Even voorstellen.

Jezelf voorstellen - en jarig, kind, feest, diploma enz.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Even voorstellen.

Post by treespotter »

hogendoorn-erik wrote:in het oosten van het land omgeving winterswijk
Hé Erik, welkom op Treehugs.
Het oosten van het land. Winterswijk... Verder dan dat naar het oosten kan echt niet!
Wanneer wij in het begin van het mobieltjes tijdperk in Winterswijk aan het werk waren dan zaten wij ongewild altijd lekker duur op het Duitse netwerk. :roll:
User avatar
timo
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 956
Joined: 11 May 2010, 13:19
Location: Tiel
Contact:

Re: Even voorstellen.

Post by timo »

hogendoorn-erik wrote:hallo collega's
ik volg treehugs al een poosje maar heb me nu pas aangemeld. ik werk nu 4jaar bij BSI maar ga vanaf 1-feb 2013 voor me zelf beginnen in het oosten van het land omgeving winterswijk. via deze site hoop ik in contact te komen met andere boomverzorgers in die buurt zodat we misschien samen kunnen werken...
grtz erik
hey kerel wat leuk zeg dat je je eidelijk hebt aangemeld op treehugs. gaaf dat je voor jezelf gaat beginnen. wens je veel geluk kerel.

greetszz timo
http://www.pendulaboomzorg.nl
Wat als er toch een schepper is?!
Jon
Nieuw
Nieuw
Posts: 2
Joined: 26 Dec 2011, 13:05

Re: Even voorstellen.

Post by Jon »

Dag allemaal,
Mijn naam is Jon, ik ben 23, woon in Leuven en zit nu in mijn 2de jaar van de cursus boomverzorging bij Inverde in Hoeilaart. Ik ben al lange tijd hier aangemeld op het forum, maar liet tot nu toe nog niet veel van me weten, ik keek vooral rond :)
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een job in de boomverzorging, maar dat is nogal moeilijk met weinig praktijkervaring, daarom zou ik graag eens zoeken wat de mogelijkheden zijn om een stage of een ibo-contract te doen bij een boomverzorger.
Weten jullie hoe dit in zijn werk gaat? Kennen jullie plaatsen waar ik stage kan lopen dichtbij Leuven?
Groeten,
Jon
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Even voorstellen.

Post by Pietje »

Leuven?
Nee, daar kennen we niemand. Daar worden alleen maar bomen gekandelaberd... :wink:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Even voorstellen.

Post by boomverzorgingbruno »

Pietje wrote:Leuven?
Nee, daar kennen we niemand. Daar worden alleen maar bomen gekandelaberd... :wink:

whaaaaaaha pietje kijk eens goed beste :lol: :lol:
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Even voorstellen.

Post by Pietje »

Hap! :lol: :D
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Even voorstellen.

Post by -WOUTER- »

Welkom Jon, en laat je hier niets wijs maken he :lol:
- climb fast, move slow -
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Even voorstellen.

Post by Pietje »

Bruno is een prima "leermeester", ik hoop voor je dat hij nog ruimte heeft... 8)
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Even voorstellen.

Post by boomverzorgingbruno »

Pietje wrote:Bruno is een prima "leermeester", ik hoop voor je dat hij nog ruimte heeft... 8)
je vleit me peter 8)
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Even voorstellen.

Post by treespotter »

Pietje wrote:Bruno is een prima "leermeester", ik hoop voor je dat hij nog ruimte heeft... 8)
Jaja. En als hij zich nog snel even aanmeldt dan kan hij nog net leren kozijnen plaatsen, vloeren egaliseren, huis stuken en bestrating asfalteren.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Even voorstellen.

Post by boomverzorgingbruno »

:lol: :lol:
laat een oen niet zomaar doen !
Alex
Nieuw
Nieuw
Posts: 6
Joined: 02 Mar 2013, 10:58
Location: Scheveningen
Contact:

Re: Even voorstellen.

Post by Alex »

Hallo allemaal,

Ik ben Alex, 39 jaar en sinds een tweetal weken lid van dit forum en heel nieuw in de boomverzorging. Sinds een aantal jaren erg geinteresseerd en nooit de tijd gehad/genomen om me er verder in te verdiepen. Dit jaar heb ik besloten dat wel te doen.

Een korte achtergrondschets. Vanuit het sportklimmen, buitensport, evenementen, stunts/theaterwerk naar industrieel klimmen. De helft van mijn leven heb ik dus nogal klimmend doorgebracht. De laatste 7 jaar zijnindustrieel klimmend volgens de normen van IRATA in de industrie en petrochemie, waarvan de laatste 2 jaar als Level 3 supervisor (voor degene bekend met IRATA). Daarnaast maak ik regelmatig foto's voor diverse opdrachtgevers. Sinds een jaartje is film daar ook bij komen kijken. (kijk eens op http://www.alexbuiter.nl)

Zoals ik zei, ik wil me verdiepen in het vak boomverzorging, en bereid onderaan te beginnen. Dus mocht je een extra hand nodig hebben op de grond dan ben ik altijd te bereiken op 0614970257.

Als jullie tips hebben dan hoor ik het graag.

Groeten Alex
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Even voorstellen.

Post by -WOUTER- »

Hoi Alex,

Welkom hier !
Mooie site en erg mooie plaatjes, ben benieuwd waarom je de overstap van IRATA naar boomverzorging maakt ?

Climb safe
- climb fast, move slow -
Alex
Nieuw
Nieuw
Posts: 6
Joined: 02 Mar 2013, 10:58
Location: Scheveningen
Contact:

Re: Even voorstellen.

Post by Alex »

Wouter bedankt!

Echt overstappen zal nog wel even duren. Er zijn een aantal redenen dat ik verder kijk.
Eén van de voornaamste is dat ik vaak aan het werk ben in een industrie waar ik niet 100% achter sta. Ik hang bij wijze van spreken liever in een boom dan aan een booreiland.. :
-Het zorgen voor de natuur spreekt me aan
-De touwtechnieken zijn anders. Je zit niet vast aan IRATA richtlijnen en kan creatiever met rigging omgaan.
-Het lijkt een mooi vak waar ik meer voldoening uit kan halen dan aan een oud stinkend gerestaureerd booreiland.

Begrijp me niet verkeerd hoor er zijn ook hele gave klussen maar dat zijn de krenten uit de pap.
(Waarschijnlijk is dat in de boomverzorging ook zo :wink: ). Vooral de industriele reddingsscenario's zijn onwijs leuk om uit te voeren. (In een oefen situatie natuurlijk en als je van touwtechnieken houdt.)

Eigenlijk komt het in de basis neer op industrie vs natuur!
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Even voorstellen.

Post by -WOUTER- »

:D
- climb fast, move slow -
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Re: Even voorstellen.

Post by ivo »

(Waarschijnlijk is dat in de boomverzorging ook zo :wink: ). Vooral de industriele reddingsscenario's zijn onwijs leuk om uit te voeren. (In een oefen situatie natuurlijk en als je van touwtechnieken houdt.)

Eigenlijk komt het in de basis neer op industrie vs natuur![/quote]

Nou moet ik zeggen dat het reddingsscenario " gewonde collega uit een hoge boom peuteren" ook erg leuk is om te doen( uiteraard in een oefensituatie) dus vermaken zul je je wel in de boomverzorging . :lol: welkom trouwens!
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Even voorstellen.

Post by ludovanmil »

HOI Alex,
Welkom hier. En leuk dat je jezelf zo uitgebreid introduceert. Daar kunnen een aantal bezoekers hier op dit leuke forum nog een punt aan zuigen :wink:
Waar woon je ergens, want goed dat je je tel, nr erbij zit maar het werk moet wel een beetje in je woonomgeving zijn toch !?.
Ook al aan een opleiding in de boomverzorging gedacht ? en dan met name de kennis mbt bomen etc. Klimmen zal wel geen punt zijn voor je.
Alex
Nieuw
Nieuw
Posts: 6
Joined: 02 Mar 2013, 10:58
Location: Scheveningen
Contact:

Re: Even voorstellen.

Post by Alex »

Bedankt Ludo,

Ik woon in Scheveningen. Dicht bij huis werken is natuurlijk het fijnst. Maar dat gezegd, ik zit regelmatig 2 uur in de auto om ergens een klus te draaien en dat is meestal geen probleem. Soms gewoon lekker wildkamperen in de bus scheelt weer wat reistijd in de ochtend :D

Qua opleiding/cursus ben ik nu een beetje aan het rondkijken. Ik moet sowieso mijn kennis omtrent de boomverzorging nog ontwikkelen. De boom kom ik wel in, ik zou het fijn vinden als ik daar aangekomen ook een idee zou hebben van wat ik moet doen :wink: .
Ik heb geen tijd om hele opleidingen te volgen, maar af en toe een cursus is geen probleem.

Tips zijn in ieder geval welkom!

Cheers Alex
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Even voorstellen.

Post by Pietje »

De eerste tip is natuurlijk om naar de LB te komen :wink:
(LB staat voor "lekker belangrijk", en zijn uitgegroeid van een door Treehugs georganiseerd oefendagje voor het NK tot hèt klimfeestje voor boomverzorgend NL)
NKB kan natuurlijk ook, iets dichter in de buurt: 30-31 mei en 1 juni 2013 locatie: Alblasserdam

Maar collega's in de buurt zoeken is zeker een leuke manier om het vak van dichtbij te zien.

Succes! En tot ziens!
Peter
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Alex
Nieuw
Nieuw
Posts: 6
Joined: 02 Mar 2013, 10:58
Location: Scheveningen
Contact:

Re: Even voorstellen.

Post by Alex »

Hallo Peter,

LB stond al in de agenda. Dus tot daar :D
User avatar
RinusVirens
Nieuw
Nieuw
Posts: 21
Joined: 02 Jan 2013, 19:56
Location: Barneveld
Contact:

Re: Even voorstellen.

Post by RinusVirens »

Beste Allen,

Bij deze wil ik me voorstellen op treehugs.nl. Mijn naam is Rinus Jansen, 38 en woon in Barneveld. In 2002 ben ik mezelf gaan omscholen van machinist in de grond-weg en waterbouw (shovel volvo L70 en mobiele kraan Fiat Hitachi 135 voor de kenners :)) richting de groene sector. Hierna de opleiding voor Biologiedocent afgerond.

Sinds 2007 geef ik part-time les op het vmbo en mbo (Biologie, groen ,hoveniersopleiding aanleg en onderhoud). Daarnaast voor mezelf gaan werken met name snoei- en boomverzorging. In de afgelopen jaren enkele klimtraingen gevolgd en werk samen met andere boomverzorger(s) hier in de regio.

Mogelijk kom ik nog langs tijdens de LB wedstrijden. Lijkt me leuk om dat eens mee te maken.

Met vriendelijke groet,
Rinus Jansen
http://www.goedgesnoeid.nl
El Aserrador
Nieuw
Nieuw
Posts: 9
Joined: 05 Apr 2013, 21:38
Location: Groningen

Re: Even voorstellen.

Post by El Aserrador »

Hola mede boomverzorgers en bosbouwers, na zo'n beetje 2 jaar rond te hebben gekeken zonder account heb ik me toch maar eens geregistreerd.

Ik ben Victor den Held, kom uit het hoge noorden (Groningen) en ben nu zo'n 4 jaar bezig in de bosbouw en boomverzorging. Ben sinds januari voor mezelf begonnen onder de naam "Den Held Bosbouw & Boomverzorging".

Groeten en tot postens!
http://www.denheld.org
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: Even voorstellen.

Post by Tamil »

Welkom Victor,

Nu maar veel posten.. leuk filmpje trouwens.
Gertdc
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 51
Joined: 18 Feb 2013, 20:43
Location: Zeeuws-Vlaanderen
Contact:

Re: Even voorstellen.

Post by Gertdc »

Al even aan het meelezen hier...

Toch maar even voorstellen...
Ik ben Gert, ik woon net niet meer in het Waasland, maar wel net over de grens in Nederland. (Zeeuws Vlaanderen)
In september start ik met de opleiding boomverzorger bij Syntra in Gent.
Ik hoop daar enorm veel bij te leren, en daarna zien we wel weer...
User avatar
WiPe
Treehugger
Treehugger
Posts: 424
Joined: 13 Dec 2007, 20:28
Location: Oost-Vlaanderen

Re: Even voorstellen.

Post by WiPe »

Dat bijleren komt voor mekaar. Zet je al maar schrap. Probeer in tussentijd al maar eens na te denken over een goede definitie voor een 'boom' :lol: :mrgreen:
Boompje groot, plantertje dood?
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
Post Reply