Klimschoenen.

Alles over veiligheid en bescherming
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Klimschoenen.

Post by treespotter »

Ik geef het op. :roll:
bartje
Nieuw
Nieuw
Posts: 18
Joined: 28 Mar 2009, 18:30
Location: post

Re: Klimschoenen.

Post by bartje »

ik kwam deze bij een klant tegen. http://honeybros.com/Item/Cervino_Wood_Chainsaw_Boots" onclick="window.open(this.href);return false;
lijkt mij een confortabele schoen.

groeten,

bartje
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Re: Klimschoenen.

Post by Steven »

Ach dit zie ik ook heel veel gebeuren.... Dragen van ringen
Attachments
image.jpg
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Klimschoenen.

Post by ludovanmil »

GOED !! :roll:
ik ga dit item verder vermijden.
Wat een K....T- foto's. Dat werkt voor mij niet zo.
Is gedverdorie een item over klimschoenen nota bene !!
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Re: Klimschoenen.

Post by Steven »

Oh dacht klimhandschoenen
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Klimschoenen.

Post by treespotter »

Haha!

Ik moet zeggen Steven, het heeft bij mij jaren geduurd voordat ik mijn trouwring heb afgedaan.
Altijd het idee gehad dat de handschoenen dit wel zouden voorkomen.
Nu toch maar met handschoenen en zonder ring.
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: Klimschoenen.

Post by Tamil »

Volgens mij is het tijd voor een Treehugs horror topick! Voor al uw vleeswonden, amputaties en andere vieze plaatjes, gerelateerd aan boomverzorging.

Niet bedoeld voor jeugdige kijkers en Ludo :lol:
rickkerkhoff
Nieuw
Nieuw
Posts: 9
Joined: 23 Oct 2013, 21:24
Location: Heijen
Contact:

Re: Klimschoenen.

Post by rickkerkhoff »

ik klim zelf met de Meindl Airstream .
had eerst de Meindl Woodwalker.
Maar wanneer je in een plakoksel staat of op sporen staat heb je met de Meindl airstream iets meer stevigheid onder je voet en veel meer stevigheid bij je enkels.
ook in het bos loopt en werkt dit model veel fijner.
zei meteen na 1 dag tegen mijn baas als deze versleten zijn wil ik weer de Meindl Airstream.

gr Rick
ScreenHunter_13 Mar. 11 18.25.jpg
het is altijd maar fftjes werk.
Nathalie
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 56
Joined: 24 Jan 2011, 15:38

Re: Klimschoenen.

Post by Nathalie »

Sorry Wolter, niet om je af te zeiken, maar ik vind dat je in dit geval de dingen wel heel erg zwart wit bekijkt.
treespotter wrote:Tsja, daar heb je een puntje maar theoretische gezien zou ik mij met een zwaaiende draaiende kettingzaag niet in mijn handen of armen kunnen zagen en nog wel in mijn benen en voeten (als ik mij niet zou houden aan de voorgeschreven veiligheidsrichtlijnen. Waar ik mij zo over verbaas dat is over het feit dat wij ons (bijna) allemaal zo braaf zijn gaan houden aan de helmplicht en dat wij (is dat vanwege comfort?) zo makkelijk afstappen van het gebruik van deugdelijke voor onze industrie ook verplichte werkschoenen.
Een reeel senario zou kunnen zijn dat je je evenwicht verliest terwijl je aan het zagen bent en hierdoor per ongeluk in je arm zaagt. Dan zou je toch blij zijn met de zaagjas en zaaghandschoenen. Maar voor ons weegt bewegingsvrijheid en comfortabele kleding zwaarder om goed en veilig ons werk te kunnen doen. Zo zou voor sommige klimmers ook de keus kunnen zijn om comfortabelere schoenen aan te doen, zodat de grip op takken beter en de bewegelijkheid van de voet groter word waardor je makkelijker klimt. Anders zou iedere wedstrijdklimmer wel op zijn zaagschoenen rond sporten.

treespotter wrote:Echt, ik snap er niets van. Ga je op een zondag een kat uit de boom halen zonder helm (om een beest niet al te veel extra op te schrikken) en je krijgt de volle lading dat het not done is om zonder helm te klimmen, maar van diezelfde 'kameraden' weet je dat die doodleuk op 'slippers' staan te zagen. Zie jij een verschil? Ik niet. Of toch. Ik had het welzijn van die kat in gedachten. Misschien dat die klimslippergebruikers niet willen dat hun zaagjes bot worden op de stalen neuzen van hun schoenen.
Wolter, volgens mij heb jij geen helm nodig om een kat te laten schrikken :mrgreen: :wink: . Bovendien heb je in BHV gelleerd dat je eigen veiligheid voor dat van een ander gaat. Wat nu als dat beest wel uithaalt. Dan zou je kunnen zeggen dat ze gelijk hebben en dat je maar beter wel een helm op hebt. Kat raakt je of mist maar je schrikt, je verliest je balans en slaat met je kop tegen de stam. Toch maar een helmpje?

Maar zo zou je in ieder senario het ersgste kunnen bedenken. Ik denk dat ieder voor zich een keus moet maken.
Last edited by Nathalie on 11 Mar 2014, 22:00, edited 1 time in total.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Klimschoenen.

Post by treespotter »

Dat is waar Nathalie, die kat schrok toch wel. 8-)
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Klimschoenen.

Post by boomverzorgingbruno »

treespotter wrote:Dat is waar Nathalie, die kat schrok toch wel. 8-)
bij sommige mensen is het misschien zelfs beter om een gesloten helm aan te doen zodat de poes niet schrikt ;)
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
NannoB
Treehugger
Treehugger
Posts: 483
Joined: 28 Dec 2009, 10:40
Location: Bennekom
Contact:

Re: Klimschoenen.

Post by NannoB »

boomverzorgingbruno wrote:...

bij sommige mensen is het misschien zelfs beter om een gesloten helm aan te doen zodat de poes niet schrikt ;)
zo'n mooie integraal motorhelm... zal inderdaad een aantal mensen niet misstaan :mrgreen:
Post Reply