6 en 7 juni Nederlandse boomklimwedstrijden in Rotterdam

Hierin vind je alle onderwerpen en reacties van het oude weblog.
Post Reply
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

om een indruk te krijgen wat daar ongeveer gebeurd ga naar www.klimkampioenschappen.nl En om te zien hoe dat boomklimmen nu eigenlijk gaat: www.treehugs.nl/index.php?content=detai ... 6#comments
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Nike @ 08-06-2008 14:34:41:Titel verdediger NKB 2007 Schaamteloos op zij gezet (?)
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Alexander @ 08-06-2008 15:13:14:Ik vond het een bijzondere uitslag, snap ook niet helemaal hoe het is gegaan.
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Reinoud @ 08-06-2008 18:13:48:Ik wil een mail naar alle deelnemers rond laten gaan voor een petitie om de regels op dit punt aan te passen, ik denk dat het probleem nu zit in het feit dat de 2 reizen betaald worden, daardoor wordt het naar amerika gaan te belangrijk voor de kpb.

Het nederlandse kampioenschap ( ik schrijf het maar een keer voluit) wordt daardoor in dienst gesteld van het WK dat 52 van de 54 keer in de states is.



Schaf het betalen van het ticket af! ; als je voor het éérst ned. kampioen of 2e bent, heb je dat (zelf je ticket betalen om naar de WK te gaan ) er echt wel voor over lijkt mij.



Het geld wat je over houdt kun je dan weer gebruiken om leuke prijzen, moterzagen, klimlijnen, gordel, etc, voor iedereen aan te schaffen.

Voor de overall-kampioen ( ook de eventuele thuisblijver) en de eerste per onderdeel zoals voorheen.

Ik vond het nu wel erg kaal erop staan met de prijsuitreiking.



Is er misschien een insider die weet hoe dit precies zit, want er waren toch veel sponsors en onze eigen bijdrage is ook nog steeds hetzelfde, is het geld van de onderdeelsponsors niet bedoeld voor prijzengeld voor dat onderdeel?

PAS OP!

Dit is bedoeld als een oprechte vraag naar het hoe en waarom, de organisatie was verder perfect en we zijn daar ook zeer dankbaar voor, maar we willen het graag snappen en voor iedereenzoveel mogelijk aantrekkelijk houden.
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

wouter @ 08-06-2008 19:44:40:Als "ex" wedstrijd klimmer (en de eerste in de klimkampioenschappen die zijn WK reisje afstond aan mede klimmer Jelte) is het voor mij altijd gegaan om het toffe en sfeervolle NK !!!

Dat de druk zo op dat WK wordt gelegd en zelfs goede klimmers geen kampioen kunnen worden als ze niet tekenen om WK te gaan klimmen vind ik persoonlijk enorme KUL.

Ik vind het initiatief van Rein dan ook goed en vind dat iedere nederlandse klimmer ongeacht zijn motivatie nederlands kampioen mag worden en daarin zelf mag beslissen om WK dan wel of niet mee te klimmen.

Is het voor de KPB niet slimmer om gewoonweg te stellen dat alleen de eerste 3 NK finalisten aanspraak mogen maken op WK en indien niemand wil gewoonweg geen deelnemers te sturen naar WK.



Dan zorg je ook niet voor zo'n enorme rare uitslagen en blijft het spelletje voor iedereen leuk.



;)
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Wolter @ 08-06-2008 20:47:13:Het kan toch niet de bedoeling zijn dat regionale topklimmers niet meer met een regionale wedstrijd mee mogen doen omdat deze regionale klimmers het niet zien zitten om (om wat voor reden dan ook) niet mee willen doen aan een eventueel optioneel wereldkampioenschap. Hieruit blijkt maar weer dat je met de beste bedoelingen voor ogen voor een vereniging volledig aan je doel voorbij kan schieten.



Ik denk dat deze hele regel weer uit het reglement moet verdwijnen en dat de vereniging er weer voor moet opteren om de beste klimmer de MOGELIJKHEID te bieden om te gaan naar de wereldkampioenschappen. De beste (en dan bedoel ik dus niet de nummer twee of drie) Nederlandse klimmer financieel ondersteunen als hij wil gaan en niet de beste nederlandse klimmers weigeren om mee te mogen doen met zijn/haar eigen thuiswedstrijd.



Dat Menno reglementair de winnaar is geworden van deze wedstrijd gun ik hem echt van harte, maar voor mij (kijkende vanaf de zijlijn) is er toch echt een andere winnaar die op zijn thuiswedstrijd niet van zijn gloriemoment mocht genieten.
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Bob B @ 08-06-2008 21:54:35:

Lang leve de regels en hiep hiep hoi dat alles op papier staat !



don't shoot the messenger ? of zoiets !!



Je kunt hier nog een leuke themadag aan wijden denk ik,



Shit Happens, Wally toch gefeliciteerd



;)
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

ik @ 09-06-2008 09:31:44:een jaar waar voldoende verbeterpunten aan het licht zijn gekomen.

het is zaak om die voor een volgend jaar mee te nemen.

er zijn al mensen met oplossingen, laat die dan mee doen in de organizatie dan kunnen we ze met zijn allen oplossen
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Sandra @ 09-06-2008 10:49:07:Als iedereen die nu zijn mond open trekt eens de moeite neemt zich ook in te zetten voor de kampioenschappen zou het niet alleen aankomen op 1, 2, of 3 personen. Wij hebben hier uren, wat zeg ik, weken werk in zitten en er is over deze regel voldoende vergaderd met meerdere personen. Een andere toon zou voor de organisatie erg prettig zijn. Wij zijn mensen, maar bovenal hebben wij dit allemaal VRIJWILLIG gedaan. Hier zit onze eigen tijd in, het enige dat wij daarvoor terug zien is een hopelijk geslaagd evenement. Iedereen heeft de voorwaarden moeten lezen voordat hij of zij het inschrijfformulier kon insturen, daar stond de regel zeer duidelijk in vermeld. Eventuele directe vragen kan je sturen naar: info@klimkampioenschappen.nl en zullen door mij nog beantwoord worden. Dat zal het laatste zijn wat ik voor dit evenement doe. Ik heb hier enorm veel tijd in zitten en als dan als eerste reacties dit soort dingen zijn, dan kan ik er maar beter mee stoppen en mijn tijd beter gaan besteden.



Sandra
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Niels @ 09-06-2008 11:54:44:Beste allemaal

wat fijn dat jullie met je reacties zo na de wedstrijden komen. Daar hebben we echt wat aan!!. Commentaar leveren is makkelijk,... en zeker lekker anoniem via het net. Kom de volgende keer eens een weekje of wat van te voren met vragen en/of opmerkingen,... Bel eens,..spreek ook mij eens aan,..of zoiets,..scheelt een hoop. Maar niet op deze manier

De lol is er bij mij definitief af, ik had al eerder aangegeven er mee te stoppen,.. dit versterkt en bevestigd mijn eerder genomen beslissing.

Degene die het beter weet,kan, wil,.........mag het beter maken,...mijn plaats is vrij.



groeten



Niels
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Marc Meijer @ 09-06-2008 15:39:04:Dame(s) en heren,



Afgelopen weekend hebben we met elkaar een goede NK beleefd; grote groep klimmers, 3 vrouwelijke klimmers, mooi weer, een mega sponsor, prima facaliteiten etc.



Het is jammer dat weinig schrijvers hier aandacht aan besteden.



Het is mij duidelijk dat er enige commotie is ontstaan door de regelgeving en uitvoering daarvan. De enige manier om eerlijk te oordelen is echter wel het naleven van vooraf afgesproken regels. Je hoeft het niet eens te zijn met de regels maar door mee te doen ga je wel akkoord met de handhaving.



Bij communicatie, zeker via internet is het lastig om de toonzetting vast te stellen.

Ik wil iedereen die reageert daarom oproepen om positief te blijven en elkaar met respect te behandelen.



Het KPB bestuur heeft de klimwedstrijden inclusief de afvaardiging naar het EK en WK op de agenda staan. We zullen samen met de klimwedstrijdencommissie de afgelopen NK evalueren en samen met (een deel van) jullie nadenken over verbeterpunten. Alles is onderhevig aan verandering, mogelijk ook de uitzendingen.



Wil je meedenken, en vooral doen mail dan naar info@klimkampioenschappen.nl



Vriendelijke groet Marc Meijer, Voorzitter KPB-ISA
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

ThijS @ 09-06-2008 17:51:41:hello!

nou ik vond het 1 van de leukste nk's die ik heb mee gemaakt! was allemaal super geregeld dus daar voor zeker een applaus! en dat dit soort dingen gebeuren is zeker erg vervelend maar is weer een leer voor volgend jaar! en misschien is het ook een idee om in plaats van al dat reis geld voor de winnaars eens een beetje naar de hoofd organisatie te stoppen. ze doen er zat voor dacht ik zo! als iemand nou niet naar het wk wil om de 1 of andere reden. moet dat ook gerespecteerd te worden. menno walter van harte !!!



Doei!
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Nike @ 09-06-2008 18:01:35:Beste vrijwilligers,



Ik denk dat niemand twijfelt aan de fantastische organisatie van dit weekeinde.



Het enige wat er op het Internet gebeurd is, is dat ik er een open vraag geplaatst heb.

Ik denk dat we een verbeterpunt voor volgend jaar hebben.

Dit doet niets af aan het zeer geslaagde weekeinde in Rotterdam.



En buiten dat, weet een ieder dat er ook schrijvers en klimmers zijn die meer dan eens hun vrije tijd als vrijwilliger in onze en andere klimkampioenschappen hebben gestoken.



Rest mij nog te zeggen dat ik dit bericht ook op het Internet plaats en dat ik vind dat anoniem slap is.



Vriendelijke groet,

Nike Jekel

User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Reinoud @ 09-06-2008 18:21:03:De discussie over het regelement was ook alvast bedoeld voor VOLGEND JAAR!

De regels waren duidelijk en Walter heeft ze als eerste ook zo geaccepteerd.

Maar evalueren doe je nu eenmaal het beste achteraf en direct erna anders heeft het geen zin meer en worden dingen vergeten.

Ik had voor de briefing van afgelopen donderdag ook een aantal vragen over het nieuwe regelement, maar die briefing is er niet meer geweest.

Ik was al bang dat de discussie als kritiek kon worden opgevat, ( zie PAS OP! .....internet is een lastig medium), zo is het niet bedoeld, boomverzorging is een dynamisch gebeuren, en anders de boomverzorgers wel.

Organisatie nogmaals bedankt voor een onovertroffen en professioneel NK.

:)
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Bert Plaat @ 11-06-2008 13:00:22:Beste mensen

Ik heb zojuist de uitslagen op www.klimkampioenschappen.nl gezet. Inclusief de eerste fotoreportages.



Vriendelijke groeten

Bert

User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Sandra @ 11-06-2008 13:08:41:Bert is me voor...



Bert Plaat, onze reddende engel wat betreft website die ons uit de brand geholpen heeft en enorm veel werk heeft verzet, heeft zeer snel, na aanlevering, de uitslagen en de eerste foto's (van Kim Jacobs) geplaatst.



Over deze gegevens kan niet worden gecorrespondeerd. ;) (lol)



Sandra
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Frits @ 11-06-2008 19:27:43:Wie mag er naar italie (?) (?) (?)
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Alexander @ 11-06-2008 19:46:22:De nr 1, 2, 3 van de heren en ik geloof de nr 1,2 van de dames.
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Nike @ 11-06-2008 21:00:33:Beste Frits,

Als jij de Frits bent die in de Masters zat dan sta je geregistreerd als Belg in de NKB.

Meno,Walter en David hebben recht op deelname in Italie.

Indien Menno zijn wildcard ui Australie gebruikt?

Kan Tamiel als 3e Nederlander



Vriendelike groet, Nike
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Frits @ 11-06-2008 23:26:34:als ik geregisteerd sta als Belg is er bij mijn inschrijving iets mis gegaan daar heb ik me opgegeven met mijn Nederlandse nationaliteit.

Ik woon in België maar ben nog steeds Nederlander (lol)
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Kim @ 12-06-2008 00:21:50:je weet nog niet echt wat je wil heh frits? :))
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Sandra @ 12-06-2008 12:55:12:De klimcommissie zal voltallig een besluit moeten maken met betrekking tot de uitzending van personen naar de EK. Vanavond zal meneer van der Werff daar een officieel antwoord op krijgen, dan hebben alle drie de klimcommissieleden Waar wij dan naar kijken is het volgende:



1. Thoren Benk 171.20 punten

2. Menno Kluiters 101,40 punten (Nederlands kampioen)



Walter Hak (buiten mededingen, voor kwalificatie EK) 165.20 punten



Frits vd Werff, DQ,

Tamil Verhagen DQ

Dave Harmsworth DQ



Bij de dames heeft er geen Masters plaatsgevonden aangezien er twee dames in de voorrondes zijn gedisqualificeert. Dit betekend geen uitzending naar het WK.

User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Nike @ 12-06-2008 18:02:17:Sandra,Lars & Niels fijn dat jullie daar nog even voor gaan zitten de tijd tot de EK is nog maar kort.

Deze heren willen zich graag aan melde bij de EK commissie en eventueel hun vlieg ticket boeken.



Groet Nike :))
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

kevin @ 14-06-2008 21:15:10:o ja,



jonges nog bedankt voor het biertje :))
Post Reply