Hercertificering ETW

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Hercertificering ETW

Post by boomverzorgingbruno »

wat een leuke discussie. blijkbaar zijn er toch aardig wat mensen met een ETW certificaat die niet willen meewerken aan een verbetering van het systeem. Het lijkt zelfs een beetje op een oudje dat op zijn 60 ste opnieuw voor zijn rijbewijs moet gaan. en dan luidkeels staat te roepen dat hij nog als de beste kan rijden terwijl hij de ene overtreding doet na de andere.
Ik vind het net goed dat er een punten systeem komt. niet omdat we dan in hokjes geduwt worden zoal peter beweerd maar eerder omdat er dan veel meer mensen niet gewoon een etw gaan halen omdat ze moeten van hun baas omdat deze etwers nodig heeft aan 25 euro om gaan takken te zagen in een bestek.
laat een oen niet zomaar doen !
tjeerd
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 158
Joined: 23 Mar 2008, 02:53
Location: Amsterdam

Re: Hercertificering ETW

Post by tjeerd »

Ik had ook nog nooit zoveel respons hierop verwacht :wink: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
IloveTrees
Nieuw
Nieuw
Posts: 4
Joined: 12 Feb 2013, 09:34

Re: Hercertificering ETW

Post by IloveTrees »

Zal me evn voorstellen ik ben Boy Janmaat en ben werkzaam bij de gemeente Utrecht.

Ik ben niet van mening dat door het nieuwe puntensysteem je zo meteen kan concluderen dat een persoon ook daadwerkelijk de kennis en vaardigheden nog in huis heeft om nog ETW waardig te zijn en dus zijn/haar certificaat mag verlengen. Wat mij juist de bedoeling lijkt van zo'n systeem en dat maakt het voor mij meteen ook moeilijk om er positief tegen aan te kijken.

Ik vind wel dat er wat moet gebeuren om het papiertje ETW weer een boost te geven, dat je jezelf kan onderscheiden, de vakbekwame van de niet vakbekwame. Wat het certificaat in mijn ogen vertegenwoordigt, een vakbekwaam boomverzorger.

Door beperkte vrije tijd word het voor mij een hele opgave om genoeg KPB-dagen bij te wonen om zo aan de benodigde punten komen. Die informatief natuurlijk zeker bijdragen maar wat ik nu uit de vakbladen haal en door de werkzaamheden bij me werkgever word ik ook verplicht om up to date te blijven. Moet je toch ook vrij in zijn hoe je aan je info komt.

Aangezien het schrijven van een goed artikel en deelnemen aan de kampioenschappen ook niet aan iedereen besteed is. Ik dus... :wink: .... neigt het er naar dat als je de KPB-dagen bijwoont je het ETW-certificaat waardig bent wat mij toch wel een beetje steekt. Als het de opzet is dat de KPB-dagen drukker bezocht gaan worden dan is dat zeker iets wat wel gaat lukken.

Ik ben benieuwd of ik zo aan me 30 punten ga komen en hoe dit puntensysteem zal gaan uitpakken.
Boy ... me moeder heet Trees
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Hercertificering ETW

Post by -WOUTER- »

Iedere post op treehugs met meer dan 5 woorden levert je zowiezo 1 punt op :wink:
- climb fast, move slow -
IloveTrees
Nieuw
Nieuw
Posts: 4
Joined: 12 Feb 2013, 09:34

Re: Hercertificering ETW

Post by IloveTrees »

-WOUTER- wrote:Iedere post op treehugs met meer dan 5 woorden levert je zowiezo 1 punt op :wink:
Hahaha heey Wouter! Goed bezig man... 5 woorden red ik wel :mrgreen: Misschien is dat puntensysteem helemaal zo gek nog niet.... Ik ben voor!
Boy ... me moeder heet Trees
ErikSint
Treehugger
Treehugger
Posts: 320
Joined: 14 Sep 2010, 17:07
Location: Bergeijk

Re: Hercertificering ETW

Post by ErikSint »

boomverzorgingbruno wrote:wat een leuke discussie. blijkbaar zijn er toch aardig wat mensen met een ETW certificaat die niet willen meewerken aan een verbetering van het systeem.
We hebben het niet over een verbetering in mijn opzicht, iedereen kan bijeenkomsten bijwonen en met een chagerijnig gezicht achter in de zaal punten sprokkelen.

Nou het positieve is dan maar dat er over wordt nagedacht
daar kun je boom op zeggen
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Hercertificering ETW

Post by treespotter »

Even voor alle duidelijkheid Boy. De KPB themadagen en de EAC certificering hebben niets met elkaar te maken.
De EAC is een Europese instantie die onder andere de ETW en ETT examens organiseert.

De KPB/ISA en de themadagen hebben wel iets met elkaar te maken omdat het de KPB/ISA is die die themadagen organiseren.
IloveTrees wrote:Ik ben niet van mening dat door het nieuwe puntensysteem je zo meteen kan concluderen dat een persoon ook daadwerkelijk de kennis en vaardigheden nog in huis heeft om nog ETW waardig te zijn en dus zijn/haar certificaat mag verlengen.
Het is ook niet de bedoeling dat je tijdens een bijeenkomst waar je 'punten kan scoren' in een hoekje gaat zitten slapen.
Ga van het slechtste uit Boy. Je bent het niet eens met een spreker van zo'n dag. Dan nog ga je de discussie aan met andere collega's en praat je over 'nieuwe' zaken.
Als je dat meerdere malen per jaar doet en je blijft niet alleen maar hangen op jou eigen eilandje dan zul je zien dat jij er wel degelijk beter van wordt.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Hercertificering ETW

Post by Pietje »

treespotter wrote:Ga van het slechtste uit Boy. Je bent het niet eens met een spreker van zo'n dag. Dan nog ga je de discussie aan met andere collega's en praat je over 'nieuwe' zaken.
Als je dat meerdere malen per jaar doet en je blijft niet alleen maar hangen op jou eigen eilandje dan zul je zien dat jij er wel degelijk beter van wordt.
Maar er zijn andere manieren om dezelfde discussies te houden, en daar krijg je dan weer geen punten voor. :roll:

Oftewel: met de ene oplossing creeer je meteen een hoop nieuwe problemen. En daarom (Bruno ;-) ) pleit ik voor datgene waar het om gaat: ben je volgens je omgeving een prutser of "ne goeie".

Voor mij persoonlijk geldt dat ik zelden / nooit werk doe voor opdrachtgevers die eisen dat je een papiertje hebt, in combinatie met dat het onderhouden van het papiertje wel geld kost. (En dat het papiertje zo heel veel niet zegt,maar daar wordt aan gewerkt :wink: )
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
Thijs
Moderator
Moderator
Posts: 751
Joined: 24 Apr 2006, 23:07
Location: Hoogeveen
Contact:

Re: Hercertificering ETW

Post by Thijs »

ik lees nu al een tijdje deze discussie kan ik hier nu ook punten voor krijgen ;-)
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Hercertificering ETW

Post by -WOUTER- »

Jij wel Thijs, je krijg zowieso mijn punten want ik heb ze toch niet nodig :wink:
Ben van de generatie van voor de punten slijpers :lol: :lol: :lol:
- climb fast, move slow -
IloveTrees
Nieuw
Nieuw
Posts: 4
Joined: 12 Feb 2013, 09:34

Re: Hercertificering ETW

Post by IloveTrees »

@ Prinses Irene; Ok duidelijk. Het zijn "bijeenkomsten" waar je punten kan behalen waaronder de themadagen. Zijn er nog meer "bijeenkomsten" of verstaan ze hier dan ook cursussen onder?

Ik begrijp het idee achter discussie natuurlijk wel en in een ideale wereld zou het ook zeker werken, denk alleen als je realistisch bent dat het grootste deel zo naar een bijeenkomst komt om "punten te scoren'. Ik moet ook eerlijk zeggen dat in de afgelopen 13 jaar 3x bij een themadag ben geweest maar dat ik het niet voor herhaling vatbaar vond, juist om de manier van discuseren van bepaalde mensen.

En heb een prachtig eilandje :wink: ... waar ik ook goed voor zorg, laat ze mij maar 1x zoveel jaar toetsen of me eilandje nog naar hun smaak is.
Boy ... me moeder heet Trees
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Hercertificering ETW

Post by treespotter »

IloveTrees wrote:Zijn er nog meer "bijeenkomsten" of verstaan ze hier dan ook cursussen onder?
Ik weet niet wie jij bedoelt met "ze", maar cursussen kunnen zich aanmelden om te laten toetsen of er bij "hun" ook punten te scoren zijn.
Duidelijk toch? :wink:

En nogmaals. Ik verplicht niemand om van zijn eilandje te komen. Blijf vooral lekker zitten wanneer jij je daar goed bij voelt.
Trouwens, drie keer in dertien jaar een themadag bezoeken is toch ruim voldoende? Waarom zou je ook vaker gaan. Iedere keer weer dat tientje betalen bij binnenkomst. :lol:
IloveTrees
Nieuw
Nieuw
Posts: 4
Joined: 12 Feb 2013, 09:34

Re: Hercertificering ETW

Post by IloveTrees »

Hahaha precies we denken helemaal het zelfde :roll: ... 1keer in de 4 jaar is meer als zat :wink: had je toch fanatieker voorgesteld :mrgreen:

Verhaal is duidelijk, met me cursussen zit het wel goed.
Neem aan dat de meeste cursus aanbieders gewoon meedraaien in het puntensysteem.
Boy ... me moeder heet Trees
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Hercertificering ETW

Post by treespotter »

IloveTrees wrote:Neem aan dat de meeste cursus aanbieders gewoon meedraaien in het puntensysteem.
Daar zou ik op dit moment nog maar niet vanuit gaan.
Als aanbieder van een cursus moet je zelf zorgen voor die 'aanmelding'.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Hercertificering ETW

Post by boomverzorgingbruno »

treespotter wrote: Iedere keer weer dat tientje betalen bij binnenkomst. :lol:
als je vooraf betaalt heb. Anders is het een 15-tje :wink:
laat een oen niet zomaar doen !
ikke_tom
Nieuw
Nieuw
Posts: 16
Joined: 12 Jun 2011, 21:11

Re: Hercertificering ETW

Post by ikke_tom »

Is er iemand die weet wat de url is van die mijn ETW pagina?

ik kreeg de inloggegevens maar vind die pagina niet
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Hercertificering ETW

Post by Pietje »

http://www.eac-arboriculture.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
en dan in het menutje kijken bij Tree Worker het 4-na-laatste punt Certified Eurpean Treeworker.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Post Reply