Nk, Voor de duidelijkheid !

Hierin vind je alle onderwerpen en reacties van het oude weblog.
Post Reply
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Aan alle klimmers en andere belangstellenden, Het Nederlandse klimkampioenschap 2008 ligt inmiddels zowat een week achter ons en zoals velen hebben opgemerkt zijn er een aantal onduidelijkheden gerezen rond de kwalificatie van de klimmers voor het EK in Turijn en de wereldkampioenschappen. Als organisatie van de open Nederlandse klimkampioenschappen zijn wij dit jaar tegen een aantal reglementaire problemen aangelopen waar het ISA reglement geen uitkomst kon bieden. Daar deze problemen direct van invloed zijn op de uitzending van klimmers naar een EK of WK zijn wij genoodzaakt een aantal geforceerde beslissingen te nemen vooruitlopend op de evaluatie van het NKB 2008. Om tot een weloverwogen besluit te komen is er overleg gevoerd met de voorzitter van het ETCC/EOC comité van de ISA, BAAS het Belgische ISA chapter en de KPB. De hieruit voortvloeiende besluiten zijn niet alleen per direct actueel, maar zullen ook als aanvulling voor het reglement voor de klimkampioenschappen voor de toekomst gaan gelden. Het volgende is aldus besloten:Klimmers die door de KPB-ISA kunnen worden uitgezonden, als gevolg van hun prestaties tijdens het Nederlands kampioenschappen, naar het Europees kampioenschap en het Wereldkampioenschap dienen aan de volgende voorwaarden te voldoen om Nederland te kunnen vertegenwoordigen;·         De deelnemer heeft de Nederlandse Nationaliteit die gecontroleerd kan worden aan de hand van zijn of/haar Paspoort.·         De deelnemer woont  voor het grootste gedeelte van het jaar, in Nederland.·         De deelnemer werkt voor het grootste gedeelte van het jaar, in Nederland.·         De deelnemer die Nederland wil/kan vertegenwoordigen moet lid zijn van de KPB en/of een zelfstandig ISA lidmaatschap hebben.Klimmers die wensen uitgezonden te worden door de KPB, als vertegenwoordiging voor Nederland, dienen aan alle 4 de eisen te voldoen. Bij twijfel of discussie betreffende deze eisen wordt een beslissing genomen door de klimcommissie samen met het KPB bestuur aan de hand van de voorliggende informatie. Over de uitkomst van die beslissing kan niet gecorrespondeerd of gediscussieerd worden. Het directe gevolg van deze besluitvorming is dat de volgende personen Nederland mogen vertegenwoordigen op het ETCC in Turijn:·         Menno Kluiters·         Walter Hak·         Dave Harmsworth Met de evaluatie van de klimkampioenschappen 2008 zal er nog een aantal reglementen ter discussie worden gesteld, met als doel vervelende problemen zoals zich dit jaar hebben voor gedaan , te voorkomen. Wij vragen dan ook een ieder hier eens goed over na te denken, om samen met ons een goed en compleet reglement samen te kunnen stellen. Tevens zal er besproken moeten worden wat te doen in het geval van ontoelaatbaar gedrag of uitingen jegens personen of organisaties, hetgeen dit jaar wel zeer extreme vormen heeft aangenomen. Met hartelijke groet namens de Klimcommissie en het KPB bestuur, Marc MeijerLars Rodrigues  
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Tamil @ 14-06-2008 12:00:06:Helemaal goed!



Ik vind dat jullie dit toch nog zeer profesioneel hebben opgelost!



nu is er gewoon duidelijkheid en weet iedereen weer hoe het zit



Misschien een tip voor volgend jaar: om een brefing te houden voor en na de wedstrijd met de deelnemers, dit word ook bij andere wedstrijden gedaan en zo is er zo min mogelijk onduidelijkheid!



En verder vond ik de wedstrijd afgezien van een wat gekke Masters helemaal top!



Ga zo door!



















User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Frits van der Werff @ 14-06-2008 13:43:40:Dit besluit komt wat klungelig over door een regelement na een wedstrijd aan te passen en dan worden er Nederlanders en niet leden van de KPB gediscrimineerd door niet meer mee te mogen doen omdat ze in het buitenland wonen. Dus zijn het geen Nederlandse maar

NKB en KBP clubkampioenschappen.

Het waren mooie kampioenschappen maar de nasleep is treurig.

Is dit besluit misschien door het bestuur uit eigen belang genomen? (door bepaalde druk)

Frits (evil)
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

berry @ 14-06-2008 16:08:25:super!

iedereen wist voordat hij/zij mee deed aan het nk waar ze aan begonnen en hebben er voor getekent.

dat nu na de hand blijkt dat het een beetje treurig uitpakt voor sommige is zuur maar volgend jaar weer een nieuw jaar met misschien nieuwe regels.

in ieder geval vond ik het een leuk weekend en heb ik alweer zin in het volgende jaar!
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Kim @ 15-06-2008 11:24:29:Berry heb jij al een mail gehad aangaande jouw footlock-prussiklijn? Die hangt dus in mijn bus... Maar hoe komt ze terug?
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Sandra @ 15-06-2008 14:32:16:Die heeft Berry gehad, maar hij heeft mij nog niet teruggemaild.... ;)
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Reinoud @ 15-06-2008 18:45:28:Achteraf de regels aan passen voor uitzending naar het EK vindt ik ook erg ongelukkig, je hebt ze strikt op Walter toegepast dan moet je dit ook consequent doorvoeren.

Er was niks bekend dat je voor de grootste tijd in Nederland moest wonen en werken; Menno is zover ik weet ook vaak in het buitenland.

Over het lidmaatschap weet ik niks, maar ik vind het wel bot naar Frits om hem eerst aan de master mee te laten doen en hem dan vervolgens overal buiten te sluiten.



De zin" er kan niet over de uitslag gecorrespondeerd/gediscussieerd worden"is als grap nog wel leuk maar als jullie hem serieus gaan gebruiken dan schiet je doel als kring/vereniging inmiddels behoorlijk voorbij.

Hou in de gaten dat het een klimwedstrijd is voor nederlanders geen promotietour van nederlanse boomverzorgers richting het buitenland.

Laten we het leuk(simpel) houden.

Ik ben ook wel benieuwd wat er bedoeld wordt met ontoelaatbaar gedrag, misschien heb ik iets gemist maar ik hoop dat hiermee niet de discussie op dit forum bedoeld wordt.
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Sandra NIET ALS KLIMCOMMISSIE @ 15-06-2008 19:43:43:Ik reageer hier even onofficieel.



Er zijn absoluut geen regels achteraf aangepast! Iedereen is gelijk behandeld.



Daarnaast, op een forum zie je niet alle feiten die mensen mee laten wegen in een beslissing. Denk daar eens aan voor je reageert.



Een beetje modder gaan gooien omdat je je zin niet krijgt lijkt mij tonen van onvolwassen gedrag. Ik beschuldig hier niemand, bedoel hier niet specifiek een persoon, ik discrimineer niemand, er wordt niemand achtergesteld op een ander. Maar vingers gaan lopen wijzen? Kijk dan eerst even naar jezelf.



Ik ben dit hele gezeik zo spuugzat! Wordt er wel beseft wat er voor werk is verzet? Dat er regelementaire gebreken naar boven zijn gekomen is een goede leer voor de volgende keer. Het regelement zal dan ook zeker flink onder de loep genomen moeten worden, wat dan ook zeer hoog op de agenda staat.



In mijn eigen ogen vind ik een diskwalificatie van dusdanig ernstige aard dat je daarmee alleen al een uitzending zou uitsluiten. Echter kan mijn persoonlijke mening niet meewegen in dit soort beslissingen. Die zijn dan ook op grond van staafbare argumenten gemaakt.



Ik heb hier vele uren, wat zeg ik, dagen, aan voorbereiding inzitten. Een open en eerlijke discussie is iets waar ik zeker voorstander van ben, maar doe dat op een volwassen en vooral eerlijke manier. Ik nodig hierbij iedereen uit op de volgende ledenvergadering van de KPB, of om je als vrijwilliger aan te melden voor het realiseren van zo'n enorm evenement.



Daarnaast geef ik iedereen de tip mee voortaan de voorwaarden door te lezen als je je ergens voor inschrijft. In de voorwaarden waarvoor je akkoord moest geven voordat je je inschreef, stonden bovenstaande regels ook vermeld.



Sandra, als klimster en vrijwilligster, buiten functie klimcommissie atm
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Nike Jekel @ 15-06-2008 20:24:37:Beste boomverzorgers,



Al die een mening hebben moeten deze vooral kenbaar maken!

Op het internet of bij de KPB leden vergaderingen.

Men moet zich niet aangevallen voelen om dat er vragen zijn, zeker niet als de vrager zich bekend maakt.

Niemand maar dan ook niemand heb ik openbaar horen zeggen of zien schijven dat de organisatie slecht was/is.

We zijn bijna allemaal lid van een club die er om bekent staat gedrag ter discussie te stellen,met als doel samen na te denken en ons vak te verbeteren.



Ik vindt het niet oke als mensen elkaar verwijten maken of kwetsen maar vragen staat vrij in dit land, antwoorden ook. Nogmaals niemand valt elkaar aan/af alleen als we spreken en schijven komen we dichter bij elkaar ;)



Vriendelijke groet Nike
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Reinoud @ 15-06-2008 20:39:54:Hold your horses,

Wat is er mis met een eerlijke(!) discussie op een forum.(niet anoniem)

Een aantal van ons hebben ook al eens mee georganiseerd, het is echt niet zo dat iedereen het maar voor lief neemt.

Het wordt nu steeds groter en dus zwaarder om te organiseren, dan vraag je (te)veel van de vrijwilligers en ontstaan er irritaties bij commentaar van buitenaf.

Als de opzet simpel blijft kan iedereen, verspreidt over het land, het per tourbeurt organiseren.

Anders gaat de lol er voor iedereen op den duur vanaf, maar zonder feedback van de deelnemers kom je nergens.



User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Frits van der Werff @ 16-06-2008 22:51:04:Na de teleurstelling van 2008 hoop ik in 2009 wederom van de patij te zijn.

graag wil ik als de afstand niet te ver is op de volgende vergadering van de KPB aanwezig zijn. (graag datum en plaats s.v.p.)

Veel succes voor de deelnemers bij de EK in Turijn

Groeten Frits (i)
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Wolter @ 18-06-2008 01:00:16:Ik weet het, ik zou mij er niet mee moeten bemoeien, maar hier gaat'ie dan toch.



De bovengenoemde criteria zijn vaag (het grootste gedeelte???) en het kan zo zijn dat je niet aan alle criteria kan voldoen.



Waarom gaan wij voor inschrijving niet uit van de volgende drie criteria



OF 1 Je hebt de Nederlandse nationaliteit.

OF 2 Je hebt in de 6 maanden voorafgaande aan de wedstrijd in Nederland gewoond èn gewerkt.

EN 3 Je bent lid van de ISA en/of KPB.



Persoonlijk zou ik het erg verdrietig vinden wanneer Menno niet mee zou kunnen doen met de wedstrijd omdat hij (door te wonen en werken in NZ) niet aan alle vier van de voorgestelde regels voldoet. En dan heb ik het nog niet eens over onze alom gerespecteerde allochtone collega Dave. Voor hem zouden dit dan de laatste Nederlandse klimkampioenschappen zijn geweest. Wonen en werken al vele jaren, maar een Nederlands paspoort???



Ga je uit van mijn punt 1 en 3 of punt 2 en 3 dan zou er zelfs voor Frits (waarvan ik hoorde dat hij zich als Belg had ingeschreven) geen vuiltje aan de lucht zijn.



User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Wolter @ 18-06-2008 01:07:25:O ja, wat ik nog vergeten was. Ga voor deelname aan de DTCC (NKB) om met dezelfde criteria als die je hanteert voor het uitzenden naar de ETCC.
Post Reply