Notenhout; te kappen dode okkernoot

Als je een boomverzorger, stagair zoekt of bijvoorbeeld zelf een klus in de aanbieding hebt. Noem in je titel de plaats indien relevant.

Moderator: geert7

Post Reply
Jurriaan Hartog
Nieuw
Nieuw
Posts: 1
Joined: 18 Jul 2017, 15:19

Notenhout; te kappen dode okkernoot

Post by Jurriaan Hartog »

Mijn vader heeft een dode okkernoot staan van 15m hoog. De basisstam is 4 a 5 meter hoog en is mooi massief en rond, diameter is bijna een meter. Voor een houtliefhebber is hij gratis te kappen en af te voeren. Is bij elkaar een vrachtwagen notenhout waar je hele dikke planken uit kunt halen.

Met vriendelijke groet,

Jurriaan
User avatar
Bouman
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 57
Joined: 02 Nov 2015, 13:40
Contact:

Re: Notenhout; te kappen dode okkernoot

Post by Bouman »

Ik zie geen foto's dus ik ken de situatie, locatie en de boom niet, maar ik zou voorzichtig zijn met het gratis weg laten halen van de boom. Mocht je reactie krijgen van een liefhebber, probeer dan wel het zaagwerk uit te laten voeren door een professional en niet door bijvoorbeeld 'een zwager die nog een kettingzaag had liggen'.
User avatar
geert7
Treehugger
Treehugger
Posts: 548
Joined: 23 Sep 2014, 19:49
Location: Meppel
Contact:

Re: Notenhout; te kappen dode okkernoot

Post by geert7 »

Vervoer is meestal de hoogste kostenpost als het gaat om hout direct van de boom. Hoewel... het record in NL is een amerikaanse eik. Stammetje van 10.000 euro.

Recordopbrengst voor Amerikaans eik

De enorme Amerikaanse eik van kavel 48 (150 centimeter in diameter!) haalde het hoogste bod. De stam van 10,049 m3 was 940 euro per kuub waard. Een record: de duurste Amerikaanse eik in 2016 bracht nog €900/m3 op.

bron: http://bosgroepen.nl/rondhoutveiling-ho ... eer-waard/

Zagerij hier in de buurt heeft niet heel veelbelangstelling voor hout uit tuinen: spijkers!

Maag terug naar 1e opmerking... waar staat de boom?
boom7 - advies - verwijderen - snoeien - stormhout - wij zijn de aap
Post Reply