ties H.
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 97
Joined: 16 Jun 2011, 09:23
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by Ties H. »

ludovanmil wrote:kom op BOUKE !!! foei, ons werk is mensen ook wat opvoeden.....Ik zou gewoon vragen of ze graag vergiftigd grondwater willen? en wat denk je van het wegregenen en doodgaan van beplanting rondom de stobbe. Gewoon uitleggen hoe slecht het is.
Overigens een of 2 jaar alles afknippen en dan is het ook klaar met die stobbe van je.
En ooit in je opgekomen dat je gewoon NEE kan zeggen ???? :mrgreen:
Ik heb veel klanten, maar dat doe ik dus nooit en zal ik nooit doen.
als mensen echt niet willen luisteren kunnen ze zelf naar de winkel.
Amen, Ludo.
Amen. :)
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by treespotter »

Ties H. wrote:
ludovanmil wrote:kom op BOUKE !!! foei, ons werk is mensen ook wat opvoeden.....Ik zou gewoon vragen of ze graag vergiftigd grondwater willen? en wat denk je van het wegregenen en doodgaan van beplanting rondom de stobbe. Gewoon uitleggen hoe slecht het is.
Overigens een of 2 jaar alles afknippen en dan is het ook klaar met die stobbe van je.
En ooit in je opgekomen dat je gewoon NEE kan zeggen ???? :mrgreen:
Ik heb veel klanten, maar dat doe ik dus nooit en zal ik nooit doen.
als mensen echt niet willen luisteren kunnen ze zelf naar de winkel.
Amen, Ludo.
Amen. :)
:lol:
Inderdaad. Amen!
enricovanwees
Treehugger
Treehugger
Posts: 331
Joined: 07 Oct 2010, 22:50
Location: Lelystad
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by enricovanwees »

zal volgende keer gaten boren met accuboor, motormix oid, vlammetje, einde stobbe. maar eens
proberen met hedera. ruondup lijkt me dan toch makkelijker hoor.
Wees groen en boom verzorging, be green and treecare.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by ludovanmil »

Jongens jullie moeten samen maar een eigen groepje beginnen van enthousiaste gifmengers en aandelen kopen van de firma:
Monsanto, een van de grootste bedrijven ter wereld op het gebied van bestrijdingsmiddelen en genetisch gemanipuleerde zaden.
Succes !v :roll:
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by treespotter »

Vooral het gemak waarmee gezegd wordt, ach maar het is gewoon makkelijk toch? Dat is iets wat mij meer en meer verbaast. Hebben die mannen zich nou echt nog helemaal niet ingelezen in die gifproducten? Makkelijk hoor. Toch jammer dat juist de mannen die in het groen werken er blijkbaar af en toe zo weinig mee hebben.
Hakholt
Nieuw
Nieuw
Posts: 39
Joined: 31 Oct 2009, 20:33

Re: Glyphosate.

Post by Hakholt »

Sprak laatst met de mannen van het Waterschap, het was een groot probleem dat overal particulieren zomaar Round-Up eventjes bij de C1000 kunnen halen en dat het hele flesje in de gieter en dan op het straatje/terras sproeien, regenbuitje er over en weer een berg glyfosaat in het water.
En die Round-Up rommel moei je helemaal niet gebruiken voor onkruid, er komt alleen maar meer van. Specifieke middelen zijn veel doeltreffender.
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Re: Glyphosate.

Post by densmee »

vreemd ik kan de nieuwste reacties hier niet zien?
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by treespotter »

Dat probleem had ik gisteren ook. Het was een nieuw bericht van Hakholt. Ik denk dat hij zijn berichtje verwijderd heeft en dat de forumsoftware hier even geen raad mee wist.
User avatar
Tom
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 01 Mar 2009, 19:17
Location: Wijk aan zee
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by Tom »

Pietje wrote:
treespotter wrote:Toch is mijn grootste zorg dat ondertussen iedereen weet wat de gevolgen zijn en dat er nog steeds toelatingen voor worden afgegeven.
Geheel maatschappij-eigen. Kijk maar eens naar de film "The World According Monsanto". Brr.
We weten dat de gevolgen voor van alles (olie, landbouw, zoet water, fijnstof, etc etc etc ) niet goed aflopen, en toch gebeurt er van boven niets. (http://www.brusselnieuws.be/cultuur/bru ... n-paradijs).
Tegen de tijd dat de globalisering "klaar" is, is er 1 bedrijf overgebleven, en dat bepaalt alles; de produkten èn de prijzen. Duidelijk dat we daar niet naar toe moeten...

Kortom; jij betaalt, dus jij bepaalt.
idd Pietje, een 'oogopener' die je voorbij je neus laat kijken en die je staart doet rillen.

:twisted: Monsanto :twisted:
Take care, there's not much spare!
User avatar
honda_power
Treehugger
Treehugger
Posts: 293
Joined: 16 Nov 2008, 16:34
Location: warmenhuizen

Re: Glyphosate.

Post by honda_power »

Bouke wrote:Round up gebruiken om boom stobbes in te smeren?
ja dat doen wij ook wel eens. Maar meestal werkt honingzwam op de stobbe "transplanteren" ook erg goed :wink:
Of de stobbe er even uit rooien met een tirfor.

Mijn baas wil dat ik altijd roundup gebruik maar vaker dan eens per maand heb ik het niet nodig.

Hoe voorkomen jullie dat een boom weer opnieuw gaat groeien en de klant gaat klagen?
vaak met de bijl de bast rondom wegslaan van de stobbe groeit ie meestal niet meer zo enthousiast terug
frits

Er is maar 1 theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt
User avatar
WiPe
Treehugger
Treehugger
Posts: 424
Joined: 13 Dec 2007, 20:28
Location: Oost-Vlaanderen

Re: Glyphosate.

Post by WiPe »

Ik was net een boeiend artikel over de bodem aan het lezen. Kon ik daar volgend stukje in tegen:
The most popular herbicide, for
example, glyphosate, which is often used to control
exotics, enhances conditions for bacteria
but makes a poor substrate for the development
of forest fungi.
Het gebruik van glyphosate is maw nadelig voor het bodemleven dat bomen ondersteunt.

Je vindt het hele artikel op deze link
http://arnoldia.arboretum.harvard.edu/p ... system.pdf
Boompje groot, plantertje dood?
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by Pietje »

WiPe wrote:Het gebruik van glyphosate is maw nadelig voor het bodemleven dat bomen ondersteunt.
Fijn dat het wetenschappelijk onderbouwd is, maar zonder zo'n onderzoek kan iedereen op 1 vinger natellen dat dit soort stoffen geen goed doen voor bodemleven... En zo zijn er nog wel meer stoffen te noemen, die zelfs nog veelvuldiger gebruikt worden. (Om met het zoute NPK te beginnen 8) )
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by treespotter »

Pietje wrote: En zo zijn er nog wel meer stoffen te noemen, die zelfs nog veelvuldiger gebruikt worden. (Om met het zoute NPK te beginnen 8) )
Precies! En de gevolgen daarvan zijn echt niet minder kwalijk, maar leg dat maar eens uit aan de hovenier die een fris groen gazonnetje had beloofd. :roll:
User avatar
WiPe
Treehugger
Treehugger
Posts: 424
Joined: 13 Dec 2007, 20:28
Location: Oost-Vlaanderen

Re: Glyphosate.

Post by WiPe »

treespotter wrote:Fijn dat het wetenschappelijk onderbouwd is, maar zonder zo'n onderzoek kan iedereen op 1 vinger natellen dat dit soort stoffen geen goed doen voor bodemleven... En zo zijn er nog wel meer stoffen te noemen, die zelfs nog veelvuldiger gebruikt worden. (Om met het zoute NPK te beginnen 8) )
Dat is exact wat in het bewuste artikel staat. Maar er staat nog veel meer in dat goed om weten is ivm bomen en bodems.
Last edited by WiPe on 10 Dec 2012, 13:29, edited 1 time in total.
Boompje groot, plantertje dood?
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by treespotter »

WiPe wrote: Maar er staat nog veel meer in dat goed om weten is ivm bomen en bodems.
Echt wel. Vooral die stokjespriktruc vond ik heel geinig. Waarschijnlijk is dat niet echt handig in ons drukke landje. Tenzij wij bovenop elk stokje een kussentje plakken. :wink: Maar het idee is goed en zal prima werken, al was het maar om het blad op zijn plaats te houden op een helling.
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Re: Glyphosate.

Post by densmee »

Pietje wrote:
WiPe wrote:Het gebruik van glyphosate is maw nadelig voor het bodemleven dat bomen ondersteunt.
Fijn dat het wetenschappelijk onderbouwd is, maar zonder zo'n onderzoek kan iedereen op 1 vinger natellen dat dit soort stoffen geen goed doen voor bodemleven... En zo zijn er nog wel meer stoffen te noemen, die zelfs nog veelvuldiger gebruikt worden. (Om met het zoute NPK te beginnen 8) )
en het NaCL in vooral de winterperiodes, veelvuldig uitgestrooit over 's lands wegen
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
Post Reply