Kastanje rooien in Harlingen

Als je een boomverzorger, stagair zoekt of bijvoorbeeld zelf een klus in de aanbieding hebt. Noem in je titel de plaats indien relevant.

Moderator: geert7

Post Reply
Jan-Sietze
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 70
Joined: 18 Oct 2008, 19:07
Location: Wirdum

Kastanje rooien in Harlingen

Post by Jan-Sietze »

Hallo,

Ik heb hout aangeboden gekregen in Harlingen.
Ik ben wezen kijken, maar ik haak af; de klus is te groot.

Als er mensen zitten te wachten op werk kan ik een adressen uitwisselen/doorgeven...



Voor de geïntereseerden:
Het is een kastanje met een stamdoorsnee van 45 cm.
De boom staat in een kleine achtertuin en moet dus voorzichtig afgebroken worden.
Kapvergunning is keurig geregeld!


Groet,
JS
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Kastanje rooien in Harlingen

Post by Pietje »

Kevin......!

Tip voor de moderators: kun je zoeken op locatie/provincie? Het is wel nuttig voor het doorsturen van klussen naar elders welke hugger daar in de buurt zit.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Kastanje rooien in Harlingen

Post by treespotter »

Ja daar zit Kevin inderdaad wel heel dicht bij. Ik heb het er met Tamil ook al eens over gehad om zo'n database aan te leggen van locaties waar actieve Treehuggers wonen en werken.
User avatar
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 759
Joined: 26 Jan 2009, 19:51
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Kastanje rooien in Harlingen

Post by dennis »

woonplaatsvermelding onder de naam is toch duidelijk zat, of is het meer voor een soort werkspot onder treehugers :lol:
ik klim liever ... dan werken
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Kastanje rooien in Harlingen

Post by treespotter »

Voor een diehard Treehugger als jij is dat voldoende. Maar er komen hier ook erg veel personen rondneuzen die gewoon een 'houthakkertje' in de buurt zoeken.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Kastanje rooien in Harlingen

Post by Pietje »

Hee, Dennis, kom jij uit Eindhoven...!?

Nee, die vermelding is niet genoeg. Het zou leuk zijn als je op plaats of liever regio kan selecteren in het lijstje met gebruikers.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
thomas
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 114
Joined: 07 May 2007, 12:23
Location: Nijmegen
Contact:

Re: Kastanje rooien in Harlingen

Post by thomas »

Ik vind dat de KPB zo'n site zou moeten hebben, en als ze die niet willen maken, dan maken we hem toch gewoon zelf!
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Kastanje rooien in Harlingen

Post by Pietje »

thomas wrote:... dan maken we hem toch gewoon zelf!
Ehm, wie...? :?

Ik ben bang dat "zij die hier over gaan" dit topic even overslaan... :lol:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Kastanje rooien in Harlingen

Post by treespotter »

Pietje wrote:
thomas wrote:... dan maken we hem toch gewoon zelf!
Ehm, wie...? :?

Ik ben bang dat "zij die hier over gaan" dit topic even overslaan... :lol:
Ik denk dat "zij die hier over gaan" meer aan hun kop hebben dan achter 'ons' aan te lopen omdat wij weer eens een ideetje hebben.
Niet alles is gratis in het leven Pietje en dit forum begint een behoorlijk kostbare zaak te worden.
Als jij jou nou eens zou opwerpen als 'de grote gemene deler' in de meest letterlijke zin van het woord en een scheidsrechter van het goede en het kwade zou worden. Dan kun jij er voor zorgen dat er een lijst komt van echte actieve boomminnende Treehuggers. Niet zomaar een zoveelste lijstje van inschrijvers omdat daar ook wat te halen valt. Nee, maak daar eens een lijst van waar je jaloers op kan zijn en narrig dat je er niet op staat.
Als die er is en er is een idee hoe die lijst geplaatst kan worden, klop dan nog eens aan bij de heren van "zij die hier over gaan" en kijk dan nog eens of zij er ook voor willen gaan.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Kastanje rooien in Harlingen

Post by Pietje »

treespotter wrote:Ik denk dat "zij die hier over gaan" meer aan hun kop hebben dan achter 'ons' aan te lopen omdat wij weer eens een ideetje hebben.
Dat is precies de reden waarom zij dit topic even overslaan... 8)

Het echte werk is het aanpassen van de database waar deze php site gebruik van maakt (velden toevoegen), en daarna moet de php aangepast worden om deze velden te benaderen: zichtbaar maken, layout, rechten toekennen etc. Dat is echt een hele hoop werk.
Het lijstje vult zich vervolgens zelf, want elke gebruiker kan deze gegevens voor zich zelf vullen. En of de gegevens correct zijn, daar komen gebruikers vanzelf achter...

Als je een lijst wil met echte boom-minnende boomverzorgers, dan kun je dat doen door er heel veel te bezoeken, te beoordelen met een ballotagecommissie bla bla en een nieuwe religie is geboren.

Meer van deze tijd is gebruik maken van netwerken via internet. Een mooi voorbeeld is LinkedIn. Werkt als volgt: je maakt een account aan, en koppelt bekenden die al aangemeld zijn aan jouw account. Bekenden die je niet wilt kennen, koppel je natuurlijk niet. Een boomverzorger die ik niet ken, maar gekoppeld is aan het account van Wolter Kok (die ik meen te kennen :wink: ), nou, dat zal wel een goede zijn! En klaar is je lijstje.

zie http://www.linkedin.com/

Dus: allemaal een (gratis) account aanmaken op linkedIn, profiel vullen, collega's koppelen en gaan met die banaan.

Interessant? 8)
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Kastanje rooien in Harlingen

Post by treespotter »

Ik durf er niet op te klikken. Ik probeer zo onvindbaar mogelijk te zijn :lol: Maar een lijstje van Treehugs gemaakt door een met jou aan het hoofd werkende ballotagecommissie lijkt mij wel wat (En leg nou niet weer het balletje bij de webmasters).
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: Kastanje rooien in Harlingen

Post by Tamil »

psst. we zijn er over aan t brainstormen! niet door vertellen he!
User avatar
callum-aan
Treehugger
Treehugger
Posts: 311
Joined: 25 Nov 2008, 17:21
Location: Malden
Contact:

Re: Kastanje rooien in Harlingen

Post by callum-aan »

Er zijn zo veel sites waar je je locatie kan opgeven. Telefoongids, goudengids, moet ik door gaan? Tik maar eens boomverzorger Harlingen in Google dan kom je er wel een paar tegen.

Als iemand vast loopt bij het vinden van een boomverzorger in de buurt zal die ene persoon toch echt niet afhankelijk zijn van een uitbreiding van dit forum. Waarschijnlijk zal deze digibeet niet eens weten wat een forum is.
Dus laat de vrijwilligers van dit forum zich wat mij betreft niet te veel met dit soort sidekicks bezig hoeven houden.

Komt er toch hier iemand met zijn vraag. Helpen we hem toch gewoon?

Paul
Me transmitte sursum Caledoni!!
Jan-Sietze
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 70
Joined: 18 Oct 2008, 19:07
Location: Wirdum

Re: Kastanje rooien in Harlingen

Post by Jan-Sietze »

Sorry voor de 'ophef' die ik hier heb veroorzaakt, het was gewoon goed bedoelt !

Mijn idee was twee partijen te kunnen helpen;
mensen die van hun boom afwillen, en mensen die er graag een klusje bij doen.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Kastanje rooien in Harlingen

Post by treespotter »

Jan-Sietze wrote: mensen die van hun boom afwillen,
Pardon?
Als dat jou reden was, laat dan dat lijstje maar zitten op dit boomVERZORGERSforum.

Een paar weken geleden kreeg ik via Thomas een klant toegespeeld die bijna letterlijk bij mij om de hoek woont.
1. Klant (woonachtig in Houten) zoekt op internet en vindt boomverzorger Thomas (Eindhoven). Ik heb geen idee wat de zoekterm was :roll:
2. Thomas gaat bij gelegenheid een keer kijken in Houten en speelt 'het balletje' door naar mij.
Als ik boomverzorging bij Google intoets dan komt er een kaartje met boomverzorgers tevoorschijn waarop een aantal collega's (en ik ook) staan.
Mijn vraag is nou eigenlijk. Waar zoeken mensen op wanneer ze een boomverzorger langs willen laten komen. Zo moeilijk is het toch niet om iemand in de buurt te vinden.

Gisteren ben ik gebeld voor een controle van een kastanje in Harderwijk en een paar weken geleden een boom in Alkmaar :roll: . Waarom ben ik dan de uitverkorene. Is mijn website niet duidelijk of is NIET lezen makkelijker en moet ik een plaatje met pictogrammen toevoegen.
User avatar
paskal
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 149
Joined: 26 Jan 2008, 15:05
Location: Heerhugowaard (N-H)

Re: Kastanje rooien in Harlingen

Post by paskal »

Staat uw boom in de regio Utrecht? Dan bent u bij deze boomverzorger uit Houten aan het juiste adres.


Lijkt mij errug duidelijk, dus het zal wel door het NIET lezen komen... :lol:
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Kastanje rooien in Harlingen

Post by treespotter »

Ach, als je het ruim bekijkt dan is Alkmaar ook regio Utrecht :lol:
tjeerd
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 158
Joined: 23 Mar 2008, 02:53
Location: Amsterdam

Re: Kastanje rooien in Harlingen

Post by tjeerd »

ik dacht dat amsterdam ond :shock: er de regio zuid limburg viel :mrgreen:
Jan-Sietze
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 70
Joined: 18 Oct 2008, 19:07
Location: Wirdum

Re: Kastanje rooien in Harlingen

Post by Jan-Sietze »

treespotter wrote:
Jan-Sietze wrote: mensen die van hun boom afwillen,
Pardon?
Als dat jou reden was, laat dan dat lijstje maar zitten op dit boomVERZORGERSforum.
Wees gerust, de boom zag er niet meer zo mooi uit als onderstaande:
link naar foto vanwege resolutie

Sterker nog, de boom is eerder al (verkeerd) gesnoeid, waardoor er écht geen eer meer aan te behalen valt...
Post Reply