Vandalisme,

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
Post Reply
havana
Nieuw
Nieuw
Posts: 18
Joined: 31 Dec 2011, 16:18

Vandalisme,

Post by havana »

Beste forumleden,

Om een heel lang verhaal heel kort te maken: ik ben vrijwilliger voor een kampeerboerderij. Afgelopen weekend hebben onze huurders (een stel losgeslagen studenten...) het heel bont gemaakt en hebben onder meer 4 LEVENDE eiken gekapt en opgestookt. Wat bezielt die figuren? :evil: Het gaat om een aantal (3) kleinere bomen van 15 cm doorsnee maar ook één grotere (onderste foto) van ca. 40 cm.

Probleem is dat van de 4 gekapte bomen er 3 op de terreinen van de buren staan. Die willen dus geld zien, en terecht.

Aangezien hier volgens mij veel professionele hoveniers/bomenverzorgers zitten... Zijn dergelijke bomen überhaupt te vervangen door exemplaren van ongeveer gelijke grootte? Zo ja, kunnen jullie een richtprijs geven? Waar moet ik aan denken, inclusief arbeidsloon en het verwijderen van de stronken van de oude bomen.

Hier twee foto's van de bewuste bomen ...

Image

Image
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Vandalisme,

Post by -WOUTER- »

Geef anders eens aan in welke regio je zit dan kan een boomverzorger aldaar even een prive berichtje naar je sturen om een nette prijs te maken :wink:

Anders kun je via de bomenstichting ook een behoorlijk aantal bedrijven vinden per provincie en daar even contact opnemen met wat boomverzorgingsbedrijven.

Want om nu gelijk allemaal een offerte te gaan maken lijkt me niet echt de bedoeling van dit forum :roll:
- climb fast, move slow -
havana
Nieuw
Nieuw
Posts: 18
Joined: 31 Dec 2011, 16:18

Re: Vandalisme,

Post by havana »

Kijk die bomen gaan waarschijnlijk niet herplaatst worden, we willen alleen een richtprijs zodat we weten hoe hoog eventuele schadevergoedingen moeten worden. Alleen een grove indicatie dus.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Vandalisme,

Post by boomverzorgingbruno »

10.000 euro en elke student een goed pak slaag met een verse eikentak.
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
R Schra
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 219
Joined: 24 Oct 2007, 11:41
Location: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Vandalisme,

Post by R Schra »

Je zegt het al. Wordt niets mee gedaan behalve dan geld willen zien. Dan zou ik simpel zeggen, aanschaf nieuwe eik maat 18/20 + aanplant 175 euro per stuk.
Ronald,

European nogwat
havana
Nieuw
Nieuw
Posts: 18
Joined: 31 Dec 2011, 16:18

Re: Vandalisme,

Post by havana »

Ik heb inmiddels een boomtaxateur ingeschakeld.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Vandalisme,

Post by treespotter »

havana wrote:Ik heb inmiddels een boomtaxateur ingeschakeld.
Heel goed! Dit zou best een staartje kunnen gaan krijgen, dan is het zinvol om een taxatie van een beëdigd taxateur te hebben.
havana
Nieuw
Nieuw
Posts: 18
Joined: 31 Dec 2011, 16:18

Re: Vandalisme,

Post by havana »

De taxateur heeft de schade op 600 euro ex. BTW geschat. Nu nog verhalen op de daders.
ErikSint
Treehugger
Treehugger
Posts: 320
Joined: 14 Sep 2010, 17:07
Location: Bergeijk

Re: Vandalisme,

Post by ErikSint »

das een conservatief bedrag, natuurlijk weet ik de omstandigheden daar niet.
mochten de buren de bomen zelf hebben aangeplant zou dat bedrag nog wel eens hoger op kunnen lopen nietwaar?
daar kun je boom op zeggen
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Re: Vandalisme,

Post by ivo »

havana wrote:De taxateur heeft de schade op 600 euro ex. BTW geschat. Nu nog verhalen op de daders.
Vergeet niet de kosten van de taxateur zelf te verhalen. Anders schiet je er nog niet veel mee op.
Post Reply