verzekering aansprakelijkheid

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
Post Reply
Jansen
Nieuw
Nieuw
Posts: 47
Joined: 12 Jan 2011, 16:07
Location: Den hoorn

verzekering aansprakelijkheid

Post by Jansen »

Omdat mijn werk aan het verschuiven is van van hovenierswerk naar boomverzorging ben ik mijn verzekeringen na gaan kijken
bij de verzekeringsmaatschappijen kennen ze geen treeworkers allen maar bomenrooiers
ze kunnen ook niet aangeven of ze de schade dekken als er een boom omgaat als ik toezichthouder ben geweest bij graafwerkzaamheden
of een VTA controle heb gedaan

heeft hier iemand ervaring mee
of een verzekering die geschikt is voor treeworkers

Jansen
petermars
Nieuw
Nieuw
Posts: 27
Joined: 09 Jan 2013, 12:22

Re: verzekering aansprakelijkheid

Post by petermars »

Ik heb dit probleem ook gehad toen ik 12 jaar geleden begon met boomveiligheidscontroles
Het is natuurlijk wel prettig als je ingedekt bent als er iets onvoorziens gebeurt.
De meeste verzekerings maatschappijen kennen dit niet .
Uit eindelijk heb ik een bedrijfsverzekering via de Rabobank Interpolis
Met de aantekening dat ik bomen kap en keur
Ik heb ze gelukkig nog nooit nodig gehad maar ik ben wel verzekerd met al mijn activiteiten .
Hoop dat je hier iets aan hebt

Groet Peter Mars
Gertdc
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 51
Joined: 18 Feb 2013, 20:43
Location: Zeeuws-Vlaanderen
Contact:

Re: verzekering aansprakelijkheid

Post by Gertdc »

Unive is bij mij de gelukkige.
Nog niet nodig gehad ;-)
Maar, ik zou wel eens goed de kleine lettertjes moeten lezen, want ik weet niet zeker of hetgeen wat jij vermeld is opgenomen.
Makelaar verzekerde me wel (al 2 jaar geleden dit jaar!) dat dit allemaal geen probleem was...
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: verzekering aansprakelijkheid

Post by ludovanmil »

Allianz
1 keer nodig gehad, binnen een week betaald zonder enig gedoe :) . Dus.... prima
Jansen
Nieuw
Nieuw
Posts: 47
Joined: 12 Jan 2011, 16:07
Location: Den hoorn

Re: verzekering aansprakelijkheid

Post by Jansen »

ludovanmil wrote:Allianz
1 keer nodig gehad, binnen een week betaald zonder enig gedoe :) . Dus.... prima
Wat voor soort schade was het

zit ook bij allianz maar ze kunnen bij mij niet aangeven of het vergoed word
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: verzekering aansprakelijkheid

Post by ludovanmil »

Jansen wrote:
ludovanmil wrote:Allianz
1 keer nodig gehad, binnen een week betaald zonder enig gedoe :) . Dus.... prima
Wat voor soort schade was het

zit ook bij allianz maar ze kunnen bij mij niet aangeven of het vergoed word
Wat denk jezelf ?
Schade door het werk, voert hier wat te ver, maar het heeft iets met Bomen van doen..... en mijn fout.
Logisch dat ze van tevoren niet gaan roepen dat het betaald wordt, het blijven verzekering maatschappijen :wink:
Als hun duidelijk is dat jij boomverzorger bent, zullen hun toch ook snappen dat je geen beroep op hen gaat doen als je met de motor door de heg van de buurman rijdt.
Het gaat mijns inziens om DIRECTE schade, heel je verhaal van schade na later.... toezichthouder etc etc. daar kunnen ze ook niks mee, vind ik logisch. Dus.... ik denk dat je iets teveel van ze vraagt. Jou vragen zijn te technisch van aard en teveel gericht op indirect schade.
Vragen ? ff bellen.
www.vanmilenesssnstam.nl
User avatar
WiPe
Treehugger
Treehugger
Posts: 424
Joined: 13 Dec 2007, 20:28
Location: Oost-Vlaanderen

Re: verzekering aansprakelijkheid

Post by WiPe »

Ik vermoed dat geen enkele verzekeringsmaatschappij zal willen opdraaien voor een boom die omgaat waarbij jij, of iemand anders, een VTA hebt gedaan.

Zorg er gewoon voor dat bij problemen achteraf, je kan aantonen dat je gedaan hebt wat moest gedaan worden. Dat maw je verslag compleet is en je duidelijk hebt vermeld welke eventuele bijkomende onderzoeken nodig zijn. Worden die uitgevoerd, dan heb je normaal gesproken duidelijke meetgegevens. Worden die niet uitgevoerd is dat niet jou verantwoordelijkheid.
Zet op je verslag dat een boom een levend wezen is en dat je niet alles kan voorzien. Vermeld ook dat je VTA een visuele momentopname is en dat je verslag de situatie weergeeft zoals jij die hebt vastgesteld. Het verdere verloop kan je weliswaar inschatten, maar niet exact voorspellen.
Boompje groot, plantertje dood?
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
Post Reply