Pascal in Australië

Bespreek boeken, foto's, docu's, filmpjes, enzovoort.
Post Reply
User avatar
Pascal.Oosterik
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 68
Joined: 09 Jan 2014, 22:41

Pascal in Australië

Post by Pascal.Oosterik »

Hier mijn eerste (korte) filmpje van het werk in Australië.
Hierbij vel ik een spotted gum. Als je goed kijkt zie je dat de boom erg snel draait. Dit komt onder andere doordat ik spintsnedes heb gemaakt. Hoorde later van tamil dat je hier bijna nooit spintsnedes moet maken vanwege de korte vezels in het hout.
Enjoy
https://www.youtube.com/watch?v=srEM-y141w8
User avatar
geert7
Treehugger
Treehugger
Posts: 548
Joined: 23 Sep 2014, 19:49
Location: Meppel
Contact:

Re: Pascal in Australië

Post by geert7 »

Lijken me totaal andere bomen, herken je ook wat zwammen? Heb je daar ook tonderzwammen, honingzwammen, reuzenzwammen, korsthoutskoolzwammen?

Of hebben ze daar compleet andere zwammen welke voor gevaarlijke bomen kunnen zorgen.

Het is me verteld dat de sporen van zwammen tot in de stratosfeer komen om naar andere continenten te waaien. Heb alleen geen idee of ze op jullie eiland ook een boom kunnen aantasten.
boom7 - advies - verwijderen - snoeien - stormhout - wij zijn de aap
User avatar
Pascal.Oosterik
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 68
Joined: 09 Jan 2014, 22:41

Re: Pascal in Australië

Post by Pascal.Oosterik »

Geert7 wrote:Lijken me totaal andere bomen, herken je ook wat zwammen? Heb je daar ook tonderzwammen, honingzwammen, reuzenzwammen, korsthoutskoolzwammen?

Of hebben ze daar compleet andere zwammen welke voor gevaarlijke bomen kunnen zorgen.

Het is me verteld dat de sporen van zwammen tot in de stratosfeer komen om naar andere continenten te waaien. Heb alleen geen idee of ze op jullie eiland ook een boom kunnen aantasten.
Hier heb je veel minder soorten zwammen, ben nog geen van de bovengenoemde tegen gekomen.
Maar wel deze:
DSC01335.JPG
Ze hebben hier naast zwammen wel een ander soort gevaar.
White ants (termieten). Deze mieren eten snel een boom hol, en laten bovendien een netwerk achter van zand aan de binnen en buitenkant.
User avatar
geert7
Treehugger
Treehugger
Posts: 548
Joined: 23 Sep 2014, 19:49
Location: Meppel
Contact:

Re: Pascal in Australië

Post by geert7 »

deze?

"Mastotermes darwiniensis is tevens de meest destructieve termiet van heel het noordelijk territorium van Australië, omdat hij alle soorten hout en alle soorten producten waar maar cellulose in is te vinden vermaalt, afbreekt en verteerd." bron: soortenbank

Gaat het dan ook zo ver dat ze gezonde bomen plat kunnen leggen? Dat het een VTA dingetje is?
boom7 - advies - verwijderen - snoeien - stormhout - wij zijn de aap
User avatar
Pascal.Oosterik
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 68
Joined: 09 Jan 2014, 22:41

Re: Pascal in Australië

Post by Pascal.Oosterik »

Geert7 wrote:deze?

"Mastotermes darwiniensis is tevens de meest destructieve termiet van heel het noordelijk territorium van Australië, omdat hij alle soorten hout en alle soorten producten waar maar cellulose in is te vinden vermaalt, afbreekt en verteerd." bron: soortenbank

Gaat het dan ook zo ver dat ze gezonde bomen plat kunnen leggen? Dat het een VTA dingetje is?
Nope. Noordelijke territorium ligt(zoals de naam al zegt) noordelijk van waar ik zit. Volgens mij gaat het om de normale termieten.

VTA kennen ze hier nog niet. Met veel dode bomen langs de wegen zijn termieten in gezonde bomen niet echt zo'n probleem :lol:
Nol
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 53
Joined: 23 Oct 2014, 13:46

Re: Pascal in Australië

Post by Nol »

VTA, Veel Termieten Aangetroffen
De Boomsleper
Nieuw
Nieuw
Posts: 22
Joined: 19 Feb 2016, 20:24
Contact:

Re: Pascal in Australië

Post by De Boomsleper »

Hahaha Pas al kom ik je hier ook al tegen , fb zijn we vrienden . De Boomsleper .
Post Reply