leerling gewond bij bomenkap

Alles over veiligheid en bescherming
Post Reply
User avatar
honda_power
Treehugger
Treehugger
Posts: 293
Joined: 16 Nov 2008, 16:34
Location: warmenhuizen

leerling gewond bij bomenkap

Post by honda_power »

Leerling gewond bij bomenkap
Doetinchem, 29-01-2009 • Een 18-jarige jongeman uit Harkema is woensdag 28 januari tijdens werkzaamheden in een bosperceel in Doetinchem zwaar gewond geraakt toen hij door een vallende boom werd geraakt. Hij werd met onder meer inwendig letsel naar het ziekenhuis vervoerd.

De jongeman was rond 13.35 uur met een aantal medeleerlingen en een docent van een opleidingsinstituut uit Velp bezig in een bosperceel aan de Prins Alexanderstraat in Doetinchem. Hier moesten enkele bomen worden gekapt. Met een lier werd de valrichting van de boom bepaald en de jongeman had zich achter een boom opgesteld. De boom viel echter anders waardoor de jongeman werd geraakt.
Bij de komst van de politie en ambulance was duidelijk dat medische hulp snel geboden was. De jongen werd gestabiliseerd en met veel moeite, het afwachten van brandweerlieden voor het transport bleek niet gewenst, kon men hem uit het bos naar de ambulance vervoeren. Hierna is hij naar het ziekenhuis vervoerd. Voor de medescholieren wordt slachtofferhulp geregeld. De Arbeidsinspectie is in kennis gesteld.
frits

Er is maar 1 theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

Ik had zoiets gehoord. Vreselijk.
User avatar
boomaap
Nieuw
Nieuw
Posts: 41
Joined: 20 May 2007, 19:48
Location: Velp

Post by boomaap »

ik ben een klasgenoot van de gewonde jongen.
ik zal even melden dat het al een beetje beter gaat met hem.
ik was ook in het bos maar heb het ongeluk niet zien gebeuren, ik kan je wel vertellen dat het echt niet leuk is om je klasgenoot zwaargewond het bos uit te dragen.
ik zal verder geen details vertellen, maar het had iedereen kunnen overkomen !
hij heeft nog een lange weg te gaan maar het ziet er nu naar uit dat hij het wel gaat halen.
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Post by KIMME »

Ik kan me best voorstellen dat het geen pretje is om je maat op een stretcher het bos uit te dragen...
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
User avatar
Alexander
Moderator
Moderator
Posts: 464
Joined: 26 Apr 2006, 18:27
Location: Haarlem
Contact:

Post by Alexander »

Het is de laatste tijd flink raak met ongevallen in de boomverzorging..
Laten we hopen dat ook dit herstel voorspoedig zal verlopen.
Ik hark,, dus ik leef.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

boomaap wrote:ik ben een klasgenoot van de gewonde jongen.
Laat je maat in ieder geval weten dat wij op Treehugs allemaal met hem meeleven.
Het kan ons allemaal overkomen en laten wij het er maar niet over hebben hoeveel keer het bijna mis is gegaan.
Één ding weet ik zeker jongens. Door er hier over te praten hoe het (bijna) mis ging kunnen wij er in ieder geval voor zorgen dat het bij de andere Treehuggers minder snel of misschien wel helemaal niet fout gaat.
User avatar
Kristian E
Nieuw
Nieuw
Posts: 27
Joined: 30 Mar 2010, 00:26
Location: Almelo

Re: leerling gewond bij bomenkap

Post by Kristian E »

ben al op zoek geweest naar dit artiekel op dit forum. Nu toch gevonden.

Net als de persoon boven ben ik ook een klasgenoot van de jongen en was ook die zekere dag in dat perceel.

Het hele goede nieuws is nu dat de jongen nu weer alles kan en mag doen. Het herstel is heel voorspoedig gegaan. Een jaar lang een corset omgehad, vanwege de verwonding in zijn ruggengraat, maar dat is ook al weer genezen.
Hij is weer terug op school en volgt weer gewoon het lesprogramma.
Waar gezaagd wordt, vallen snippers
User avatar
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 759
Joined: 26 Jan 2009, 19:51
Location: Eindhoven
Contact:

Re: leerling gewond bij bomenkap

Post by dennis »

Zeker ja!!

En toch weer iedereen op scherp gezet
ik klim liever ... dan werken
Post Reply