Klem in getopte boom

Alles over veiligheid en bescherming
Post Reply
User avatar
R Schra
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 219
Joined: 24 Oct 2007, 11:41
Location: Zeeuws-Vlaanderen

Klem in getopte boom

Post by R Schra »

Ronald,

European nogwat
User avatar
geert7
Treehugger
Treehugger
Posts: 548
Joined: 23 Sep 2014, 19:49
Location: Meppel
Contact:

Re: Klem in getopte boom

Post by geert7 »

Geen helm op is al indicator nummer 1.

Woensdag heb ik een boomzagert de boom uitgepraat, zelfde verhaal, ladder, geen klimmspulletjes, geen helm. Wel handzaag in niet lage berk.

Zijn reactie na mijn commentaar: telefoonummer staat op bus, bel de baas maar. Heb ik gedaan. Snel kwam een ander persoon welke de beslissing nam (kon ook niet anders, ik stond te fotograferen/filmen) om het werk te stoppen. Nu staat er nog een groot deel van de boom, enkele top eraf.

Later met de 2 uitvoerders gesproken, heb ze moed ingesproken: vraag aan je baas een opleiding! Kost maar paar duizend euro. Doe geen dingen waarvan je weet dat ze gevaarlijk zijn!

Omdat niet vind dat de uitvoerders lelijke fouten gemaakt hebben laat ik hier geen foto's zien. De eigenaar van het bedrijf is echt de zakkenwasser, door de druk zo op te voeren dat de mensen waar je een gezagsverhouding mee hebt dit te laten doen.

Bij filmpje is ook de vraag, was deze boomzagert op hoogte op eigen initiratied of was dit een opdracht van een leidinggevende. Zo ja? Name & Shame.


In dat kader nog 1, ook deze week:
"met een vernieuwende kijk op de beleving van binnen- en buitenruimte" Ja, een van de grootsten, Donkergroen, "U heeft te maken met één verantwoordelijke partij die coördineert, ontzorgt, inzicht biedt en elk project, hoe complex ook, werkbaar houdt voor alle betrokken partijen."

Helaas zijn bomen op de lijst monumentale bomen in Meppel geen partij. Prachtig inzicht, verharding op wortelpakket van monumentale kastanje aanbrengen. Een van de 10% van de kastanjes (paardenkastanjes) welke nog niet verzwakt is.
obj_3472.jpg
obj_3472.jpg (167.06 KiB) Viewed 6235 times
Photo-0036.jpg
Photo-0036.jpg (319.51 KiB) Viewed 6235 times
Photo-0037.jpg
Photo-0037.jpg (377.27 KiB) Viewed 6235 times
Photo-0038.jpg
Photo-0038.jpg (345.26 KiB) Viewed 6235 times
Photo-0040.jpg
Photo-0040.jpg (378.96 KiB) Viewed 6235 times
Ik heb ze gevraagd of ze zo vriendelijk wilden zijn om binnen hun eigen bedrijf te vragen hoe met de situatie om te gaan.

Hoefde niet, al gesproken met de gemeente met de bomenman. Das gelogen. Dat hebben ze niet.

Vandaar een koude douche voor Donkergroen.

Ik heb 2x op verschillende dagen met ze gesproken, toch doorgegaan.
boom7 - advies - verwijderen - snoeien - stormhout - wij zijn de aap
Post Reply