gestolen!!!

Bespreek boeken, foto's, docu's, filmpjes, enzovoort.
Post Reply
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

gestolen!!!

Post by ivo »

gestolen...... :evil:

Heren/dames forumgebruikers: op donderdag 11 oktober zijn in Haarlem-Schalkwijk diverse zagen en blazers van ons uit een (afgesloten) zaagkar gestolen. dit nog geen 10 meter van de werkzaamheden vandaan. In een onbewaakt ogenblik is het slot geforceerd en de zagen zijn vermoedelijk in een rode pick-up geladen.
het gaat om de volgende Stihl- zagen: 1 MS 361, 2 x MS 362, 1x MS020 en een bladblazer BG 86. De zagen zijn door ons gemerkt met een M. Mocht iemand iets leuks aangeboden/zien in die richting , laat het mij even weten, je weet het maar nooit. Mag ook via pm. Ik heb ook begrepen dat veschillende (concu.)collega's in de regio ook inmiddels het slachtoffer zijn geworden, dus een gewaarschuwd mens......
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: gestolen!!!

Post by ludovanmil »

zwaar klote collega !
Ik koop sowieso nooit iets via via....internet, schimmige adresjes etc... Ik koop alleen spullen bij een officiele dealer
dus ik zal je niet kunnen helpen daarmee.
Wel heb ik al eens eerder aangeboden om te 'helpen' :wink: terughalen van de machines mochten ze gelokaliseerd worden. :mrgreen: ( dat aanbod geld nog steeds)
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: gestolen!!!

Post by treespotter »

Ivo, zullen wij dit ook even op onze facebook pagina plaatsen?
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Re: gestolen!!!

Post by ivo »

treespotter wrote:Ivo, zullen wij dit ook even op onze facebook pagina plaatsen?
Wist niet dat 'we' die hadden . ( ik heb zelf nl. géén facebook) . Maar ik vindt het heel erg prima.
Als we helemaal niks proberen weet je zéker dat je niets meer van de spulletjes hoort.... :shock:
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: gestolen!!!

Post by treespotter »

Het staat er bij mij op kerel. Ik heb de tekst even aangepast van "forumgebruikers" naar "facebookgebruikers".
Toch ben ik bang dat jouw spulletjes allang over de grens zijn verdwenen richting Oost Europa. En eigenlijk heb je gewoon geluk Ivo. Kun je eindelijk je kar volhangen met Dolmar en Husqvarnazagen.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: gestolen!!!

Post by -WOUTER- »

En nu hopen dat de dieven in de kraag worden gegrepen.....hoop dat ze niet in een zwarte transporter reden anders wordt Twan Derks een dezer dagen weer aangehouden op verdenking van diefstal :lol: :lol: :lol:

Het is de laatste tijd weer raak, de donkere dagen komen weer en dan zie je ieder jaar weer een inbraakgolf, raar maar waar.

Ik vind echt dat iedereen met zijn tengels van andermans spul af moet blijven ! En zo niet, dan die tengels er gewoonweg af, zoals in de middeleeuwen, dan bedenken ze zich wel voor ze zoiets doen !

@ludo......go get them !
- climb fast, move slow -
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Re: gestolen!!!

Post by ivo »

treespotter wrote:Het staat er bij mij op kerel. Ik heb de tekst even aangepast van "forumgebruikers" naar "facebookgebruikers".
Toch ben ik bang dat jouw spulletjes allang over de grens zijn verdwenen richting Oost Europa. En eigenlijk heb je gewoon geluk Ivo. Kun je eindelijk je kar volhangen met Dolmar en Husqvarnazagen.
Het zijn geeneens mijn eigen spulletjes, ik ben slechts de uitvoerder van de betreffende firma. Niettemin voel ik mij wel verantwoordelijk voor de gang van zaken en voortgang van de klussen. Vervolgens komt er dan zo'n kl**tzak aan die ff de zagen wegraust zodat er 3 man , een mobiele kraan,een grote versnipperaar en en hoogwerker stilstaan á x €. Per uur. Ik ben er al pissig om , laat staan een hardwerkende zzp' er die z'n bus s' morgens leeg aantreft :evil:

En intussen zijn er al weer nieuwe STIHL zagen aangeschaft! :wink: ( of had ik dat beter niet kunnen zeggen......???, je weet maar nooit wie dit allemaal lezen )
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Re: gestolen!!!

Post by ivo »

treespotter wrote:Kun je eindelijk je kar volhangen met Dolmar en Husqvarnazagen.

Die zagen willen het dievengilde niet hebben....??? :lol: :lol: :wink: :wink:
Last edited by ivo on 12 Oct 2012, 21:32, edited 1 time in total.
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: gestolen!!!

Post by Tamil »

Wolter er zit zo'n handig knopje links boven het onderwerp met "Like" das makkelijker :wink:
User avatar
klimgeitebreier
Nieuw
Nieuw
Posts: 48
Joined: 02 Sep 2008, 21:20
Location: apeldoorn

Re: gestolen!!!

Post by klimgeitebreier »

Beste Ivo,

Voor wat het waard is; balen man :evil:

Een goede Stihl dealer kan wel wat voor je doen; en wel op 2 manieren;

Lokaal; registreren welke machine nummers nu van jou gestolen zijn en als zodanig registreren.
Internationaal: Via de Stihl dealer site kunnen gestolen machine nummers opgegeven worden. Deze database is voor alle geregiseerde Stihl dealers toegankelijk en leid zo nu en dan tot het herkennen van elders gestolen machines. Een serienummer weg vijlen heeft geen zin want iedere Stihl machine heeft een tweede serie nummer dat bijzonder goed verstopt is.

Een domper op de vreugde is echter wel dat, een als gestolen herkende machine, nog niet eenvoudig weer terug in jou bezit komt. Meestal gaat hier een langdurige juridische procedure aan vooraf en bij in beslag name krijg je ook nog een rekening voor opslag, stalling en transport..... Nee hier wordt je niet vrolijk van :twisted:

Wolther de veronderstelling dat deze machines reeds lang het land uit zijn, is niet per definitie waar; in de afgelopen 2 jaar zijn er verschillende in Nederland gestolen machines opgedoken in de omgeving Arnhem. Bijzonder brutaal via marktplaats echter van de politie hebben we wel begrepen dat dit om bijzonder gevaarlijke criminelen gaat. De bijbehorende waarschuwing is dan ook; wees bijzonder voorzichtig als je iets onderneemt, en ligt in ieder geval de politie in.

Het minste wat je kan doen is een DNA tag op je machines laten aanbrengen. Dit heeft als doel vooral preventief te werken. In de regio Amersfoort wordt hier reeds enige tijd mee gewerkt en de conclusie is dat de het aantal diefstallen met helft is afgenomen.

een gefrustreerde klimgeitebreier :(
nilsson
Nieuw
Nieuw
Posts: 23
Joined: 10 Jan 2011, 21:21
Location: Alkmaar

Re: gestolen!!!

Post by nilsson »

Mooi klote Ivo zal mijn ogen open houden in de regio....Tegenwoordig haal ik alles waar een motor op zit uit de bestelauto en gaat het in de schuur die 2 keer op slot kan in de stalen kast die ook weer op slot kan.
Het werk wordt er niet leuker op met die gasten die nergens kunnen afblijven.
Post Reply