Evaluatie Nederl. Klimkampioenschappen Amsterdam DOE MEE!

Mededelingen e.d. Kijk voor meer informatie op http://www.kpb-isa.nl
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Berichten: 142
Lid geworden op: 15 Mei 2006, 18:33
Locatie: amstelveen
Contact:

Evaluatie Nederl. Klimkampioenschappen Amsterdam DOE MEE!

Berichtdoor tarzan » 14 Mei 2012, 18:39

Beste allen:
Ik bedacht mij net dat het ook goed is als ik zelf even op papier mijn persoonlijke evaluatie zet zodat wij dat vanavond ook kunnen meenemen bij het overleg in de organisatie.

Het lijkt mij eerlijk het ook met jullie te delen.
Zie onder.
Enne ik heb absoluut van jullie genoten!!! Dus ook Chapeau voor een ieder die heeft meegedaan om er een fijn evenement van te maken. Ik heb ook zeker van een aantal deelnemers en vrijwilligers fijne dingen gezien waar ik niets over tegen ze heb gezegd maar wat ik zeker waardeer en niet vergeet!


1) wat was een fijn moment en waarom, wat had de organisatie kunnen doen om dit te versterken vaker te laten gebeuren?
De momenten dat er zo min mogelijk deelnemers/ vrijwilligers juryleden om mij heen waren waarover ik politieagentje moest spelen.
Mij vooral laten organiseren en een politieagent inhuren voor het aanpakken van vergrijpen.
2)wat was een rot moment en waarom wat had de organisatie kunnen doen om dit te voorkomen?
Aanvaring Met Eric over zijn auto
Dit bij één iemand neerleggen en in sommige gevallen toch coulanter zijn naar de mensen die opbouwen. Echt van tevoren aan de gemeente of grondeigenaar toestemming vragen voor de autoś.

3) wat heb je gemist tijdens het evenment en wat had de organisatie kunnen doen dit gemis te verminderen dan wel te voorkomen?
Een veld waarop iedereen zijn auto mogen stallen met in het midden plek voor kampvuur.

4) wat vond je onnodig/overdreven en waarom?
Handhaving Noorderpark door de gemeente over auto's kranen etc.
wat vond je goed en waarom?
Zwembad personeel omdat ze zo gemakkelijk waren en tof!

5) wat wil je absoluut het volgende jaar weer?
Goed eten en kampvuur!
6)Wat wil je absoluut volgend jaar niet meer?
politieagent spelen

7) Zou je willen helpen het Klimkampioenschap te organiseren?
ALs het in de buurt is.

8) Wat er verder nog in je op komt!
Duidelijk beleid over honden want in het zwembad was dat een probleem ((loslopende) honden) dus als wij op een locatie zijn waar honden niet ( los mogen) lopen gewoon geen honden mee mogen nemen naar het evenement of 1e waarschuwing bij loslopende hond tweede waarschuwing is wegsturen van evenemt.
Misschien is dit laatste uberhoupt wel goed. ALs organisatie echt zorgen dat je hetzelfde beleid aanhoud, en als er gewoon ECHT na meerdere waarschuwingen niet geluisterd wordt. Wegsturen van evenement.
Eten en drinken iets meer op tijd klaar
Deelnemers en vrijwilligers die gewoon doen wat je zegt zonder discussies en opstandig gedrag.
Een echt leuke prijs bedankje voor alle vrijwilligers (ik ben gek op de uitzoektafel bij treehugs!)

Hartelijke groet van:
Ing. Frans van Vugt-Schmitz
Boomtaxateur, European Tree Technician & European Tree Worker

Eigenaar:
Tarzan Boomspecialisten
Ringdijk Boven Polder 23, 1188WC Amstelveen, 0297-582994, http://www.TARZAN.EU
-SN0EI & KAP -DETACHERING -ONDERZOEK -INVENTARISATIE -WORTELS WEGFREZEN
-AANPLANT
Laatst gewijzigd door tarzan op 24 Mei 2012, 10:22, 2 keer totaal gewijzigd.
groet van Tarzan
Gebruikersavatar
Ruud.H
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Berichten: 127
Lid geworden op: 13 Nov 2010, 16:45
Locatie: overlangel NB

Re: Evaluatie Nederl. Klimkampioenschappen Amsterdam DOE MEE

Berichtdoor Ruud.H » 14 Mei 2012, 20:09

Ik vond de organisatie goed , alles verliep soepel en duidelijk.
Enige minpuntjes waren niet de organisatie kwalijk te nemen ; weijtmans die toch niet kon komen, telekraan footlock, parkeren , hondenstront :?

Catering was zeker goed , nog nooit zo lekker vegetarisch gegeten. Petje af voor danny en de rest :!: Zeker voor herhaling vatbaar i.m.o.

Tokkelbaan voor de kinderen had eventueel wat eerder opgebouwd kunnen worden , maar ik kreeg het idee dat dit ter plekke bedacht was halverwege de dag , correct me if im wrong. Als er mankracht genoeg is en animo is het wellicht een idee om ook de ouders / volwassenen de mogelijkheid te geven een stukje te klimmen :?:

Verder vond ik het een geslaagd weekend en zal me volgend jaar weer met plezier als vrijwilliger aanmelden.
Gebruikersavatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1525
Lid geworden op: 17 Mei 2006, 22:03
Locatie: Down Under
Contact:

Re: Evaluatie Nederl. Klimkampioenschappen Amsterdam DOE MEE

Berichtdoor Tamil » 14 Mei 2012, 20:30

Ik vond het een top NK!

- Vond het goed geregeld dat er duidelijke groepen waren waar je met wie wat kon regelen! zoals Tarzans team voor de bewaking verwarming en douches etc , Dannys team voor het voedsel, De organisatie op een post , hoofd evenementen Wouter en dan natuurlijk elk onderdeel met (hoofd)jury
(allemaal petje af voor de harde inzet!)

Puntjes van aandacht zo als ik het heb ervaren.

-Schrijf niet een te lange text over de regels voor de betreffende NK, bijna niemand had een bord bij zich en bijna alle drankjes van thuis waren in glas ( ook die van mij)
Ik denk dat er veel mensen net al ik geen zin hebben die lap text door te worstelen terwijl je op weg gaat naar je vrienden bij de NK

-Een gestreste voorzitter op donderdag aan het begin van de wedstrijd heeft geen meerwaarde aan het evenement. Wel heel begrijpelijk hoor, weet zelf heel goed hoe lastig tijdsdruk kan zijn.

-De kookstaf voedsel brigade van Danny, helemaal te gek ik heb heerlijk en genoeg gegeten vond het erg lekker!
Maar vergeet niet dat de meeste boomverzorgers echt grote eters zijn en ook veel nodig hebben (lunch) om lekker te kunnen klimmen.

- Ik miste de BBQ

vraag /tip Kan de NK niet op zaterdag en zondag?

Nogmaals bedankt voor het toffe weekend! ik heb genoten!
Gebruikersavatar
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Berichten: 759
Lid geworden op: 26 Jan 2009, 19:51
Locatie: Eindhoven
Contact:

Re: Evaluatie Nederl. Klimkampioenschappen Amsterdam DOE MEE

Berichtdoor dennis » 14 Mei 2012, 21:09

Ik ook vond het helemaal toppie, van mij mag Danny en z'n crew weer terugkomen......heerlijk wat ze verzorgd hebben, dat stukje vlees is wel een keertje te missen.

Ook Frans en zijn crew hebben zich ontzettend hard ingezet, enkel een puntje naar jou persoonlijk Frans "Auto's open trekken om 5:30 's ochtends om te mede delen dat iedereen zijn flesjes bij moet houden" vond ik dan weer tegen het overdreven aan gast. :lol:

Oh en trouwens de jury had iets leuks verzonnen om de planning te wijzigen bij de rescue om het wedstrijd element hoog te houden. Dit mag ook bij de workclimb hoor :mrgreen:

jury-vrijwilligers-organisatie-klimmers helmpje af jongens
ik klim liever ... dan werken
Gebruikersavatar
Harrie
Treehugger
Treehugger
Berichten: 518
Lid geworden op: 29 Mar 2007, 21:48
Locatie: Aalst-Waalre

Re: Evaluatie Nederl. Klimkampioenschappen Amsterdam DOE MEE

Berichtdoor Harrie » 15 Mei 2012, 07:06

Allereerst, Het was een prachtig en goed georganiseerd Nk, bedankt.

-Het in groepen uit laten voeren van de onderdelen lijkt mij juist meer tijd te kosten. Geregeld was het zo dat de speedclimb stil stond terwijl er klimmers waren die dit onderdeel nog moesten doen. Maar doordat hun groep op een ander onderdeel nog niet klaar was daar nog niet konden beginnen.

Voorstel, om alle onderdelen vrij af te lopen zodat iedereen het onderdeel kan doen wanneer hij/zij daar fysiek en mentaal klaar voor is.Of alleen bij de speedclimb en footlock.
Gebruikersavatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Berichten: 6044
Lid geworden op: 24 Apr 2006, 23:47
Locatie: Houten (NL)
Contact:

Re: Evaluatie Nederl. Klimkampioenschappen Amsterdam DOE MEE

Berichtdoor treespotter » 15 Mei 2012, 09:02

De wedstrijd organiseren op de zaterdag en zondag kan ik mij ook wel in vinden.
Het organiseren van de wedstrijd op vrijdag en zaterdag is uit nood geboren.
Het aantal juryleden was beperkt en wij hadden echt alle handen nodig die wij konden krijgen.
In de jury zaten/zitten enkele mensen die vanwege hun geloofsovertuiging niet mee konden/kunnen doen op zondag. Nou heb ik begrepen dat die personen dit jaar op zaterdag (dat is dus de voorgestelde zondag voor komende jaren) toch niet aanwezig waren.
Daarmee is dan m.i. de beperkende factor verdwenen en kan de materiaalkeuring starten op vrijdagmiddag in plaats van donderdagmiddag en kan de wedstrijd gewoon op de vrije zaterdag beginnen.
Hiermee is het dan ook ineens weer mogelijk voor deelnemers of kijkende collega's die gewoon de hele week moeten werken of voor familieleden met schoolgaande kids weer mogelijk om de hele wedstrijd te bezoeken.
Gebruikersavatar
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Berichten: 759
Lid geworden op: 26 Jan 2009, 19:51
Locatie: Eindhoven
Contact:

Re: Evaluatie Nederl. Klimkampioenschappen Amsterdam DOE MEE

Berichtdoor dennis » 15 Mei 2012, 09:49

Harrie schreef:Voorstel, om alle onderdelen vrij af te lopen zodat iedereen het onderdeel kan doen wanneer hij/zij daar fysiek en mentaal klaar voor is.Of alleen bij de speedclimb en footlock.


JAAAAA HARRIE FOR PRESIDENT


Weet zeker dat dan de jury ook eerder aan hun welverdiende maaltijd/bbq/biertje zitten :wink:
ik klim liever ... dan werken
Gebruikersavatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1525
Lid geworden op: 17 Mei 2006, 22:03
Locatie: Down Under
Contact:

Re: Evaluatie Nederl. Klimkampioenschappen Amsterdam DOE MEE

Berichtdoor Tamil » 15 Mei 2012, 10:04

- Ik miste de BBQ


En ik bedoel natuurlijk dat Danny en crew hier ook vast iets lekkers op(de bbq) kunnen verzinnen.

Verder goed idee Harrie! Dan word bij de start de opname met rennende boomverzorgers ook drukker bezocht :mrgreen:
joepiedubbelloepie
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Berichten: 118
Lid geworden op: 02 Jun 2010, 22:16

Re: Evaluatie Nederl. Klimkampioenschappen Amsterdam DOE MEE

Berichtdoor joepiedubbelloepie » 15 Mei 2012, 22:40

Top evenement,

Locatie > prima
Douches en toiletten> kan beter
In de aanloop iets meer overleg met hoofdjuryleden zou denk ik veel iritatie weghalen, maak een kleine mailgroep en er lossen allerlij kleine iritaties op.

Tijdens de wedstrijd ''even de crew wisselen" vondt ik op dat moment niet zo geslaagd. Maar dat is alweer vergeven. :wink:

Zeggen dat het zwembad niet gebruikt mag worden en zelf gaan zwemmen, vindt ik ook niet aardig.
maar ik heb er ook wel gebruik van gemaakt, dus zal het er niet meer over hebben.

Ik heb niet veel met met vegetarisch, al kan het best lekker zijn. (Dat was het ook hoor! ) Maar een stukje vlees of vis vindt ik ook wel lekker, of een varkentje aan het spit, of een kippetje met z'n kont op een bierblikje. kijk maar wat jullie er mee doen. Het is leuk als er voor iedereen iets is, wat ik in de wandelgangen hoorde hangt dit iets te veel over richting de vega kant.

Het idee van Harry lijkt me zeker de moeite waard om eens goed te bekijken, wel relaxt (zeker voor de klimmers) Wel graag vaste pauzemomenten inlassen voor de jury. :wink:

Dennis; wat wil jij anders bij de Workclimb ??

Graag terugkoppeling over de besluiten :wink:
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Berichten: 142
Lid geworden op: 15 Mei 2006, 18:33
Locatie: amstelveen
Contact:

Re: Evaluatie Nederl. Klimkampioenschappen Amsterdam DOE MEE

Berichtdoor tarzan » 24 Mei 2012, 09:58

Bedankt Allemaal

Vanavond gaan we er mee aan de slag om het door te nemen. Ik ben erg blij met jullie commentaren die ik via treehugs en mail heb ontvangen. Juist ook de verbeterpunten zijn prettig.

Hier een (overigens heel goed) commentaar die voor mij persoonlijk is waar ik alvast op wil ingaan.
Sorry voor het auto's open trekken ś morgens was niet handig. De volgende ochtend heb ik gewoon al het glaswerk opgepakt en in mijn auto verstopt. NIemand heeft vervolgens zijn glaswerk opgeeisd. De flesjes (en dus het statiegeld) is naar Danny en zijn ploeg gegaan.

Reden voor mijn actie:
Wij zijn te gast op een zwembad waar duizenden mensen met blote voeten lopen. Het zwembad stelde een aantal ( in mijn ogen zeer begrijpelijke) voorwaarden (waren die voor iedereen van tevoren duidelijk?).
Er werd over de voorwaarden van onze gastheer heegestapt door de organisatie ("O.K. jullie mogen van ons als organisatie toch glaswerk meenemen").
IK zelf had dan toch op wat meer tact gehoopt van de deelnemers. Namelijk door dan wel heel erg zuinig te zijn met hun glaswerk en dit niet rond hun tent te strooien.
's morgens kwam de beheerder aan om het zwembad te openen. Ik wil dan IN IEDER GEVAL NIET dat deze aankomt tussen de rondgestrooide bierflesjes!

Ik zal z.s.m. een terugkoppeling vanuit de organisatie neerzetten n.a.v. de evaluatie.

Groet FRans
groet van Tarzan

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast