25 jarig Jubileum Kring Praktiserende Boomverzorgers

Het oude KPB-ISA forum
Locked

We gaan het 25 jarig jublileum van de kpb uitgebeid vieren!!!

jazeker, heb hart voor de KPB
11
79%
Maakt mij niet zoveel uit
3
21%
Voor mij hoeft het niet
0
No votes
 
Total votes: 14
User avatar
webmasterkpb
Nieuw
Nieuw
Posts: 1
Joined: 20 May 2006, 12:59
Location: Niekerk-Grootegast
Contact:

25 jarig Jubileum Kring Praktiserende Boomverzorgers

Post by webmasterkpb »

Via ons forum kan je meedenken over activiteiten voor het jubileum van de KPB
Een moment om bij stil te staan.
Was zelf betrokken bij de oprichting 'a long time ago'

De twee ideeën die meest naar voren zijn gekomen zijn:
1. Arborday: met doel om werk te verrichten ergens in Nederland en boomverzorging te promoten aan het groter publiek. ( vrijdag en/of zaterdag )
2. Demonstratie/ workshop dag: met doel, voor de leden, een informatieve dag eindigt met een BBQ/Feest.
Zie voor meer nieuws de link in het menu van de kpb-isa site.
Het lijkt me goed de werkgroep te voorzien van tips en bijdragen.

Dus lid worden van dit forum; zo gedaan!!!
:!:

groet
Bert Plaat
User avatar
Alexander
Moderator
Moderator
Posts: 464
Joined: 26 Apr 2006, 18:27
Location: Haarlem
Contact:

25 jarig Jubileum Kring Praktiserende Boomverzorgers

Post by Alexander »

Zelf zie ik meer in een demonstratie / workshop dag, het moet het feestje van de KPB-ISA worden.
Een paar jaar geleden hebben we Maastricht gehad, daar is er groot uitgepakt. Ik denk dat we dit jubileum voor ons zelf moeten houden, zodat het een gezellig en informatief dagje wordt.

Alexander
PiusFloris

25 jarig jubileum

Post by PiusFloris »

Beste KPB en KPB-Isa leden
Meedenken is meedoen wordt vaak gezegd. Ik ga zeker niet helpen met de organisatie van het 25 jarig jubileum voor de KPB. Ik heb de leeftijd bereikt dat de "next generation" het nu mag en moet gaan doen. Er zijn volop creatieve, intelligente en practische mensen binnen de club die de organisatie van een feest op zich kunnen nemen.
In de twee voorgaande reacties proef ik dat sommigen een soort van intern feestje willen houden. Ik ben op zich altijd voor feestjes maar bij een jubileum van een club die zich 25 jaar bewezen heeft denk ik dat de KPB meer naar buiten moetr treden. Ook de KPB moet constant nieuw bloed (leden) krijgen om te overleven. De KPB is niet veel anders dan een boom! Ik denk dat een 25 jarig jubileum bij uitstek geschikt is om naar buiten te treden. Organiseer iets voor buitenstaanders. Doe het nodige voor hoveniers, architecten en projectontwikkelaars. Zij zijn degenen die ons inschakelen als het over bomen gaat. Juist deze beroepsgroepen moeten we steeds blijven voorlichten over de aard van ons werk. Zij zijn per slot degenen die vaak bepalen wat er met bomen gebeurt en hoe dit gedaan wordt. Als deze mensen zien hoe echte boomverzorgers werken wordt er respect afgedwongen. En dat is weer goed voor het vak. Dus doe graag iets naar buiten toe. Dat was en is één van de doelstellingen van de KPB. Succes met de organisatie van het jubileum. Groet.
Pius Floris
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

25 jarig jubileum

Post by treespotter »

Een besloten feestje lijkt mij geweldig!!!
Op een verjaardag nodig je toch alleen familie en vrienden uit en niet alle potentiële klanten? Waarom dan wel op het feest van de vereniging.

Vers bloed? Volgens mij is de KPB nog nooit zo groot geweest en is de aanwas van nieuwe leden ook groter dan ooit.

Een goede demo in een kleine "Arbor Day", een lekkere BBQ en 's avonds de "Ton van Ton" met een lekker biertje samen met alle vrienden op een gezellig 'camping'? Dat zou voor mij een goed jubileumfeest zijn.

Wij zijn een vereniging van gedreven boomverzorgers met liefde voor het vak en geen bedrijvenvereniging die elke mogelijkheid moeten aanpakken om "potentiële" klanten te winnen.
User avatar
frankb
Nieuw
Nieuw
Posts: 49
Joined: 27 Apr 2006, 00:28
Location: Harderwijk

Post by frankb »

Helemaal met je eens Wolter. Ik zeg hou het besloten.

Groente Frank Braat
Eddie Bouwmeester

Feestje

Post by Eddie Bouwmeester »

Bomen over bomen

Dat is voor mij een feestje,
Discussieren over "verniewde" veranderende inzichten
En na 25 jaar wordt het misschien eens tijd om in de grote boze wereld onze emotie maar eens aan de kant te zetten, maar de Passie, de gedrevenheid en het duurzaam voortbestaan van bomen voorop te stellen.
We moeten af van het imago henderik jan de tuinman, en dat berijk je niet door emoties.
Maar door de de passie van het VAK boomverzorging uit te dragen.
Ook moet je er vreselijk voor waken, dat je als groenmannetje elke keer weer een aai over je bolletje laat geven, en dat je maar weer toegeeft op de eisen van een groeiplaats.
Als we niet uitkijken leven we straks in een Urban Dessert [/size]( verlepte stad met 25 boomsoorten in bomenzand)
We moeten opkomen voor ons vak, een architect laat zich toch ook niet klem in een hoekje drukken voor zijn ontwerp.
Een feestje lijkt mij helemaal te gek, zeker met KPB leden.

Maar je wat is er nou mooier, dan vertellen over de passie van boomverzorging ONS VAK.

Ik weet niet of het mag, maar ik wil een voorstel doen;


10.00 uur t/m 15.00 symposium De passie voor bomen


daarna met KPB leden op de camping verhalen over de "TON van TON" met de "TON van TON" tot in de kleine uurtjes
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

Post by tarzan »

bomen, kampvuur, kamperen, eten , drinken, KPB leden!!!
groet van Tarzan
Harald Waijers

25 jarig jubileum

Post by Harald Waijers »

Ben het voor een groot gedeelte met Eddy eens.
Geef 's ochtends/'s middags een receptie voor minder bekenden, lees projectontwikkelaars e.d., en geef 's avonds een feest voor KPBers. De Ton van Ton is goed, maar de Ton van Eddy heeft afgelopen klimwedstrijden zich ook wel bewezen.
Sorry Wolter, maar jouw kacheltje zullen we dan niet nodig hebben.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

Zo te zien aan de enorme hoeveelheid reacties gaat het een geweldig feest worden met ons ?? tienen ??

Een vereniging is iets van en door de leden. HEREN (en DAMES). Het blijft toch niet bij de reacties van deze zeven personen.
klouter

feestje....ho 's effe dan wordt ik ook wakker.

Post by klouter »

Was ik al bijna aan mijn winterslaap begonnen, lees ik ineens iets over een feestje.
toch ook maar effe mee-ouwebetten.

..................................................................................................................................
KPB 25 jaar
da's nie zo-maar

krijgen we een groot feest
en dan is het mooi geweest

of pakken we een breder publiek
en dienen we die van repliek

een vak-dag of hoe 't heten mag
voor ieder die het licht in bomen ziet en zag

wellicht van heer pius niet geheel zonder punt
potentiele kpb-ers mislopen is wel sund

maar om het doel zo ver te leggen
moeten we een deel van ons feestje opzeggen

we moeten dan korten op bier, bbq en brandhout voor de ton
en op de lokatie die wellicht wel kon

een camping en nog wat meer
dat doet echte kpb-ers zeer

daarom mijn idee
doe een feestje of twee

en zie maar of we meer zielen kunnen bereiken
maar laat 'ons'25 kpb feest niet wijken

ik doe dit maar in dicht vorm
anders worden al die regels achter elkaar zo enorm

en om niet met de deur in huis te vallen
't moet op dat feest dan wel gaan knallen
...................................................................................................................

wellicht had ik toch maar dichter moeten worden i.p.v. boomaap
groeten klouter
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Meer dan een feesie

Post by Pietje »

Een goed feest met hout dat de barbeque warm maakt en bier dat ons weer afkoeld: prima! Maar een jubileum is een mooie gelegenheid om eens naar buiten op te treden. Wat heeft deze club de afgelopen jaren allemaal gedaan?

Wat mij een leuke manier lijkt om ons in de picture te zetten is een soort estafette te organiseren: elk weekend een activiteit (bijv. klimdemonstratie en info over KPB / ISA, een bomenwandeling langs bijzondere en minder bijzondere bomen organiseren en gidsen oid, of een actueel bomenprobleem belichten) door een groepje KPB-leden uit een bepaalde regio. Vervolgens het stokje doorgeven naar een volgende regio waar een nieuw groepje leden iets doet. En zo als een lint door Nederland. Elke week verslagen in regionale en landelijke kranten, TV, internet. Eindigen natuurlijk daar waar de barbeque is met een spetterende finale.

Of zoiets? Ik heb nog wel ergens een stokje liggen.

Of iets anders natuurlijk, maar dan moeten er wel ideeen zijn...!
Boomliefde

klimdagen

Post by Boomliefde »

Mogelijke lokatie voor klimdagen 2007.
Een mooie plek in het midden Limburg, gemeente Roermond Kasteelpark "Hattem ".
Van oudsher een park welk gebruikt werdt voor landbouw tentoonstellingen in de jaren 40 en 50.
Neem kontakt op met de gemeente Roermond.
PS. In dit park is het Indieén en het oudstreiders monument. :o
Ab Scheerman

feestje altijd leuk !

Post by Ab Scheerman »

Ik zie toch het meeste in een gecombineerde dag. Laat wat van je horen en zien als vereniging aan het grote publiek en doe dit eens niet in het zuiden van het land. Wel eens aan het Vondelpark in Amsterdam gedacht ?
En sluit de dag af met een heerlijke bbq en besloten feestje eventueel met overnachting ergens in het midden van het land.
Is voor iedereen te berijden of te beslapen ( veluwe ofzo, genoeg campings voorradig)
Superdolmar
Nieuw
Nieuw
Posts: 7
Joined: 17 Oct 2006, 14:53
Location: Groningen

Post by Superdolmar »

Hoi,

Is er al een lokatie gevonden.
Het lijkt me handig op een centrale plek.

Mij lijkt het wel leuk om een Arborday met workshop's.


Gr.Marco
Frank Buddingh'

25 jaar KPB

Post by Frank Buddingh' »

Vijfentwintig jaar KPB in Nederland, is een heugelijk feit, het betekent ook dat er in Nederland nu 38 jaar boomverzorging wordt bedreven.

Misschien is het gepast onm naast het feest een boomverzorgings tentoonstelling te organizeren dat een overzicht geeft van het Nederlandse boomverzorgings gebeuren en daarnaast dat ter gelegenheid van het jubileum de KPB een boomverzorgings onderscheiding in het leven roept dat openstaat voor alle landgenoten. Een ieder die zich verdienstelijk maakt ten aanzien van bomen en of boomverzorging zou in aanmerking kunnen komen voor deze onderscheiding, die jaarlijks uitgereikt wordt nadat een redaktie of commissie de voorgedragen personen beoordeelt......
Zo'n onderscheiding richt de aandacht van het publiek op de KPB.

Frank Buddingh'
Marc en Puck Hogenboom

Jubileum

Post by Marc en Puck Hogenboom »

Beste Vrienden,
Omdat ook stokoude boomverzorgers nu mogen meepraten willen wij julie het volgende niet onthouden.
Sinds de oprichting van de KPB is het goed gebruik geweest bij jubilea een symposium te organiseren. Bij ieder lustrum heeft de KPB zich geprofileerd met interessante onderwerpen. Tenslotte is het verspreiden en delen van kennis een van de statutaire hoofdtaken van onze vereniging. Dit is natuurlijk niet slechts voorbehouden aan leden. Een lustrum, en dus zeker een 25 jarig bestaan, lijkt ons een uitgelezen gelegenheid om de aandacht op ons vak en onze vereniging te vestigen. In die zin is een symposium, veel meer dan een Arbor Day, gericht op belanghebbenden buiten de vereniging.

Iedere gelegenheid om een feestje te vieren dient echter te worden aangegrepen, lijkt ons!
Dus: een BBQ annex kampeerweekend annex Ton van Ton: allemaal leuk, allemaal doen! Maar laten we het één doen en het ander niet laten.

Marc en Puck Hogenboom
boombeschermer

feest en info

Post by boombeschermer »

ha KPBers het leven is al soms zo somber zeker als we de plannen van onze regering horen. het afschaffen van de kapverordening. laten wij als bomenmensen die hart voor de bomen hebben(ten minste daar ga ik nog steeds vanuit als je BOOMVERZORGER op je auto en post hebt staan!
als bedrijf ben je er om geld te verdiennen maar bij ons is dat met een passie, daarom stel ik ook voor om een dag te organiseren op een landgoed waar men geen genoeg geld voor heeft om te onderhouden maar dat voor de Nederlandse cultuur en natuur belangrijk is. tijdens die dag kan boomverzorgend Nederland aan,uitgenodigde, architecten beleidsmakers van gem. rijk. en provincie laten zien wat wij voor bomen kunnen betekenen en dat dat niet altijd scheppen geld moet kosten,zodat ze dan kiezen voor goedkopere hoveniers met vaak minder inzicht in boomonderhoud.

als afsluiting lijkt mij een gezamelijk feestje voor alleen de leden, met of zonder aanhang, een heel goed idee.

ps laat de Bomenstichting zeker participeren zij weten veel schreinende gevallen die verzorging behoeven.

een boombeschermer
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: feest en info

Post by treespotter »

daarom stel ik ook voor om een dag te organiseren op een landgoed waar men geen genoeg geld voor heeft om te onderhouden maar dat voor de Nederlandse cultuur en natuur belangrijk is.
Dat lijkt mij een heel goed plan. Wat zou je denken van bijvoorbeeld de Anne Frank Kastanje. Dan geven wij hier geen rugbaarheid aan en voeren de klus uit zonder dat de hele wereld het ziet. Ik zag laatst deze zin ergens staan; integer zijn is goed doen ook al ziet niemand het.

Maar we kunnen natuurlijk ook groots uitpakken...
Zeg het maar. Waar en wanneer. Wij zullen er zijn.
Locked