klein boompje vellen

Als je een boomverzorger, stagair zoekt of bijvoorbeeld zelf een klus in de aanbieding hebt. Noem in je titel de plaats indien relevant.

Moderator: geert7

Post Reply
awsniper24
Nieuw
Nieuw
Posts: 32
Joined: 03 Mar 2013, 20:08

klein boompje vellen

Post by awsniper24 »

Beste,

Een collega had mij vandaag gevraagd of ik voor hem een klein boompje kon vellen. Komt een nieuw terras en dergelijke. Toen ik ging kijken bleek het kleine boompje een stamomtrek van 2,30 meter te hebben. Hiervoor ben ik net niet ervaren genoeg :lol: .

Ben geen voorstander om mensen aan te spreken die de boom vellen in ruil voor het hout. Daarom kom ik hier is vragen hoe hij deze boom het best kan laten vellen en wie hij hiervoor moet aanspreken. Wat is ongeveer de prijs om deze op een professionele te laten vellen? ( defender24@live.be ).
Image
User avatar
jelte
" Kiwi Treehugger "
" Kiwi Treehugger "
Posts: 368
Joined: 25 Feb 2007, 07:18

Re: klein boompje vellen

Post by jelte »

Ik kom hem wel neer leggen voor je......gratis!.....maar jij betaald mijn reiskosten :wink: :lol: :lol:
Jelte Buddingh'
["To tree or knot to tree....."]
awsniper24
Nieuw
Nieuw
Posts: 32
Joined: 03 Mar 2013, 20:08

Re: klein boompje vellen

Post by awsniper24 »

valt over te discussiëren ( onderhandelen ) :o .Je moet dan wel met de bakfiets komen. :lol: . Het is in Halle ( Vlaams-Brabant ).
awsniper24
Nieuw
Nieuw
Posts: 32
Joined: 03 Mar 2013, 20:08

Re: klein boompje vellen

Post by awsniper24 »

Wil eventueel ook helpen. Heb er geen ervaring mee, maar kan wel helpen op de grond. Technisch is het een moeilijke boom ( denk ik ).
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: klein boompje vellen

Post by treespotter »

awsniper24 wrote:valt over te discussiëren ( onderhandelen ) :o .Je moet dan wel met de bakfiets komen. :lol: . Het is in Halle ( Vlaams-Brabant ).
Dat is een beetje flauw. Betaal die jongen zijn reiskosten. Zoveel kan dat toch niet zijn. :lol:

Wel een enorme boom aanbieden die qua brandhout en zaaghout niets waard is maar als het op betalen aankomt om hem veilig en gecontroleerd neer te halen niet thuis geven is niet echt fris. Toch?
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: klein boompje vellen

Post by treespotter »

awsniper24 wrote:Wil eventueel ook helpen. Heb er geen ervaring mee, maar kan wel helpen op de grond. Technisch is het een moeilijke boom ( denk ik ).
Moeilijk is hij niet, maar als je zo'n boom weghaalt dan zit je niet te wachten op een goedwillende 'hulp' die in de weg loopt.
awsniper24
Nieuw
Nieuw
Posts: 32
Joined: 03 Mar 2013, 20:08

Re: klein boompje vellen

Post by awsniper24 »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: klein boompje vellen

Post by boomverzorgingbruno »

http://youtu.be/z628zdPThig" onclick="window.open(this.href);return false;

dit is een duidelijk filmpje om jou probleem op te lossen.
maar je zou in de regio halle Vilvoorde ook eens contact kunnen op nemen met een professioneel team
kijk eens op volgende site http://www.arbol.be" onclick="window.open(this.href);return false;
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: klein boompje vellen

Post by ludovanmil »

boomverzorgingbruno wrote:http://youtu.be/z628zdPThig

dit is een duidelijk filmpje om jou probleem op te lossen.
maar je zou in de regio halle Vilvoorde ook eens contact kunnen op nemen met een professioneel team
kijk eens op volgende site http://www.arbol.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Ha,ha...
Had gehoopt op een 'ander' leuk belgische filmpke Bruno....zoiets als buurman en buurman o.i.d.
Ik vind overigens je filmpje geen 'aanrader', volgens mij moeten we mensen die niet professioneel bezig zijn middels dit soort filmpjes dingen laten doen die behoorlijk risico inhouden; tis toch unne behoorlijke Ceder !
ben voor je laatste advies: zoek er iemand bij die verstand van zaken heeft.
Ennu.......awsniper24 (weer een anoniempje :roll: ) enkel een beunhaas komt je voor nop helpen.
Dus.....krijg ik ook geen 'warme gevoelens' bij dit bericht.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: klein boompje vellen

Post by boomverzorgingbruno »

de aardige man heeft goed naar het advies geluisterd ludo.
laat een oen niet zomaar doen !
awsniper24
Nieuw
Nieuw
Posts: 32
Joined: 03 Mar 2013, 20:08

Re: klein boompje vellen

Post by awsniper24 »

Boom kan niet vrij vallen. In België zeggen ze ver niet gaat de zon op. Niemand hoeft dit gratis te doen, maar wie het doet moet het wel goed doen. Heb al van alle prijzen gehoord, behalve van mensen die een fortuin aan verzekering betalen zoals jullie.
Alvast bedankt voor de reacties.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: klein boompje vellen

Post by boomverzorgingbruno »

Silversan wrote:Nog een aanrader: http://www.boomverzorgingbruno.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is dat ik met verlof ben, maar anders kan ik wel in mijn klantenbestand kijken wie er in de buurt zit...
:wink:
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: klein boompje vellen

Post by boomverzorgingbruno »

awsniper24 wrote:Boom kan niet vrij vallen. In België zeggen ze ver niet gaat de zon op. Niemand hoeft dit gratis te doen, maar wie het doet moet het wel goed doen. Heb al van alle prijzen gehoord, behalve van mensen die een fortuin aan verzekering betalen zoals jullie.
Alvast bedankt voor de reacties.
ik betaal geen fortuin aan verzekeringen !!! ik heb hun dan ook nog (gelukkig maar) nooit nodig gehad. en dan gaat je premie mooi naar beneden.
hou bij je beslissing steeds in het oog. Dat als je nootjes koopt dat je apen kan krijgen.
laat een oen niet zomaar doen !
awsniper24
Nieuw
Nieuw
Posts: 32
Joined: 03 Mar 2013, 20:08

Re: klein boompje vellen

Post by awsniper24 »

Boom is geveld. Weet niet welke firma het gedaan heeft, maar deze mensen hebben wel mooi werk geleverd. Mijn collega wist mij wel te vertellen dat ze met stihl werkten. Ze hadden ook een husqvarna T 540 mee om te testen. Blijkbaar konden ze er niet veel goeds over zeggen ( stihl mannen ). Ben zelf van plan eentje te kopen. Volgens de verkoper moet je hem bij eerste opstart een aantal sec op volle toeren laten draaien ivm computer??? Is dit wel gezond ?
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: klein boompje vellen

Post by boomverzorgingbruno »

de nieuwe generatie zaagjes moet allemaal een beetje warm draaien. maar dat is ook bij 201 T er zullen altijd voor en tegenstanders zijn. Ik vind de 540 T nog steeds een topzaagje ondanks het even moeten laten warm draaien .
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
JasperLeerling
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 226
Joined: 13 Sep 2011, 12:57
Location: Balloo
Contact:

Re: klein boompje vellen

Post by JasperLeerling »

awsniper24 wrote:Boom is geveld. Weet niet welke firma het gedaan heeft, maar deze mensen hebben wel mooi werk geleverd. Mijn collega wist mij wel te vertellen dat ze met stihl werkten. Ze hadden ook een husqvarna T 540 mee om te testen. Blijkbaar konden ze er niet veel goeds over zeggen ( stihl mannen ). Ben zelf van plan eentje te kopen. Volgens de verkoper moet je hem bij eerste opstart een aantal sec op volle toeren laten draaien ivm computer??? Is dit wel gezond ?
Dit vertelde mijn stihl dealer ookal.....
http://www.faayboomverzorging.nl/#Welkom
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: klein boompje vellen

Post by -WOUTER- »

Starten van de T540 xp is vrij simpel, choke, starten en idd meteen even naar vol gas. Dan set de autotune zich goed in en kun je meteen direct met vol gas zagen zonder ertussen met horten en stoten te moeten opwarmen zoals de 201T.

Wel met je bij starten absoluut de vingers van het gas houden !!!!!
Dus niet zoals bij de 200 al gasgevend de zaag aantrekken, dat vind de autotune niet leuk en als gevolg start de zaag niet.

Meteen naar vol gas kan bij deze zagen geen enkel kwaad en is niet nadelig voor zuiger of cilinder of de levensduur, ik zaag er al sinds november 2011 mee en de zuiger en cilinder zijn in de tussentijd met een endoscoop nagekeken en zien er zelfs na veelvuldig gebruik prachtig uit.

Deze machines worden hierop gemaakt en de startprocedure is een kwestie van even wennen en daarna werk je er als vanzelfsprekend mee.

Gewoonweg een geweldige tophandle met erg veel gebruikers gemak !
- climb fast, move slow -
Post Reply