roofvogels ringen

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
Post Reply
User avatar
frankb
Nieuw
Nieuw
Posts: 49
Joined: 27 Apr 2006, 00:28
Location: Harderwijk

roofvogels ringen

Post by frankb »

Hej treehuggers,

Mij is een vraag gesteld of er iemand roofvogels wil ringen in de omgeving van Almere.
Aangezien ik al druk ben met ringen rond Biddinghuizen en Zeewoldehier het meeltje wat ik kreeg.

Klimmer gezocht


“Rond Almere broeden tientallen buizerds in bomen. De Vogel- en Natuurwacht Zuid-Flevoland doet onderzoek aan deze fascinerende dieren. Het onderzoek bestaat uit het ringen, meten en wegen van de nestjongen. Aangezien de meeste buizerds op een aanzienlijke hoogte in (meestal) populieren broeden (9-20 meter) is een goede klimmer een vereiste. Omdat onze klimmers vrij plotseling geen tijd meer hebben, zijn wij op korte termijn op zoek naar ervaren boomklimmers, het liefst uit de buurt van Almere. Het gaat op de eerste twee weken van juni, in de avonduren en in het weekend. Eventueel ook overdag door de week. Wij zijn een vrijwilligersorganisatie en kunnen helaas geen vergoeding betalen. Wel valt over reiskosten te praten. Wij beschikken over een professionele klimuitrusting. U kunt contact opnemen met Ton Eggenhuizen 023-5143890.”


Groente Frank Braat
Post Reply