Bomen weg, kunstwerk onmogelijk

Op zoek naar een nieuwe stokzaag of nog 1800 liter bio-olie liggen?

Moderator: geert7

Post Reply
User avatar
wdwrd
Nieuw
Nieuw
Posts: 16
Joined: 26 Dec 2009, 12:23
Location: kerk avezaath
Contact:

Bomen weg, kunstwerk onmogelijk

Post by wdwrd »

Dag Huggers,

had ik een fantastische opdracht: vier bomen (esdoorn, es, kastanje - 30/40 cm stamdiameter) langs een schoolplein in Tiel moesten weg, ging ik kunst voor in de school van maken, en het schoolplein ecologisch inrichten: takkenrillen, snippers, stapschijven, evenwichtsbalk. 's Ochtends, half acht, zou ik ze omzagen, en de aannemer zou de bomen in zijn geheel op het schoolplein leggen, kon ik aan de slag. Kom ik aan, zijn die bomen weg, de dag ervoor door een andere aannemer weggezaagd, miscommunicatie binnen de gemeente.

En mijn vraag is: doet iemand deze of volgende week een klus waar een of twee soortgelijke bomen bij vrijkomen, en die van (de kosten van) afvoer verlost wil worden? Tiel en omstreken? Ik hoop de schoolkinderen (en mezelf en het schoolhoofd) toch nog op tijd blij te maken.

Jos
Verbindt een eik met zijn maten: European Old Oak Network / http://wdwrd.com
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Bomen weg, kunstwerk onmogelijk

Post by ludovanmil »

Beste Jos,
ken je niet.....zou je sowieso aanraden je hier even voor te stellen. Daar is een apart item voor. (weet ff niet precies waar...ff zoeken)
Je voorstel klink leuk....maar zo werkt het hier volgens mij niet zo. :)
1 van de redenen volgens mij dat er nog niemand op heeft gereageerd.
De meesten hier zijn professionele boomverzorgers. Simpel gezegd; we verdienen de kost met hout ( snoeien, planten, vellen etc.)
Stammen waar je van 'verlost wil worden' :? nee. daar hoeven we meestal niet van verlost. Mooie stammen kan je verkopen, verzagen ..en vergeet het kachel hout niet :wink:
Ik heb morgen diverse stammen maar zou ze niet gratis gaan transporteren...... (sowieso te ver van je vandaan)
Probeer eens gericht bij een bedrijf in je eigen directe omgeving of plaats een aanbod waarbij ook minimaal kosten (van transport o.i.d.) vergoed worden.
Succes.

Ludo van Mil
User avatar
wdwrd
Nieuw
Nieuw
Posts: 16
Joined: 26 Dec 2009, 12:23
Location: kerk avezaath
Contact:

Re: Bomen weg, kunstwerk onmogelijk

Post by wdwrd »

Dank Ludo, voor je reactie. Ik had inderdaad Tamil en Hindry en Donkergroen al gebeld. Tamil suggereerde het ook nog op Treehugs te gooien. Transportkosten zonder meer vergoed. Meer over mij: http://www.facebook.com/jos.bregman" onclick="window.open(this.href);return false;.
Verbindt een eik met zijn maten: European Old Oak Network / http://wdwrd.com
ErikSint
Treehugger
Treehugger
Posts: 320
Joined: 14 Sep 2010, 17:07
Location: Bergeijk

Re: Bomen weg, kunstwerk onmogelijk

Post by ErikSint »

ludo, wat een zware reactie weer.. die man zoekt gewoon een paar stammen?
daar kun je boom op zeggen
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Bomen weg, kunstwerk onmogelijk

Post by ludovanmil »

ErikSint wrote:ludo, wat een zware reactie weer.. die man zoekt gewoon een paar stammen?
:lol:

Nee joh.......
communicatie is ook de reactie die je oproept.....dus lees Jos zijn bericht eens zou ik zeggen.
Bovendien 'lopen' hier over het algemeen volwassen mensen rond, die kunnen wel voor zichzelf opkomen.
En weer over naar de orde van de dag. :)
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: Bomen weg, kunstwerk onmogelijk

Post by Tamil »

Ey ludo,

http://www.treehugs.nl/forum/viewtopic. ... 818#p10818" onclick="window.open(this.href);return false;

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
ErikSint
Treehugger
Treehugger
Posts: 320
Joined: 14 Sep 2010, 17:07
Location: Bergeijk

Re: Bomen weg, kunstwerk onmogelijk

Post by ErikSint »

het ligt helemaal aan mij,

jos zijn oproep om aan stammen te komen om kunstvoorwerpen en dergelijke voor de kinderen op een basisschool te maken is onbeschoft, totaal uit de hoogte en onacceptabel. En dat hij dan ook nog voorstelt om de transportkosten te betalen is al helemaal te gek voor woorden.

ik had het inderdaad verkeerd gelezen..
daar kun je boom op zeggen
User avatar
Jurriaan
Nieuw
Nieuw
Posts: 22
Joined: 15 Feb 2008, 22:04
Location: Beneden Leeuwen

Re: Bomen weg, kunstwerk onmogelijk

Post by Jurriaan »

Ik heb nog een behoorlijke hoeveelheid (1-2 m3) robinia takken liggen, zo 100-120 lang bij 10-20 dik. Heb je daar wat aan? Ze liggen in Beneden-Leeuwen dus niet zo ver van Tiel.

Ik zoek nog een grote stam linde, voor een misschien wel dezelfde basisschool (Vrije School) in Tiel: http://www.treehugs.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=4753

NB: Huggers, van dit soort scholen komen over 10-15 jaar de mensen die de boom in klimmen. Liefde voor bomen moet je ook leren!
omzagen kan ik niet, houtdraaien wel. Ik maak schalen van 20 to 100 cm diameter. Zie http://www.houtenschalen.nl
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Bomen weg, kunstwerk onmogelijk

Post by ludovanmil »

Tamil wrote:Ey ludo,

http://www.treehugs.nl/forum/viewtopic. ... 818#p10818" onclick="window.open(this.href);return false;

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
:oops: :oops:
oeps.......
Bedankt Tamil
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Bomen weg, kunstwerk onmogelijk

Post by Pietje »

ludovanmil wrote: :oops: :oops:
oeps.......
Bedankt Tamil
Tja, als je in de tussentijd je Avatar verandert, dan herkent niemand je natuurlijk ;-)
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Bomen weg, kunstwerk onmogelijk

Post by ludovanmil »

Pietje wrote:
ludovanmil wrote: :oops: :oops:
oeps.......
Bedankt Tamil
Tja, als je in de tussentijd je Avatar verandert, dan herkent niemand je natuurlijk ;-)
He Pietje heb wel enige talenten, maar weinig met de combjuter.....Tamil heeft de Dolmar erop gekwakt. :roll:
Als hij nu eens de tijd nam om een ander leuk ding te plaatsen.....
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: Bomen weg, kunstwerk onmogelijk

Post by Tamil »

Dat kan jij ook! Klik :Gebruikerspaneel-> Wijzig profiel-> Wijzig avatar en doe je ding .............Suc6 ludo :D
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Bomen weg, kunstwerk onmogelijk

Post by Pietje »

ludovanmil wrote:... Tamil heeft de Dolmar erop gekwakt. :roll:
Nu mijn beurt om :oops: te zeggen... Ik bedoelde dat wdwrd zijn plaatje heeft veranderd. Ik ging er ook van uit dat 'ie nieuw was 8)
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: Bomen weg, kunstwerk onmogelijk

Post by Tamil »

Echt gaat t een beetje..................... :lol:

Volgens mij is zijn avatar gewoon hetzelfde, maar is hij al 2 jaar niet meer actief op treehugs geweest.
User avatar
wdwrd
Nieuw
Nieuw
Posts: 16
Joined: 26 Dec 2009, 12:23
Location: kerk avezaath
Contact:

Re: Bomen weg, kunstwerk onmogelijk

Post by wdwrd »

Iemand een biertje? Mooie avonden nog, komende week. Uur of 17? Of liever 21? Op de veranda op landgoed Thedinghsweert. Nabij Tiel. Kunnen we ook nog een ommetje langs onze bomen in het park.
Verbindt een eik met zijn maten: European Old Oak Network / http://wdwrd.com
ErikSint
Treehugger
Treehugger
Posts: 320
Joined: 14 Sep 2010, 17:07
Location: Bergeijk

Re: Bomen weg, kunstwerk onmogelijk

Post by ErikSint »

ErikSint wrote:het ligt helemaal aan mij,

jos zijn oproep om aan stammen te komen om kunstvoorwerpen en dergelijke voor de kinderen op een basisschool te maken is onbeschoft, totaal uit de hoogte en onacceptabel. En dat hij dan ook nog voorstelt om de transportkosten te betalen is al helemaal te gek voor woorden.

ik had het inderdaad verkeerd gelezen..

nog even over dit, er mij ter oren gekomen dat niet iedereen dit als sarcasme opnam. dus bij deze, het is sarcasme.
daar kun je boom op zeggen
Post Reply