materiaal en coaching gezocht in Frankrijk

Op zoek naar een nieuwe stokzaag of nog 1800 liter bio-olie liggen?

Moderator: geert7

Post Reply
Martine
Nieuw
Nieuw
Posts: 31
Joined: 01 May 2013, 09:49

materiaal en coaching gezocht in Frankrijk

Post by Martine »

Hoi allemaal,

Ik woon nu vier jaar in Frankrijk, vlak na het behalen van mijn certificaat tot European Treeworker ben ik vertrokken met de standaard spullen die ik toen van Helicon kocht.

Om af en toe een boom op eigen terrein te doen is dit materiaal voldoende, al slijt het natuurlijk wel. (kabeltje in het mechanisme van m'n fliplijn is z'n coating kwijt, dus gaat rafelen)

Maar.... de locals hebben me ontdekt, wat best veel werk oplevert. Nu loop ik stuk op het gebruik van oud beginnersmateriaal. Ik wil erg graag sneller en efficienter werken, soepeler manouvreren in de bomen en niet zo achterlijk veel energie kwijt zijn met de basis. Ik weet dat het anders en beter kan.

Het Franse vakjargon is al een dik probleem. Via internet kom ik een heel eind, maar dat is de theoretische kant. Ik heb gevraagd waar de Franse boomknuffelaars hun materiaal vandaan halen. Dat bestellen ze online in Engeland en Duitsland. Maar ze weten wat ze nodig hebben, ik niet.

Ik ben geen gadget-freak. Ik kan echt niet naar Nederland komen om me praktisch bij te scholen.
Maar ik heb wel advies en hulp nodig om door te groeien, beter en efficienter werk te leveren. Dit het liefst in mijn eigen taal, puur uit veiligheidsoverwegingen.

Is er iemand hier die me kan helpen door middel van;
een tripje naar het noorden van de Aveyron (vakantie met gratis verblijf) naar een onvoorstelbaar mooi gebied, werkmateriaal waar ik uit kan kiezen na tekst en uitleg en dat aansluit op mijn huidige niveau en de basis van het klim- en werkmateriaal waar de meeste mee starten (ik werk nu enkel met prusik & fliplijn), advies.

Ik ben geen snelle geroutineerde klimmer en zal dit nooit worden. Maar vind het het mooiste vak dat er bestaat en wil erg graag doorgroeien naar meer professionaliteit.
Ik loop wat vast op het geisoleerd wonen. Dichtstbijzijnde stad waarvan ik weet dat er 1 collega woont (die heeft het veel te druk om zich te ontfermen over die Hollandse) is 90 minuten rijden.
De klanten hier hebben geen idee en kijken hun ogen uit als ik met grondman aan de slag ga. Het is op alle fronten zeer de moeite waard te investeren.
Maar dit wil ik veilig en verantwoord doen, m'n leven is me lief.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: materiaal en coaching gezocht in Frankrijk

Post by -WOUTER- »

Het lijkt me velen malen makkelijker om naar NL of BE te komen en daar wat bij te werken ipv iemand daar te laten komen met een "beperkte" voorraad klimmaterialen.

Maar succes ermee :wink:
- climb fast, move slow -
Martine
Nieuw
Nieuw
Posts: 31
Joined: 01 May 2013, 09:49

Re: materiaal en coaching gezocht in Frankrijk

Post by Martine »

he Wouter,

ik kan hier niet weg, teveel dieren en een zelf-voorzienend leven staat langere uitjes niet toe. daar bovenop heb ik echt geen centime om heen en weer te reizen met verblijfskosten :-(


omdat ik niet van de nieuwste snufjes en bergen gadgets houd en daar ook geen geld voor heb, gaat het om ervaring-stapje 2-materialen
dat zijn geen bergen met spullen

ik heb geduld 8)
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: materiaal en coaching gezocht in Frankrijk

Post by -WOUTER- »

http://vtio.org.au/Content/downloads/

Kijk hier eens naar, wellicht een handige link met zeer veel info over klimtechnieken en systemen.
- climb fast, move slow -
Martine
Nieuw
Nieuw
Posts: 31
Joined: 01 May 2013, 09:49

Re: materiaal en coaching gezocht in Frankrijk

Post by Martine »

superlink
knopenkennis zit nog wel goed
de rest is perfect voor me om technisch wat bij te leren
nu nog wat fijne nieuwe spullen
veel dank!
Post Reply