Aanneemsom?

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
ZzZoel
Nieuw
Nieuw
Posts: 30
Joined: 30 Jun 2011, 13:32

Aanneemsom?

Post by ZzZoel »

Beste mensen,

Werk nu al een tijdje als zzp'er voor anderen maar krijg zelf steeds meer vragen om offertes uit te brengen. Ik heb dus nog niet zo veel ervaring met het maken van een scherpe prijs zonder me in de vingers te snijden ;-)

Nu ligt er het volgende op tafel.

Achtertuin met berk (40 cm dbh, 10 m hoog) naast haag. Moet klimmend worden afgebroken, plek genoeg om alles te laten vallen. Takken moeten afgevoerd, hout mag achterblijven in 30 cm blokken.

Ben benieuwd wat hier globaal gemiddeld voor wordt gevraagd voor uitvoering door 2 man?
Ik weet dat het gevoelig ligt om over prijzen te praten maar ik zou wel iets hebben aan die informatie en wellicht anderen ook om te vergelijken.
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Re: Aanneemsom?

Post by Steven »

Is dit niet precies de zelfde vraag als een klant opbelt en vraagt:

Ik heb een boom en die moet weg wat kost dat.

Iedereen brand zn vingers wel is aan een klus en daar leer je van aannemen en beter inschatten.
Dat is niet iets wat je gaat leren op deze manier....

Mijn standaard antwoord is

42.000 euro....maar nog niemand is akkoord gegaan...beetje jammer!
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Aanneemsom?

Post by ludovanmil »

ben het zeker niet altijd eens met Steven, :wink:
maar deel wel zijn mening>
Er zijn in dit geval geen standaard antwoorden mogelijk. Gewoon natte vinger werk en leren van je ervaringen. En.....ik kan je uit ervaring zeggen; we hebben ut allemaal zo geleerd JONGUH!
of.....een ervaren boomverzorger bij jou uit de buurt meenemen om te taxeren.
Succes ! (verzekerd)
User avatar
-WOUTER-