Dit lijkt mij geen veilige manier of ben verkeerd?

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
Post Reply
jandc
Nieuw
Nieuw
Posts: 27
Joined: 07 Jul 2008, 14:17

Dit lijkt mij geen veilige manier of ben verkeerd?

Post by jandc »

Ik kwam dit nog tegen
Dit lijkt mij geen veilige manier of ben verkeerd?

http://www.youtube.com/watch?v=D2cT2X0nPb4
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Post by Pietje »

Je kan beter even een nieuw topic starten voor dit filmpje.

Dit is ISS, en als ik zie wat ze hier doen, dan ben ik niet echt onder de indruk. Ondanks dat er mensen trekken, laat de zager zijn zaag vastlopen en daarna blijkt dat hij wel wiggen bij zich heeft. Ook de communicatie tussen zager en trekkers is niet optimaal.

Laten we onze energie steken in het bewonderen van Gerrits hulpje. 8)
Last edited by Pietje on 21 Nov 2008, 22:49, edited 1 time in total.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Jan-Sietze
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 70
Joined: 18 Oct 2008, 19:07
Location: Wirdum

Post by Jan-Sietze »

Als er een mod is die kan splitsen.. dan zet ik ook mijn filmpjes erbij. :?:
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Post by Pietje »

:D Thijs is moderator, maar die heeft andere dingen aan zijn hoofd! Of ehh...





Nu ja, die is druk.

Tamil?
Ajeto buurman!
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Post by Tamil »

Zo beter Jan-Sietse en pietje ?

Ja ik heb nog geen trouw plannen! 8) dus heb nog alle tijd voor jullie te splitten.
User avatar
Thijs
Moderator
Moderator
Posts: 751
Joined: 24 Apr 2006, 23:07
Location: Hoogeveen
Contact:

Post by Thijs »

word ik nu gelijkt verbannen ofzo!?!? haha HIJ IS GETROUWD STOP HEM ACHTER IN EEN HOEKJE HAHA :lol: :lol:
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

THIJS??? THIJS, ben jij dat echt?

Hé jongens.... Thijs is weer vrijgelatenImage
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Post by KIMME »

Die idioten van ISS bestrijden hier bij ons de eikenprocessierupsen. Ze fikken zolang met de brander tot de schors uit zichzelf blijft branden en ze kunnen bij de hoogste nesten niet eens komen met hun hoogwerkertjes.
Ik word er ziek van. Heel stoer trouwens zo'n grote struik vellen waar drie man aan hangt te bengelen. het zal je maar gebeuren dat er iemand onderuit schuift en die struik dan op zich krijgt.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

KIMME wrote:Ik word er ziek van.
Niet nodig Kimme, dat worden ze waarschijnlijk zelf wel als ze hun beschermende pakken 'vergeten' zijn.

Even algemeen en niet persoonlijk.

Ook al ben ik geen Moderator toch zou ik de deelnemers van dit forum willen meegeven dat het niet erg netjes is om 'personen in het algemeen' uit te maken voor oud vuil. Ga er van uit dat jij/zij zo goed bent/zijn als de opleiding die jij/zij genoten hebt/hebben en de ervaring die jij/zij opgedaan hebt/hebben en wat jij/zij hiermee gedaan hebt/hebben.

Ga ervan uit dat de persoon waar je het over hebt altijd naast je zit op de bank. Zou je de gebezigde taal dan nog uitslaan? Ja? Dan zou ik zeggen ga vooral door. Is dit niet het geval laat het dan, dan zou het forum best wel eens een gezellige plek voor iedereen kunnen blijven.
Ik ben echt niet altijd even netjes, maar ga ervan uit dat ik alles recht in iemands gezicht kan herhalen zonder dat ik plotseling moet bukken.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Post by Pietje »

Je hebt gelijk, broer.
Tekst aangepast, zo beter?

Toch wil ik wel kwijt dat ik vaker negatieve dingen zie van ISS dan positieve. Gewoon een constatering...
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

kort lijntje

Post by tarzan »

De methode van hun slaat nergens op! Wie het ook zijn!

1- de lijn is te kort. Probleem
A) je kunt de boom op je kop krijgen
B) je kunt minder kracht zetten (natuurkunde, mechanica, krachtenleer) namelijk bij een kort touw is een groter deel van de kracht een neerwaartse kracht. deze drukt de boom dus de grond in. als je verder van de boom afstaat gaat er meer kracht in de trekkende kracht en minder in een neerwaartse kracht.

2- je zet in principe NOOIT iemand aan een touw ZONDER dat er een vorm van een ankerpunt zit. Want je houd die boom gewoon niet tegen als die echt verkeerd gaat. dus je maakt altijd het touw vast om een boom, auto, trekker, aan de voet van een paal (of meerdere palen), eventueel via een katrol en wat heel goed werkt is dan via de Chauffeursknoop de kracht verdelen over een grotere afstand. Voordelen
A) als de boom verkeerd gaat dan kan hoogstends de zaag vastlopen maar de boom kan nooit echt finaal verkeerd vallen (zit n.l. vast aan boom of ander vast punt)
B) je kunt veel meer kracht zetten doordat je het touw onder spanning zet met je piekkracht en dan weer los kunt laten en met chouffeursknoop kun je tot 6 maal meer piekkracht op een lijn zetten.
C) Je voorkomt dat mensen aan zo.n boom gaat rukken waarbij de boom gaat zwiepen waarbij bomen vaak juist afbreekt als hij de verkeerde kant op gaat.
D) je hebt tijd om als de boom echt niet de goede kant op wil lieren o.i.d. te halen om in te zetten.
E) als het touw onder spanning staat en de breuklijst is gemaakt dan kun je met die twee zwaar gebouwde heren gewoon op het touw gaan hangen waarbij je volgens het bovengenoemde mechanica principe echt enorm veel kracht kunt uitoefenen!

Goed ik kan vast nog ff doorgaan.

Ik durf rustig tegen degene die daar bezig zijn en ook als ze naast mij op de bank zitten te zeggen, "jongens dit is geklungel, huur nu eens 1 dag iemand in die er net ff wat meer kijk op heeft en leer daarvan!"
groet van Tarzan
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: kort lijntje

Post by treespotter »

tarzan wrote:1- de lijn is te kort. Probleem
Ha ha, kijk nog eens goed Tarzan dan zeik je helemaal in je broek. Volgens mij staan die 'vakmannen' niet aan een te korte lijn te trekken.Image Volgens mij hadden ze van die tak waar ze aan staan te trekken beter en neuskruisje kunnen maken om te kijken of ze wel 'veilig' staan.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Post by Pietje »

Als je nog meer wilt lachen :roll: dan moet je eens kijken op welke manier ISS een boomverzorger aanneemt:

http://www.isswerk.nl/job/35/1063/Boomv ... ping).html

Je hoeft nog niet eens je rijbewijs te hebben en je mag jezelf al boomverzorger noemen...

... en dan ga je inderdaad met twee man aan een takje hangen om een boom om te trekken. Als ze geluk hebben blijft degene met het rijbewijs in leven... :lol:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Post by Steven »

ik ben laatst benaderd door dit bedrijf met een wel erg vaag raar mailtje.
of met hun in zee wilde gaan met grote projecten die ze hebben.
als je benieuwd ben naar de mail moet je ff pme!
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

Grasshopper wrote:ik ben laatst benaderd door dit bedrijf met een wel erg vaag raar mailtje.
of met hun in zee wilde gaan met grote projecten die ze hebben.
als je benieuwd ben naar de mail moet je ff pme!
Erg benieuwd 8)
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

Hé Pieterman, Gefelicitaart Image man. Wie gaan de mannen van Treehugs voor jou uitkiezen.

Pietje wrote:Je hoeft nog niet eens je rijbewijs te hebben en je mag jezelf al boomverzorger noemen...
???? Sinds wanneer is het hebben van een rijbewijs een definitie van het zijn van een boomverzorger. M.a.w. Ben jij recent nog met jou auto de boom in gereden? :roll:
Attachments
car in tree.jpg
car in tree.jpg (5.13 KiB) Viewed 8056 times
chestnutnut
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 56
Joined: 14 Jun 2006, 13:48
Location: Donzy (Frankrijk)
Contact:

Post by chestnutnut »

een woord : amateurs.
Post Reply