Prijs boomschijven

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
Post Reply
Hoogstam
Nieuw
Nieuw
Posts: 4
Joined: 30 Aug 2013, 18:02

Prijs boomschijven

Post by Hoogstam »

Hallo,

Ik ben al weer een tijdje bezig met het verplanken van een populier. Dat is hard werken met met gepimpte Makita 7901 (85cc met hd filter) ..... sparen voor een 880

Vandag was ik bezig wat schijven aan het zagen. Een voorbijganger wilde er direct eentje kopen. Ik heb echter geen idee wat zoiets waard is De schijf is ovaal (70 x 100cm en 10cm dik) en uiteraard nog niet gedroogd.

Kan iemand mij adviseren tav een redelijke verkoopprijs?

Hoe droog je zo'n schijf het beste? Is het voor de planken raadzaam de zijkanten te verven? Moet het schors eraf (al voor het zagen)?

Bedankt voor jullie hulp
Jeroen
User avatar
WiPe
Treehugger
Treehugger
Posts: 424
Joined: 13 Dec 2007, 20:28
Location: Oost-Vlaanderen

Re: Prijs boomschijven

Post by WiPe »

Voor populier is alles wat je meer krijgt dan de prijs van het brandhout de moeite waard. ik zou dat dus als uitgangspunt nemen.

Schijven drogen is simpel. Je legt ze weg op een plek waar de wind er kan doorwaaien, maar de regen er niet aankan. Probleem is dat ze hoe dan ook zullen barsten. je moet er niet op rekenen dat je dat kan vermijden.
Boompje groot, plantertje dood?
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
enricovanwees
Treehugger
Treehugger
Posts: 331
Joined: 07 Oct 2010, 22:50
Location: Lelystad
Contact:

Re: Prijs boomschijven

Post by enricovanwees »

Ik was laatst op de autorai daar was de prijs voor een verse plak seqoia 30-45€ de prijs was ook ongeveer het diameter in cm en ca 5 cm dik. Ik vond het een belachelijke prijs. Zoals al vermeld wat de liefhebber ervoor over heeft. Als ik een boom kap en de klant vraagt dat, is het voor een paar schijven geen probleem.
Wees groen en boom verzorging, be green and treecare.
Marc
Treehugger
Treehugger
Posts: 271
Joined: 30 Nov 2009, 05:12
Contact:

Re: Prijs boomschijven

Post by Marc »

Ik vind 30 a 45 euro helemaal niet duur op een beurs. Spotgoedkoop zelfs voor al dat gesjouw wat je er mee hebt en het werk wat je gedaan hebt, en de btw die er nog af moet. Voor je klant reken je niks natuurlijk, tenzij hij er 5 wil. En een voorbijganger die een plak vraagt, reken je 25 euro voor een schijf, als het jouw hout is tenminste :-) Doe je het voor niks, dan staat z'n buurman een half uur later ook bij je.
Image
Post Reply