Stadshout Den Bosch

Bespreek boeken, foto's, docu's, filmpjes, enzovoort.
Post Reply
User avatar
LOG-ic
Nieuw
Nieuw
Posts: 38
Joined: 04 Mar 2012, 16:50
Location: Brasschaat (België)
Contact:

Stadshout Den Bosch

Post by LOG-ic »

Filmpje over het stadshout project s'Hertogenbosch:
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=JdFy5p8UbF0[/BBvideo]
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Stadshout Den Bosch

Post by treespotter »

Dat ziet er top uit.
Toen ik in het filmpje die knoestige plataan op de zaag zag rollen dacht ik, hadden ze daar geen mooiere stam voor kunnen vinden?
Dan sluimert bij mij toch de 'rechte stammen bosbouwert' nog ergens in mijn onderbewustzijn. Nergens voor nodig. Die korte houtjes die nodig zijn voor dat eindproduct zijn daar natuurlijk best van te maken.
User avatar
WiPe
Treehugger
Treehugger
Posts: 424
Joined: 13 Dec 2007, 20:28
Location: Oost-Vlaanderen

Re: Stadshout Den Bosch

Post by WiPe »

Dat hout van dat krom stuk gaat werken als de beesten. Voor korte stukjes kan dat inderdaad nog dienen. maar voor de rest.... takkenhout.
Boompje groot, plantertje dood?
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
User avatar
LOG-ic
Nieuw
Nieuw
Posts: 38
Joined: 04 Mar 2012, 16:50
Location: Brasschaat (België)
Contact:

Re: Stadshout Den Bosch

Post by LOG-ic »

Die stam op het filmpje lijkt inderdaad nergens op. Maar de onderstammen van die platanen, eiken en essen die we die dag gezaagd hebben waren natuurlijk wel veel mooier. Helaas stonden we dan in de gietende regen. De cineast (Jef Monté van http://www.dieperbeeld.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) heeft blijkbaar gewacht op een streepje zon, maar toen waren de mooiste stammen al verzaagd... En de stoelen die Vin later op het filmpje aan het maken is komen wel uit bomen die we in 2013 gezaagd hebben. (Op dezelfde dag trouwens dat we de bomen van de grote baas van dit forum hebben gezaagd)!.
Post Reply