"echte" zaagbroek test

Alles over veiligheid en bescherming
Post Reply
User avatar
boomaap
Nieuw
Nieuw
Posts: 41
Joined: 20 May 2007, 19:48
Location: Velp

"echte" zaagbroek test

Post by boomaap »

ik kwam dir filmpje tegen op internet, je moet even doorspoelen naar 5.00 minuten.
die kerel doet de zaagbroek niet om een stam maar test hem op z'n eigen been, gelukkig is het niet zo'n hele zware zaag maar ik zou het toch echt niet doen !


http://www.youtube.com/watch?v=D1y3i35wqVQ
User avatar
honda_power
Treehugger
Treehugger
Posts: 293
Joined: 16 Nov 2008, 16:34
Location: warmenhuizen

Post by honda_power »

getuigd wel van lef alhoewel het wel een lichte zaag is ms180
User avatar
Harrie
Treehugger
Treehugger
Posts: 518
Joined: 29 Mar 2007, 21:48
Location: Aalst-Waalre

Post by Harrie »

Bij 5:11 minuten vind ik zijn been toch erg stil staan
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Post by densmee »

mijn collega geeft ook instructies en cursussen motorzagen en die heeft zo ook een keer gedemonstreerd maar dan op de hoogte van de zaaglaars als extra veiligheid, maar hij ging dwars door de broek heen.
het was een husqvarna 372 met 16" blad
User avatar
honda_power
Treehugger
Treehugger
Posts: 293
Joined: 16 Nov 2008, 16:34
Location: warmenhuizen

Post by honda_power »

blijft toch altijd oppassen want denk dat mijn 066 er ook zo doorgaat als je volgas uitschiet
User avatar
Thijs
Moderator
Moderator
Posts: 751
Joined: 24 Apr 2006, 23:07
Location: Hoogeveen
Contact:

Post by Thijs »

zaagbroeken zijn zover ik weet gemaakt om een uitlopende zaag tegen te houden. dus je 66 vol gas klapt er gewoon door ben ik bang.
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
User avatar
honda_power
Treehugger
Treehugger
Posts: 293
Joined: 16 Nov 2008, 16:34
Location: warmenhuizen

Post by honda_power »

maar als het goed is zaag je alleen dikke stammen en is de kan op uitschieten het mist groot kans is groter dat men 020 er is in uit schiet maar die houd ie wel tegen
jeroenvan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 72
Joined: 23 Feb 2007, 17:15
Location: Enschede

Post by jeroenvan »

Volgens mij klapt hij er ook niet vol in. Volgens mij pakt ie de buitenkant van de broek, en doordat de vezels de zaag in trekken lijkt het of hij hem er vol inzet.

Toch ga ik het hem niet na doen. Of het nu maar een zware zaag of lichte zaag is. Die broeken zijn ervoor gemaakt om zwaar letsel te voorkomen. en een lichte verwonding hoort dat niet bij
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Post by Pietje »

Het is inderdaad een klein zaagje (MS170) die uitloopt. Maar dat is wel waar de broeken voor gemaakt zijn.
Mijn klimbroek heeft maar 5 lagen, brr! Ik probeer het niet na!
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Post by KIMME »

alles boven een ms 341 gaat door een broek heen. maar er zijn natuurlijk wel broeken met 7 lagen. Sommige broeken van veel merken komen zelfs helemaal niet door simpele tests. een test van een zaagbroek met een ms 170 is belachelijk. Maar je hoort ze te gebruiken bij elke zaag en het demonstreert natuurlijk wat het doet. Ik heb zelf es een uyitlopende 660 op m'n broek gezet. Zelfs als hij er niet doorheen komt doet dat behoorlijk pijn en wekenlang blauwe plekken en zo zijn daar het resultaat van...
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
arjan
Nieuw
Nieuw
Posts: 4
Joined: 03 Nov 2008, 20:09

Post by arjan »

kan wel een klein zaagje zijn, maar ook met een klein zaagje doe ik het niet na!
User avatar
roelce
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 14 Apr 2009, 15:53
Location: heusden-zolder (B)

Re: "echte" zaagbroek test

Post by roelce »

gewoon een echte gek zou ik zelf nooit doen
STIHL timbersports hope to get like jason
kambium
Nieuw
Nieuw
Posts: 3
Joined: 05 May 2009, 10:27

Re: "echte" zaagbroek test

Post by kambium »

Af en toe toch rare jongens, die Zweden :wink:
Nelis
Treehugger
Treehugger
Posts: 259
Joined: 31 Aug 2007, 12:48
Location: Dongen

Re: "echte" zaagbroek test

Post by Nelis »

denk toch dat het goed is om het van tijd tot tijd een voorzichtig uit te proberen,...blijf je scherp van,....(de geest bedoel ik dan)
Mike
Nieuw
Nieuw
Posts: 15
Joined: 26 Mar 2009, 18:57

Re: "echte" zaagbroek test

Post by Mike »

Brrr
bob de bosbouwer
Nieuw
Nieuw
Posts: 45
Joined: 28 Jul 2009, 09:25
Location: zaandam
Contact:

Re: "echte" zaagbroek test

Post by bob de bosbouwer »

zeer maar dan ook zeer onverstandig om te doen op je eigen been. :?

heb zelf denk ik al een x of 150 in een zaagbroek gezaagd(voor demo's en niet omdat ik niet kan zagen :lol: ) maar doe t altijd op een blok hout.

de zaagbroeken die in europa op de markt zijn, komen allemaal door een simpele test heen. de klasse 1 test. uitlopende ketting van 20m/s dat houd ook in een ms 660 met een uitlopende ketting, maar dan moet hij wel al een tijdje aan het uitlopen zijn.
mijn ervaring is alles boven een ms361 ros je door je zaagbroek heen, maar dan heb je geen grote snijwonden.
dat is ook de bedoeling van een zaagbroek, het grote letsel voorkomen. blauwe plekken heb je altijd. en missch ook een klein snijwondje. maar geen geamputeerde benen, etc.

het is trouwens ook veel gevaarlijker om met een kleine moterzaag te zagen dan met een grote...
dat weten we allemaal wel... als je met een ms200t zaagt, doe je veel gekkere dingen dan met een ms880... die hou je wel stevig vast en zwaai je niet zo erg mee....

gr

ps heb nog een paar helemooie zwarte pfanner zaagbroeken in de aanbieding...
:D :D :D
ken dat niet dan....
User avatar
paskal
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 149
Joined: 26 Jan 2008, 15:05
Location: Heerhugowaard (N-H)

Re: "echte" zaagbroek test

Post by paskal »

sorry, ook met een 200t doe ik geen 'rare' dingen, en bij een 880 komen er iets grotere krachten/trillingen los naar mijn mening.

Mensen die rare dingen doen met een motorzaag kunnen dat beter aan een ander (lees verstandiger) persoon over laten.

Ik pak liefst een zo licht mogelijke zaag, de 880 zo min mogelijk. Staat natuurlijk wel stoer, zo'n achterlijk lomp ding over je schouder hangend, maar ik probeer zelf een beetje zuinig te zijn op mezelf: liever de betere zaagtechniekjes gebruiken dan een (te) zware buffel in mijn armen laten hangen...


Maarrr, dit alles is slechts mijn idee hierover hoor, misschien ligt het wel heel anders...
bob de bosbouwer
Nieuw
Nieuw
Posts: 45
Joined: 28 Jul 2009, 09:25
Location: zaandam
Contact:

Re: "echte" zaagbroek test

Post by bob de bosbouwer »

bedoelde eigenlijk meer, dat je niet zo snel met een lompe 880 zwaait als je bijv. met een 200t of een 460 doet.... bijv. met uitsnoeien of snoeien/slopen boven in een boom. :wink:
en heb je wel een puntje ja.. mensen die gekke dingen doen met een motorzaag, die kunnen het beter aan de profi's over laten.
ken dat niet dan....
noel2512
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 150
Joined: 06 Jun 2009, 22:09

Re: "echte" zaagbroek test

Post by noel2512 »

maak het ook niet uit welke klasse zaagbroek je gebruikt, klasse 1 of klasse 2 of verder.
bob de bosbouwer
Nieuw
Nieuw
Posts: 45
Joined: 28 Jul 2009, 09:25
Location: zaandam
Contact:

Re: "echte" zaagbroek test

Post by bob de bosbouwer »

ja zeker maakt het uit welke klasse je gebruikt, maar hoe hoger de klasse, hoe minder het gebruikscomfort wordt. klasse 1 is getest tot 20m/s dat is een uitdraaiende ketting van een normale kettingzaag.
je kunt met een kettingzaag die je volgas in een zaagbroek met klasse 3 houd er ook door heen gaan..
veilig gebruik van je moterzaag is het beste
ken dat niet dan....
jef
Treehugger
Treehugger
Posts: 480
Joined: 10 Nov 2008, 22:55
Location: Kasterlee Belgie

Re: "echte" zaagbroek test

Post by jef »

dus, de moraal van het verhaal:
zorg er altijd voor dat je kettingzaag ZO bot is dat je er met je blote kont kan gaan op zitten!
:D :wink:
User avatar
paskal
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 149
Joined: 26 Jan 2008, 15:05
Location: Heerhugowaard (N-H)

Re: "echte" zaagbroek test

Post by paskal »

en wie is dan de eerste om het concept "korte zaagbroek" te deponeren??Image
User avatar
Freerk
Treehugger
Treehugger
Posts: 353
Joined: 11 Mar 2007, 13:47
Location: Zwolle

Re: "echte" zaagbroek test

Post by Freerk »

paskal wrote:en wie is dan de eerste om het concept "korte zaagbroek" te deponeren??Image

Doe er dan meteen een paar zaagslippers bij ;-)
De ene dag een takkedag, dan weer een snipperdag.
Patrick
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 52
Joined: 26 Jul 2007, 21:29
Location: Doorn

Re: "echte" zaagbroek test

Post by Patrick »

die kerel in zweden van het filmpje heeft twee zaagbroeken aan :wink:
jandc
Nieuw
Nieuw
Posts: 27
Joined: 07 Jul 2008, 14:17

Re: "echte" zaagbroek test

Post by jandc »

Nog een zaagbroek test met een Husqvarna 536 Li XP

[BBvideo 560,340]http://www.youtube.com/watch?v=QsmT9pHdcF8[/BBvideo]
Post Reply