heffing productschap tuinbouw

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
Post Reply
thomas
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 114
Joined: 07 May 2007, 12:23
Location: Nijmegen
Contact:

heffing productschap tuinbouw

Post by thomas »

Met het weer van de afgelopen dagen is het goed om op andere manieren geld te verdienen, door uitgaven te beperken. Zo is daar de heffing van het Productschap Tuinbouw. Via de KvK ben je als boomverzorger ingedeeld bij de hoveniers, dus mag je een heffing betalen. Wat ze daarmee doen; voornamelijk promotie. Zie http://www.tuinbouw.nl/website/ptconten ... nt000073ae

De heffing is standaard 135 euro en bij omzet boven de 45.500 komt daar nog wat bij.
Voor boomverzorgers die als eenmansbedrijf werken en minder dan 20.000 omzet hebben is het mogelijk de heffing te halveren! :wink: De opgave voor 2006 lag in december in de bus (ik geef toe dat ik hier laat mee ben, maar december is een mooie vakantiemaand). De opgave moet pas over 5 dagen opgestuurd worden. Even een briefje erbij dat je in aanmerking komt voor de halvering en 67 euro verdiend! Zie ook de bovenstaande link.

Overigens schijnt de heffing in strijd te zijn met Europese regels, zie http://www.hortinews.com/news.php?id=12 ... oomkwekers.
Maar die gevechten lopen al lang. Misschien kunnen we als groep bezwaar maken.
Tien
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 60
Joined: 20 Aug 2007, 15:12
Location: Oostvoorne

Post by Tien »

ja achterlijk, als starter met nog geen 10% van de omzet waar je 135 euro over moet betalen....
bezwaar of verzoek om de helft te betalen kon pas na betaling las ik in de bijlage, volgens het productschap is het verplicht, hoe kom ik erachter dat het tegen bepaalde wetten indruist??
User avatar
R Schra
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 219
Joined: 24 Oct 2007, 11:41
Location: Zeeuws-Vlaanderen

Post by R Schra »

gelet op de artikelen 95 en 126 van de Wet op de bedrijfsorganisatie, en
gelet op de artikelen 12 tot en met 14 van het Instellingsbesluit Productschap Tuinbouw;


Ik denk dat op wetten.nl het eerste wel te vinden is.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Post by -WOUTER- »

Ik heb jelte budding ooit getipt toen ie net voorzitter werd om collectief als vakgroep van deze PT heffing af te komen. Jammer dat ze toen net weer een andere verstrengeling met VHG waren aangegaan waardoor deze actie niet in dank zou worden afgenomen en poliitiek gezien oncorrect zou zijn.

Maar als de complete vakgroep boomverzorging akkoord gaat om deze heffing niet langer te betalen is het mogelijk hieronderuit te komen. Maar ja, om alle neuzen in ons vak dezelfde kant op te laten wijzen is denk ik net zo moeilijk als een extra hoofdstuk in de bijbel......

grtn wouter :wink:
- climb fast, move slow -
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Post by Pietje »

-WOUTER- wrote: Maar ja, om alle neuzen in ons vak dezelfde kant op te laten wijzen is denk ik net zo moeilijk als ......
... Anne Frank-boom....

Maar we dwalen af.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
Thijs
Moderator
Moderator
Posts: 751
Joined: 24 Apr 2006, 23:07
Location: Hoogeveen
Contact:

Post by Thijs »

:P ik zeg nix
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

Pietje wrote:
-WOUTER- wrote: Maar ja, om alle neuzen in ons vak dezelfde kant op te laten wijzen is denk ik net zo moeilijk als ......
... Anne Frank-boom....

Maar we dwalen af.
Oooo, maar ik wil mijn neus ook wel in de richting van de AFB richten hoor..... Ik ben alleen bang dat ik daar drieënhalf duizend jaar de productschap afdracht van kan doen. :shock:

Maar even over de PT afdracht (volgens mij moeten de gegevens daar overmorgen weer voor binnen zijn en dat gaat mij natuurlijk weer eens niet lukken), alle inhuur en kosten gaan er af en het gaat om de resterende omzet.
ZzZoel
Nieuw
Nieuw
Posts: 30
Joined: 30 Jun 2011, 13:32

Re: heffing productschap tuinbouw

Post by ZzZoel »

Oude draad omhoog.

Kreeg de rekening voor de heffingen van het Productschap Tuinbouw in de bus. Of ik even 135,40 euro wilde betalen. Vond ik nogal hard. Meestal ben ik plichtsgetrouw en zou ik het zonder mankeren hebben betaald. Maar niet dit keer. Via deze draad naar de site van het productschap gegaan. Zie ik een persbericht uit 2011 dat bij een omzet onder de 35000 er geen heffing hoeft te worden betaald!

Ik heb net gebeld en het klopt. Dus als er andere armoedzaaiers, bijbaners en beunhazen zo'n rekening krijgen: je hoeft hem niet te betalen. Moet je wel even een digitale aangifte doen via de website.
User avatar
dusty proost
Nieuw
Nieuw
Posts: 5
Joined: 12 Jun 2013, 18:03
Location: dordrecht

Re: heffing productschap tuinbouw

Post by dusty proost »

ik ben sinds februari ook voor me eigen begonnen in de boomverzorging.
maar ik heb me niet in de categorie hovenier laten zetten maar in de bosbouw.

hierdoor hoef ik jaarlijks niks te betalen :) :wink:
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: heffing productschap tuinbouw

Post by treespotter »

dusty proost wrote: hierdoor hoef ik jaarlijks niks te betalen :) :wink:
Haha, jij hebt zeker ook nog nooit gehoord van "Het Bosschap".
User avatar
dusty proost
Nieuw
Nieuw
Posts: 5
Joined: 12 Jun 2013, 18:03
Location: dordrecht

Re: heffing productschap tuinbouw

Post by dusty proost »

treespotter wrote:
dusty proost wrote: hierdoor hoef ik jaarlijks niks te betalen :) :wink:
Haha, jij hebt zeker ook nog nooit gehoord van "Het Bosschap".

haha nee gelukkig nog niet
en dat wou ik graag zo houden :wink:
Post Reply