Droom in uitvoering: boomhuizenbouwer

Bespreek boeken, foto's, docu's, filmpjes, enzovoort.
Post Reply
User avatar
JasperLeerling
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 226
Joined: 13 Sep 2011, 12:57
Location: Balloo
Contact:

Droom in uitvoering: boomhuizenbouwer

Post by JasperLeerling »

Ik ga er vanuit dat nagenoeg iedereen deze aflevering wel heeft gezien :mrgreen:

Zo niet, dan moet je hem maar even kijken, zitten ook nog een paar bekende in voor de meeste :lol:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1360805" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.faayboomverzorging.nl/#Welkom
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Droom in uitvoering: boomhuizenbouwer

Post by treespotter »

Ik heb er twee gespot!

Met verbazing zitten te kijken naar de oeverloze naïviteit van de 'kinderglijbaanbouwer'. Dat zijn vrouw hem niet een waanzinnige rotschop onder zijn ballen heeft gegeven na EEN WEEK!
Leef je droom. Maar blijf niet dromen!
User avatar
frankb
Nieuw
Nieuw
Posts: 49
Joined: 27 Apr 2006, 00:28
Location: Harderwijk

Re: Droom in uitvoering: boomhuizenbouwer

Post by frankb »

Haha. Kwam mezelf tegen. (die ken ik wel)
Tegen mij zei hij dat hij boomverzorger wilde worden en info wilde over een opleiding. Ben zelfs geintervieuwd. Blijkbaar niet goed genoeg, heeft de uitzending niet gehaald.

Groente Frank
Als het niet gaat zoals het moet,
moet het maar zoals het gaat.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Droom in uitvoering: boomhuizenbouwer

Post by ludovanmil »

treespotter wrote:Ik heb er twee gespot!

Met verbazing zitten te kijken naar de oeverloze naïviteit van de 'kinderglijbaanbouwer'. Dat zijn vrouw hem niet een waanzinnige rotschop onder zijn ballen heeft gegeven na EEN WEEK!
Leef je droom. Maar blijf niet dromen!
:lol:
He Wolter....luchtkastelen bouwen vraagt an sich wel veel onderhoud, maar hij wil wel gaan doen waar zijn hart ligt....Doe jij toch ook ??? Ik in ieder geval wel.
En laten we niet vergeten dat een zaak opbouwen niet binnen een weekje gefixt is.
Ik ken de betreffende kerel uit een klimcursus (treeclimbing company). Die komt er (tzt) wel, en omwegen zijn ook wegen :wink:
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Droom in uitvoering: boomhuizenbouwer

Post by treespotter »

Na hoeveel jaar had jij jou eerste echte eigen klus Ludo. Na anderhalf jaar? En dat klusje van de boomhuizenbouwer was notabene een klein klusje voor een maatje.
Echt Ludo, ik had dit zo echt niet voor elkaar gekregen bij mijn vriendinnetje.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Droom in uitvoering: boomhuizenbouwer

Post by Pietje »

De beste stuurlui staan natuurlijk aan wal, maar die anderhalf jaar was in mijn ogen beter te besteden geweest aan het opvijzelen van de "minder sterke kanten", zoals presentatietekenen, sterkteberekeningen, zorgen dat je weet hoe je vergunningen kan verkrijgen...

Maar los daar van: hij heeft een dappere stap gezet om zijn familiebedrijf te verlaten. En hij komt heus wel ergens op zijn pootjes.
treespotter wrote:Echt Ludo, ik had dit zo echt niet voor elkaar gekregen bij mijn vriendinnetje.
Ah, dat is het! Je bent een beetje jaloers... :wink: :lol:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
justwork
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 162
Joined: 17 Jan 2011, 19:44
Location: apeldoorn

Re: Droom in uitvoering: boomhuizenbouwer

Post by justwork »

Jemig een van mijn traagste 45 minuten van mijn leven na het zien van deze reportage, alsof je een actiefilm kijkt maar er telkens weer net niet wordt geschoten.....nou ja het is dan ook omroep MAX ik heb er echt helemaal niks van opgestoken en veel dingen gezien die we juist niet willen zien in ons vak.... stutpalen bevestigen aan een stam tssssssss
Volg de weg van de minste weerstand.........
User avatar
Rob
Nieuw
Nieuw
Posts: 11
Joined: 08 Apr 2012, 00:19

Re: Droom in uitvoering: boomhuizenbouwer

Post by Rob »

JasperLeerling wrote:Ik ga er vanuit dat nagenoeg iedereen deze aflevering wel heeft gezien :mrgreen:

Zo niet, dan moet je hem maar even kijken, zitten ook nog een paar bekende in voor de meeste :lol:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1360805" onclick="window.open(this.href);return false;

Kende 'm niet, leuk linkje, maar ook tenenkrommend, bovenstaande commentaar vat het prima samen.
User avatar
Rob
Nieuw
Nieuw
Posts: 11
Joined: 08 Apr 2012, 00:19

Re: Droom in uitvoering: boomhuizenbouwer

Post by Rob »

Kwam z'n website nog tegen:
http://www.deboomin.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Staat al een behoorlijk boomhuis op foto, als dat zijn creatie is, is ie alsnog op de juiste weg :D

http://www.youtube.com/watch?v=80kiKAc6t6Q" onclick="window.open(this.href);return false;
ErikSint
Treehugger
Treehugger
Posts: 320
Joined: 14 Sep 2010, 17:07
Location: Bergeijk

Re: Droom in uitvoering: boomhuizenbouwer

Post by ErikSint »

wel allemaal mooie nieuwe spulletjes, de gebruikte technieken en uitvoering laat ik aan jullie over.
daar kun je boom op zeggen
User avatar
bever
Nieuw
Nieuw
Posts: 17
Joined: 25 Oct 2011, 14:29

Re: Droom in uitvoering: boomhuizenbouwer

Post by bever »

te veel treehousmaster gekeken op discovery channel ;-)
User avatar
Rob
Nieuw
Nieuw
Posts: 11
Joined: 08 Apr 2012, 00:19

Re: Droom in uitvoering: boomhuizenbouwer

Post by Rob »

Website bestaat niet meer, waarschijnlijk toch niet gered?! :|
Post Reply